Gra została wydana 9 października 1997. W lutym 1998 został wydany pakiet z dodatkową historią: "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith". W tym samym roku na rynku pojawiło się wydanie zbiorcze "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II with Mysteries of the Sith", jak łatwo zgadnąć zawierające obie części. A skoro wydanie zbiorcze, które mam, pojawiło się po "Star Wars: Supremacy a.k.a. Rebellion", to opis jest w tym miejscu. ~;)
GOG.COM udostępnia (za 5.29€/5.99$/21.49PLN) "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II", ale to pakiet zawierający "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II" i "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II - Mysteries of the Sith".
Recenzja gry "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" na Bastionie.
Recenzja gry "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" na Bastionie.
Posiadam L.E.M.owe, boxowe wydanie zbiorcze "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II with Mysteries of the Sith". W pudełku znajdują się:
Na płytach znajdują się tylko gry.
Dla "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/jedi.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/jkupd101.exe: 1.01 Update (6/98). Naprawia ona problemy z "gubieniem" niektórych joysticków w trakcie gry i zawieszaniem się gry po włączeniu celownika, gdy korzysta się z kart z chipsetem Voodoo 2.
"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: jedi.zip (669693/654kB/0.64MB). W ZIPie znajduje się plik poprawki oraz archiwum strony opisu w formacie .mht.
Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.
Dla "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" nie wydano żadnych poprawek.
Korzystając z promocji kupiłem za 5.29PLN "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gier zainstalowanych z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z CD uruchamia się program (również w Windows 7 x64), który umożliwia:
Instalator to program 16-bitowy i jako taki nie działa w "czystym" Windows 7 x64. Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:
W trakcie instalacji można zmienić lokalizację (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight") i warto wybrać:
Na etapie instalacji można załatać grę. Poprawka "1.01 Update" - jkupd101.exe to instalator, który działa również w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu odnajdzie grę i podmieni JK.EXE oraz doda plik UPDATE.TXT.
Po instalacji w Windows XP w Virtual PC kopiując do Windows 7 zawartość katalogu z grą można pominąć zbędne pliki DeIsL1.isu, Register.exe, Uninstall Jedi Knight.lnk, Website.exe i Zone.exe.
Bardzo ważne jest wprowadzenie odpowiednich wpisów do Rejestru, są krytyczne i bez nich gra nie działa (oczywiście z dokładnością do ścieżki):
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company\JediKnight\v1.0] "Executable"="g:\\games\\lucasarts\\Jedi Knight\\Jk.exe" "Install Path"="g:\\games\\lucasarts\\Jedi Knight" "Source Path"="V:" "CD Path"="V:" "Analyze Path"="V:\\INSTALL\\SysCheck.exe" "Source Dir"="V:\\" "InstallType"=dword:00000009 "bLowRes"=dword:00000000 "Sound File"="g:\\games\\lucasarts\\Jedi Knight\\Resource\\Res1hi.gob" "bHighResGraphicsInstall"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\DirectPlay\Applications\Jedi Knight 1.0] "Guid"="{BF0613C0-DE79-11d0-99C9-00A02476AD4B}" "File"="Jk.exe" "CommandLine"="" "Path"="g:\\games\\lucasarts\\Jedi Knight" "CurrentDirectory"="g:\\games\\lucasarts\\Jedi Knight"
Aha, powyższe wpisy dotyczą Windows 7 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej należy usunąć z kluczy fragment Wow6432Node\.
Instalator tworzy również kilka skrótów w "Menu Start". Ten ważny, "Jedi Knight", prowadzi do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\Jedi.EXE". Choć lepszym może być skrót prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\JK.EXE", bo przyda się do dodania pstryczków.
Grę można uruchomić w Windows XP w Virtual PC, oczywiście bez akceleracji 3D. Bez zainstalowanej integracji gra robi BUM po wstępnych ustawieniach i wybraniu misji. Jeśli uruchomi się bezpośrednio JK.EXE z pstryczkiem -windowGUI wszystko działa jak trzeba, w przeskalowanym okienku Virtual PC. Z zainstalowaną integracją, w trybie pełnoekranowym, wstępnie wygląda to lepiej. Można uruchomić grę ze startera lub z pstryczkiem -windowGUI. Oczywiście gra nie zajmie pełnego ekranu, ale odpowiedni dla własnej rozdzielczości obszar. Mysz jest jednak MEGAczuła i można się męczyć jedynie bez niej. Z zainstalowaną i włączoną integracją gra robi BUM ze śmiesznym komunikatem, że wymaga przynajmniej 256 kolorów.
Należy skopiować:
Przy takim sposobie instalacji koniecznie należy wprowadzić do Rejestru powyższe wpisy i można wyciągnąć skrót do gry. I to lepiej ten do JK.EXE niż do JEDI.EXE (jeśli się go dodało).
Jak wspomniałem wcześniej, poprawka "1.01 Update" - jkupd101.exe działa w "czystym" Windows 7 x64, wiec nie ma problemu z jej instalacją.
Przyznam się, że tak instalować gry już mi się nie chciało, bo kopia z Windows XP w Virtual PC działa OK. Sposób wynika z analizy zawartości płyty i tego, co powstało na dysku w trakcie instalacji w Windows XP w Virtual PC.
Ponieważ poradziłem sobie sam, to z tej metody nie korzystałem, ale powinna zadziałać.
Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. No, prawie, bo jest kilka zastrzeżeń:
Po zakończeniu lub przerwaniu filmu powinno wyświetlić się menu, którego nie widać. Przepstryknięcie się do Windows i znów do gry coś tam wyświetli.
Później w samej grze bywa dobrze. 8-bitowy kolor dostępny bez akceleracji 3D potrafi płatać figle, ale np. zmiana jasności (F11) naprawia sytuację. Jeśli włączona jest akceleracja 3D takich problemów nie ma.
Istnieją trzy metody naprawienia palety:
taskkill /f /if explorer.exe jk.exe start explorer.exe
Plik można nazwać np. JK.CMD, wrzucić do katalogu gry (tam, gdzie jest JK.EXE) i z niego uruchamiać grę (np. wyciągając skrót).
Jeśli nie pojawi się jakieś menu, należy przepstryknąć się na chwilę do Windows i będzie OK.
"G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\JK.EXE" -windowGUI
Menu oraz filmy wyświetlane będą w okienku Windows, sama gra na pełnym ekranie. Czasami pojawiają się śmieci w górnym prawym rogu. "Przebija" ramka windzianego okna aplikacji do warstwy wyświetlającej grę. Da się z tym żyć.
Drugim ciekawym pstryczkiem jest -displayConfig, który daje dojście do "serwisowych" opcji w grafice. Więcej rzeczy do mieszania, niektóre dość ciekawe, bo na skutek niedopasowania ustawień można zobaczyć świat Star Wars oczami Kyle Katarna, który najadł się przyprawy. ~;) Więcej pstryczków (np. -dispStats) i ich znaczenie opisano tu.
I już. Całość działa jak powinna i nie ma problemów z "niewidocznymi" menu oraz koniecznością przepstrykiwania się do Windowsa.
Z nowymi sterownikami NVIDIA działający FRAPS powoduje powieszenie się gry w momencie ładowania dgVoodoo 2.
Jeśli wyłączy się akcelerację 3D, problem znika.
Nie pomaga ddraw.dll ze strony http://www.jkhub.net/, ani z forum XWAUpgrade. Na forum Steamu niektórzy zgłaszają taki sam problem.
Rozwiązaniem okazały się pliki z dgVoodoo 2. ~:) Jak się je instaluje i co może się stać, gdy działa FRAPS - opisałem wcześniej.
Co ciekawe, takich problemów nie ma HDG 530. Też sprzętowy DirectX 11, ale wszystko wyświetlane jest prawidłowo z systemowym ddraw.dll.
Uruchomienie z pstryczkiem -windowGUI działa prawidłowo, aż do czasu odpalenia misji z wyłączoną akceleracją 3D (tak, jak to jest po pierwszym uruchomieniu gry, bez dodatkowej konfiguracji). Wyświetlany jest wówczas zabawny komunikat gry: Video card may not have enough memory for this mode - try a lower settings. Restoring previous settings. Po nim jeszcze jeden (o ile było to pierwsze uruchomienie): Error setting last valid display mode, please recheck display settings. "Brak pamięci" występuje niezależnie od wybranej rozdzielczości, pod warunkiem, że wyłączona jest akceleracja 3D.
Włączenie akceleracji 3D pamięci w karcie graficznej nie zwiększa, ale, o dziwo, umożliwia normalną grę.
Pstryczek -dispStats umożliwia jeszcze więcej eksperymentów z trybami pracy grafiki, dając czasami jeszcze dziwniejsze efekty.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich. W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji).
Menu i przerywniki wyświetlane są w rozdzielczości 640x480, zatem mają właściwe proporcje. Co najwyżej na dużym ekranie filmy mają sporą pikselozę. ~;)
Dla kart GTX 970 i dwóch różnych monitorów przeprowadziłem dokładniejsze testy, sprawdzając wszystkie dostępne rozdzielczości. Niektóre uruchamiają się w innej wielkości niż zadeklarowana:
Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1152x864 | 1280x960 | 1176x664 | 1280x720 | 1280x768 | 1280x960 | 1280x800 | 1280x960 | 1360x768 | 1440x900 |
1366x768 | 1440x900 | 1600x900 | 1680x1050 | 1600x1024 | 1680x1050 | 1768x992 | 1920x1080 | pozostałe | OK |
W trybie 2D "wysokie" rozdzielczości (np. 1920x1200) mogą kończyć się BUM. Ale co z tego, skoro w 3D działają jak powinny. ~;)
"Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" umożliwia grę w Sieci. Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Multiplayer" i "Join Game" lub "Host Game"):
Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - prawie bez problemów. No prawie, to fakt, że jeśli Windows 10 był Hostem, to faktycznie problemów nie było. Jeśli Hostem był Windows 7, to z Dziesiątki miałem problemy z podłączeniem, ale w końcu się udało. Nie bardzo wiem co było nie tak, bo z wykorzystaniem IPXWrapper i w "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" (a to w końcu prawie to samo) takich problemów nie było.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | na poziomie 60- | na poziomie 60- | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) |
1920x1200 | na poziomie 40+ | na poziomie 35+
(złe SLI, złe... ~;) ) | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) | stabilne 60
(ale dostępny max to 1400x1050 przy 1GB pamięci "karty") | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Vert-).
Dobrze jest. ~:)
Z CD uruchamia się program (również w Windows 7 x64), który umożliwia:
Instalator to program 16-bitowy i jako taki nie działa w "czystym" Windows 7 x64. Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:
W trakcie instalacji można zmienić lokalizację (ja wrzuciłem grę do G:\Games\LucasArts\MotS) i warto wybrać pełną instalację - 187MB, mniej rzeczy będzie ciągnięte z CD.
Po instalacji w Windows XP w Virtual PC kopiując do Windows 7 zawartość katalogu z grą można pominąć zbędne pliki DeIsL1.isu, Uninstall Mysteries of the Sith.lnk, Website.exe i Zone.exe.
Bardzo ważne jest wprowadzenie odpowiednich wpisów do Rejestru, są krytyczne i bez nich gra nie działa (oczywiście z dokładnością do ścieżki):
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Mysteries of the Sith\v1.0] "Executable"="g:\\games\\lucasarts\\MotS\\JKM.EXE" "Install Path"="g:\\games\\lucasarts\\MotS" "Source Path"="V:" "CD Path"="V:" "Analyze Path"="V:\\INSTALL\\SysCheck.exe" "Source Dir"="V:\\" "InstallType"=dword:00000009 "bLowRes"=dword:00000001 "Sound File"="g:\\games\\lucasarts\\MotS\\Resource\\Res1low.gob" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\DirectPlay\Applications\Mysteries of the Sith 1.0] "Guid"="{A4FF3960-3B4F-11d1-96CB-444553540000}" "File"="JKM.EXE" "CommandLine"="" "Path"="g:\\games\\lucasarts\\MotS" "CurrentDirectory"="g:\\games\\lucasarts\\MotS"
Aha, powyższe wpisy dotyczą Windows 7 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej należy usunąć z kluczy fragment Wow6432Node\.
Instalator tworzy również kilka skrótów w "Menu Start". Ten ważny, "Mysteries of the Sith", prowadzi do G:\Games\LucasArts\MotS\SITH.EXE. Choć lepszym może być skrót prowadzący do G:\Games\LucasArts\MotS\JKM.EXE, bo przyda się do dodania pstryczków.
Grę można uruchomić w Windows XP w Virtual PC, oczywiście bez akceleracji 3D. Bez zainstalowanej integracji gra robi BUM po wstępnych ustawieniach i wybraniu misji. Jeśli uruchomi się bezpośrednio JKM.EXE z pstryczkiem -windowGUI wszystko działa jak trzeba, w przeskalowanym okienku Virtual PC. Z zainstalowaną integracją, w trybie pełnoekranowym, wstępnie wygląda to lepiej, choć w czasie gry lata troszkę śmieci. Można uruchomić grę ze startera lub z pstryczkiem -windowGUI. Oczywiście gra nie zajmie pełnego ekranu, ale odpowiedni dla własnej rozdzielczości obszar. Mysz jest jednak MEGAczuła i można się męczyć jedynie bez niej. Z zainstalowaną i włączoną integracją gra robi BUM ze śmiesznym komunikatem, że wymaga przynajmniej 256 kolorów.
Należy skopiować:
Przy takim sposobie instalacji koniecznie należy wprowadzić do Rejestru powyższe wpisy i można wyciągnąć skrót do gry. I to lepiej ten do JKM.EXE niż do SITH.EXE (jeśli się go dodało).
Przyznam się, że tak instalować gry już mi się nie chciało, bo kopia z Windows XP w Virtual PC działa OK. Sposób wynika z analizy zawartości płyty i tego, co powstało na dysku w trakcie instalacji w Windows XP w Virtual PC.
Ponieważ poradziłem sobie sam, to z tej metody nie korzystałem, ale powinna zadziałać.
Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. No, prawie, bo jest kilka zastrzeżeń:
W samej grze bywa dobrze. Mniej więcej prawidłowo wyświetlają się kolejne filmy. Jeśli wyłączona jest akceleracja 3D i mamy tylko 8-bitów, to widać świat Star Wars oczami Mary Jade, który najadła się przyprawy. ~;) Jeśli włączona jest akceleracja 3D wszystko jest dobrze. Oba "jeśli" dla moich kart graficznych ze sterownikami NVIDIA 332.21.
Istnieją trzy metody naprawienia palety:
taskkill /f /if explorer.exe jkm.exe start explorer.exe
Plik można nazwać np. JKM.CMD, wrzucić do katalogu gry (tam, gdzie jest JKM.EXE) i z niego uruchamiać grę (np. wyciągając skrót).
Jeśli nie pojawi się jakieś menu, należy przepstryknąć się na chwilę do Windows i będzie OK.
G:\Games\LucasArts\MotS\JKM.EXE -windowGUI
Menu oraz filmy wyświetlane będą w okienku Windows, sama gra na pełnym ekranie. Czasami pojawiają się śmieci w górnym prawym rogu. "Przebija" ramka windzianego okna aplikacji do warstwy wyświetlającej grę. Da się z tym żyć.
Drugim ciekawym pstryczkiem jest -displayConfig, który daje dojście do "serwisowych" opcji w grafice. Więcej pstryczków (np. -dispStats) i ich znaczenie opisano tu.
I już. Całość działa jak powinna i nie ma problemów z "niewidocznymi" menu oraz koniecznością przepstrykiwania się do Windowsa.
Z nowymi sterownikami NVIDIA działający FRAPS powoduje powieszenie się gry w momencie ładowania dgVoodoo 2.
Jeśli wyłączy się akcelerację 3D, problem znika.
Nie pomaga ddraw.dll ze strony http://www.jkhub.net/, ani z forum XWAUpgrade. Na forum Steamu niektórzy zgłaszają taki sam problem.
Rozwiązaniem okazały się pliki z dgVoodoo 2. ~:) Jak się je instaluje i co może się stać, gdy działa FRAPS - opisałem wcześniej.
Co ciekawe, takich problemów nie ma HDG 530. Też sprzętowy DirectX 11, ale wszystko wyświetlane jest prawidłowo.
Uruchomienie z pstryczkiem -windowGUI działa prawidłowo, aż do czasu odpalenia misji z wyłączoną akceleracją 3D (tak, jak to jest po pierwszym uruchomieniu gry, bez dodatkowej konfiguracji). Wyświetlany jest wówczas zabawny komunikat gry: Video card may not have enough memory for this mode - try a lower settings. Restoring previous settings. Po nim jeszcze jeden (o ile było to pierwsze uruchomienie): Error setting last valid display mode, please recheck display settings. "Brak pamięci" występuje niezależnie od wybranej rozdzielczości, pod warunkiem, że wyłączona jest akceleracja 3D.
Włączenie akceleracji 3D pamięci w karcie graficznej nie zwiększa, ale, o dziwo, umożliwia normalną grę.
Pstryczek -dispStats umożliwia jeszcze więcej eksperymentów z trybami pracy grafiki, dając czasami jeszcze dziwniejsze efekty.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich. W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji).
Menu i przerywniki wyświetlane są w rozdzielczości 640x480, zatem mają właściwe proporcje. Co najwyżej na dużym ekranie filmy mają sporą pikselozę. ~;)
Dla kart GTX 970 i dwóch różnych monitorów przeprowadziłem dokładniejsze testy, sprawdzając wszystkie dostępne rozdzielczości. Niektóre uruchamiają się w innej wielkości niż zadeklarowana:
Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt | Ustawiona rozdzielczość | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1152x864 | 1280x960 | 1176x664 | 1280x720 | 1280x768 | 1280x960 | 1280x800 | 1280x960 | 1360x768 | 1440x900 |
1366x768 | 1440x900 | 1600x900 | 1680x1050 | 1600x1024 | 1680x1050 | 1768x992 | 1920x1080 | pozostałe | OK |
W trybie 2D "wysokie" rozdzielczości (np. 1920x1200) mogą kończyć się BUM. Ale co z tego, skoro w 3D działają jak powinny. ~;)
"Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" umożliwia grę w Sieci. Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Multiplayer" i "Join Game" lub "Host Game"):
Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | na poziomie 60- | na poziomie 60- | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) |
1920x1200 | na poziomie 40+ | na poziomie 35+
(złe SLI, złe... ~;) ) | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) | stabilne 60
(ale dostępny max to 1400x1050 przy 1GB pamięci "karty") | stabilne 60 | stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Vert-).
Dobrze jest. ~:)