UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II i Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith

Opis gier, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis:


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gier zainstalowanych z tradycyjnego nośnika: CD.


Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II

Instalacja "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" w Windows 8/8.1 x64

Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:

  1. Instalacja w Windows XP w Hyper-V i przekopiowanie wyników na dysk Windows 8/8.1.
  2. Skopiowanie wybranej zawartości CD gdzieś na dysk.
  3. Wykorzystanie alternatywnego instalatora, np. dostępnego na Play Old PC Games // Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II.

Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight". W tym przypadku miałem już załataną grę. Dodałem:

  1. Opisane wpisy do Rejestru.
  2. Skrót "Jedi Knight" na "Pulpit" prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\Jedi.EXE".

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight". W tym przypadku miałem już:

  1. Opisane wpisy do Rejestru.
  2. Skrót "Jedi Knight" na "Pulpicie" prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\JK.EXE".
  3. Załataną grę.

Uruchomienie "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" w Windows 8/8.1 x64

Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. No, prawie, bo jest kilka zastrzeżeń:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swoich CD i wymaga obecności płyty w napędzie, nawet jeśli wybrana została pełna instalacja. W końcu z CD leci muzyka oraz wyświetlane są filmy. Z pierwszego początkowe (etapy 1-8), z drugiego reszta (etapy 9-21). Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obrazy i montować je jakimś programem.
  2. Gra może robić BUM. Starter (Jedi.EXE) się odpali i wszystkie jego opcje działają, ale po kliknięciu "Play Jedi Knight" gra robi BUM. Takie cichutkie, bez żadnego komunikatu. Po prostu proces JK.EXE znika. ~:( Próbowałem różnych sposobów, DLLi, pstryczków, trybów zgodności w różnych kombinacjach i nic nie pomagało. ~:( I pewnie bym się poddał, i tak to zostawił, przynajmniej do czasu testów z 8800 GTS 512, ale odpaliła mi się gra "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith"! A prawie to samo...

    W końcu w Sieci znalazłem rozwiązanie, tak głupie, że ten kto na nie wpadł, powinien dostać Nobla z PeCetologii Windzianej. ~;) Z katalogu gry należy skasować, a przynajmniej zmienić nazwę pliku Jedi.EXE !!! Potem grę można uruchamiać korzystając z JK.EXE. Dobrze jest zrobić sobie skrót do tego pliku, bo może się przydać do dodawania pstryczków.

  3. Gra może mieć problemy z akceleracją 3D. Z wyłączoną akceleracją 3D i tylko 8-bitowym kolorem wszystko wygląda prawidłowo, choć oczywiście niezbyt "ładnie".
    JK:DF2 - G31 bez 3D jest OK

    Włączenie 3D powoduje, że znika wszystko, oprócz nakładek w rodzaju celownika, mapy i HUD.

    JK:DF2 - G31 z 3D i ciemność

    Jeśli usunie się wszystkie nakładki (np. celownik) i powiększy się obraz na maksa (skala 10, co usuwa HUD, czyli też nakładkę), to można grać z pełną akceleracją 3D, choć niezbyt wygodnie. Mogą pojawić się problemy, gdy już będziemy posługiwać się Mocą (aktywuje to nakładkę).

    JK:DF2 - G31 z 3D bez nakładek i jest OK
    G31 Express Chipset Family
    Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie zadziałały żadne sugerowane rozwiązania. W sumie wygląda to gorzej niż w testowym laptaku z podobną, ale starszą, wbudowaną grafiką - Mobile Intel 965 Express Chipset Family i Windows 7 x64. Sprawdziłem:
    ddraw.dll z http://www.jkhub.net/
    Też czarny ekran, tak jak bez żadnych dodatkowych DLLi.
    Pliki z WineD3D For Windows
    Brak możliwości włączenia trybu 3D (sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)) lub BUM (sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)).
    Pliki z dgVoodoo 2
    Znikają filmy, menu uruchamiają się na części ekranu (chcą 640x480), a i tak nie można włączyć trybu 3D. Na dwie pierwsze przypadłości może pomóc pstryczek -windowGUI, ale wówczas sama gra też uruchomi się w okienku z ramką. Na to radą jest Borderless-Gaming. Dziwne, że w ogóle się uruchomiło, bo dgVoodoo 2 wymaga karty zgodnej z DirectX 11...

    Z G31 Express Chipset Family można grać albo z brakiem akceleracji 3D z 8-bitowym kolorem, albo z wyłączonymi nakładkami w trybie 3D i 16-bitowym kolorem. W dodatku podniesienie przedmiotów powoduje chwilowe miganie ekranu.

    Ponoć rozwiązaniem problemów z czarnym ekranem z HUDem i celownikiem może być "JK/Mots Ultimate Patches" ze strony http://www.jkhub.net/. Ale tego nie sprawdzałem, bo również korzysta z dgVoodoo 2.

    8800 GTS 512
    Znacznie lepiej. Wystarczy skorzystać z plików WineD3D For Windows, aby wszystko działało prawidłowo. Należy jedynie dobrać odpowiednią wersję pakietu. Przetestowałem 1.7.54, która działała prawidłowo. 1.7.55 i późniejsze (np. 1.8-rc1 i 1.9.1) nie chciały działać. Od jakiegoś czasu, na stronie twórcy, zalecaną wersją jest 1.7.52, choć możliwe, że 3.6 (14.04.2018) będzie równie dobra (w Windows 7 jest OK dla gry z GOG.COM).

    Aby zainstalować pliki należy:

    1. Pobrać ze strony np. WineD3DForWindows_1.7.54.zip.
    2. Rozpakować gdzieś archiwum.
    3. Do katalogu gry (u mnie "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight") wrzucić trzy pliki: ddraw.dll, libwine.dll i wined3d.dll.

    Samo uruchomienie może chwilę potrwać, ale nie należy się tym przejmować.

    JK:DF2 - 8800 GTS 512, WineD3D For Windows i działa 3D
    GTS 450 512MB
    Dwa rozwiązania, oba działają prawidłowo. ~:)
    1. Pliki z WineD3D For Windows. Opis instalacji opisałem powyżej.
    2. Pliki z dgVoodoo 2. Należy:
      1. Pobrać ze strony dgVoodoo 2 np. dgVoodoo2_5.zip lub nowszy (np. 2.55).
      2. Rozpakować gdzieś archiwum.
      3. Do katalogu gry (u mnie "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight") wrzucić dwa pliki: DDraw.dll i D3DImm.dll z podkatalogu \MS rozpakowanego archiwum.

    I powinno być dobrze. ~:)

Co ciekawe, nie dopadła mnie psychodelia kolorów, znikające menu z koniecznością przepstryknięcia się na "Pulpit" i z powrotem oraz przeźroczysty czarny kolor - problemy, które występowały w Windows 7 x64.

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich. W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji).

Menu i przerywniki wyświetlane są w rozdzielczości 640x480, zatem mają właściwe proporcje. Co najwyżej na dużym ekranie filmy mają sporą pikselozę. ~;)

Dostępne rozdzielczości sprawdziłem przy okazji uruchomienia gry z kartą GTX 970 w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W trybie 2D "wysokie" rozdzielczości (np. 1920x1200) mogą kończyć się BUM. Ale co z tego, skoro w 3D działają jak powinny. ~;)

Gra w Sieci

"Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" umożliwia grę w Sieci. Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Multiplayer" i "Join Game" lub "Host Game"):

Serial Connection For DirectPlay
Egzotyczny dziś sposób gry dla dwóch osób. Pewnie da się, ale coraz mniej komputerów ma port COM, a co to jest kabel NullModem, to pewnie nikt już nie wie. ~;)
Modem Connection For DirectPlay
Takie połączenie umożliwiało grę dwóch osób z wykorzystaniem modemów. Ktoś ma jeszcze modem? ~;)
IPX
Protokół przeznaczony do gry w LANie (czyli sieciach lokalnych) dla 32 osób (8 zalecane). Nie jest obsługiwany w systemach późniejszych niż Windows XP. Można skorzystać z IPXWrapper. Oczywiście wymaga działania TCP/IP, a skoro można grać bezpośrednio korzystając z TCP/IP, to dodatkowe wykorzystanie wrappera IPX nie ma wiele sensu. ~;)

Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.

Internet TCP/IP Connection For DirectPlay
Podstawa działania Internetu. Umożliwia grę w sieci lokalnej (do 32 osób, 8 zalecane) oraz Internecie (do 32 osób, 4 zalecane). Przy dzisiejszych łączach i komputerach pewnie zawsze można wybrać 32.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II"

Instalacja
W Windows XP w Hyper-V i skopiowanie wyników (pliki, rejestr) do Windows 8/8.1.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, na początku pierwsza, później druga.
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Z pewnymi kruczkami, ale może działać OK.
DDRAW.DLL
Systemowy i bez 3D dla G31 Express Chipset Family.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) dla 8800 GTS 512.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) lub dgVoodoo 2 dla GTS 450 512MB.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7) i bez 3D. ~:(
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; niejawny V-Sync 60?; N/A - brak danych z FRAPS, ale jest płynnie; FRAPS trochę żre i faktyczna płynność jest lepsza)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512
WineD3D For Windows
GTS 450 512MB
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697) sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) WineD3D For Windows dgVoodoo 2
1280x1024 na poziomie 21+
(bez 3D i trochę żre FRAPS)
na poziomie 50+
(bez 3D)
N/A N/A na poziomie 60-
1920x1200 brak portu N/A N/A na poziomie 45+
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP oraz z wykorzystaniem wrappera IPX.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
154MB/102MB + 2 obrazy UIF 579MB i 546MB (łącznie 1.09GB)

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami. Mogą pojawić się kłopoty z akceleracją 3D (z rozwiązaniem). Wbudowane HD (Vert-).

JK:DF2 - Osiem i jest OK, SOA#1 bez 3D
JK:DF2 - Osiem i jest OK, SOA#1 JK:DF2 - OsiemJeden i jest OK, SOA#1
JK:DF2 - Osiem i jest OK, 1920x1200 JK:DF2 - OsiemJeden i jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:) (O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)

Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith

Instalacja "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" w Windows 8/8.1 x64

Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:

  1. Instalacja w Windows XP w Hyper-V i przekopiowanie wyników na dysk Windows 8/8.1.
  2. Skopiowanie wybranej zawartości CD gdzieś na dysk.
  3. Wykorzystanie alternatywnego instalatora, np. dostępnego na Play Old PC Games // Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II.

Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do G:\Games\LucasArts\MotS. Dodałem:

  1. Opisane wpisy do Rejestru.
  2. Skrót "Mysteries of the Sith" na "Pulpit" prowadzący do G:\Games\LucasArts\MotS\SITH.EXE.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w G:\Games\LucasArts\MotS. W tym przypadku miałem już:

  1. Opisane wpisy do Rejestru.
  2. Skrót "Mysteries of the Sith" na "Pulpicie" prowadzący do G:\Games\LucasArts\MotS\SITH.EXE.

Uruchomienie "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" w Windows 8/8.1 x64

Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. No, prawie, bo jest kilka zastrzeżeń:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie, nawet jeśli wybrana została pełna instalacja. W końcu z CD leci muzyka oraz wyświetlane są filmy. Czasami gra chce drugą płytę "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II". Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obrazy i montować go jakimś programem.
  2. Z "kartą" G31 Express Chipset Family w Windows 8 ze sterownikami Windows 8 (8.15.10.2697) "czysta" gra nie działa. Wyświetla się jedynie komunikat błędu (choć paleta pulpitu jest 32-bitowa):
    JK:MotS - potrzeba 256 kolorów

    Rozwiązaniem jest wymuszenie palety 8- lub 16-bitowej w opcjach zgodności. Należy:

    1. W katalogu gry (u mnie G:\Games\LucasArts\MotS) kliknąć prawym na JKM.EXE i wybrać "Właściwości".
    2. Przejść na zakładkę "Zgodność".
    3. Zaznaczyć ograniczenie kolorów do 16-bitów (65536).
    4. OK i będzie dobrze.

    Ze sterownikami Windows 7 (8.15.10.1930) nie trzeba zaznaczać opcji uruchamiania z ograniczeniem kolorów do 16-bitów, bo jest dobrze i bez niej. Co ciekawe, również w Windows 8.1 ze sterownikami z Windows 8.1 (8.15.10.2697) nie ma takich problemów. Postęp? ~;)

    O tego momentu gra ma takie same problemy jak "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II", z wyłączeniem konieczności skasowania startera (tu Sith.EXE).

  3. Gra może mieć problemy z akceleracją 3D. Z wyłączoną akceleracją 3D i tylko 8-bitowym kolorem wszystko wygląda prawidłowo, choć oczywiście niezbyt "ładnie".
    JK:MotS - G31 bez 3D jest OK

    Włączenie 3D powoduje, że znika wszystko, oprócz nakładek w rodzaju celownika, mapy i HUD.

    JK:MotS - G31 z 3D i ciemność

    Jeśli usunie się wszystkie nakładki (np. celownik) i powiększy się obraz na maksa (skala 10, co usuwa HUD, czyli też nakładkę), to można grać z pełną akceleracją 3D, choć niezbyt wygodnie. Mogą pojawić się problemy, gdy już będziemy posługiwać się Mocą (aktywuje to nakładkę).

    JK:MotS - G31 z 3D bez nakładek i jest OK
    G31 Express Chipset Family
    Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie zadziałały żadne sugerowane rozwiązania. W sumie wygląda to gorzej niż w testowym laptaku z podobną, ale starszą, wbudowaną grafiką - Mobile Intel 965 Express Chipset Family i Windows 7 x64. Sprawdziłem:
    ddraw.dll z http://www.jkhub.net/
    Też czarny ekran, tak jak bez żadnych dodatkowych DLLi.
    Pliki z WineD3D For Windows
    Brak możliwości włączenia trybu 3D (sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)) lub BUM (sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)).
    Pliki z dgVoodoo 2
    Znikają filmy, menu uruchamiają się na części ekranu (chcą 640x480), a i tak nie można włączyć trybu 3D. Na dwie pierwsze przypadłości może pomóc pstryczek -windowGUI, ale wówczas sama gra też uruchomi się w okienku z ramką. Na to radą jest Borderless-Gaming. Dziwne, że w ogóle się uruchomiło, bo dgVoodoo 2 wymaga karty zgodnej z DirectX 11...

    Z G31 Express Chipset Family można grać albo z brakiem akceleracji 3D z 8-bitowym kolorem, albo z wyłączonymi nakładkami w trybie 3D i 16-bitowym kolorem. W dodatku podniesienie przedmiotów powoduje chwilowe miganie ekranu.

    Ponoć rozwiązaniem problemów z czarnym ekranem z HUDem i celownikiem może być "JK/Mots Ultimate Patches" ze strony http://www.jkhub.net/. Ale tego nie sprawdzałem, bo również korzysta z dgVoodoo 2.

    8800 GTS 512
    Znacznie lepiej. Wystarczy skorzystać z plików WineD3D For Windows, aby wszystko działało prawidłowo. Należy jedynie dobrać odpowiednią wersję pakietu. Przetestowałem 1.7.54, która działała prawidłowo. 1.7.55 i późniejsze (np. 1.8-rc1 i 1.9.1) nie chciały działać. Od jakiegoś czasu, na stronie twórcy, zalecaną wersją jest 1.7.52, choć możliwe, że 3.6 (14.04.2018) będzie równie dobra (w Windows 7 jest OK dla gry z GOG.COM).

    Aby zainstalować pliki należy:

    1. Pobrać ze strony np. WineD3DForWindows_1.7.54.zip.
    2. Rozpakować gdzieś archiwum.
    3. Do katalogu gry (u mnie G:\Games\LucasArts\MotS) wrzucić trzy pliki: ddraw.dll, libwine.dll i wined3d.dll.

    Samo uruchomienie może chwilę potrwać, ale nie należy się tym przejmować.

    JK:MotS - 8800 GTS 512, WineD3D For Windows i działa 3D
    GTS 450 512MB
    Dwa rozwiązania, oba działają prawidłowo. ~:)
    1. Pliki z WineD3D For Windows. Opis instalacji opisałem powyżej.
    2. Pliki z dgVoodoo 2. Należy:
      1. Pobrać ze strony dgVoodoo 2 np. dgVoodoo2_5.zip lub nowszy (np. 2.55).
      2. Rozpakować gdzieś archiwum.
      3. Do katalogu gry (u mnie G:\Games\LucasArts\MotS) wrzucić dwa pliki: DDraw.dll i D3DImm.dll z podkatalogu \MS rozpakowanego archiwum.

    I powinno być dobrze. ~:)

Co ciekawe, nie dopadła mnie psychodelia kolorów, znikające menu z koniecznością przepstryknięcia się na "Pulpit" i z powrotem oraz przeźroczysty czarny kolor - problemy, które występowały w Windows 7 x64.

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich. W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji).

Menu i przerywniki wyświetlane są w rozdzielczości 640x480, zatem mają właściwe proporcje. Co najwyżej na dużym ekranie filmy mają sporą pikselozę. ~;)

Dostępne rozdzielczości sprawdziłem przy okazji uruchomienia gry z kartą GTX 970 w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W trybie 2D "wysokie" rozdzielczości (np. 1920x1200) mogą kończyć się BUM. Ale co z tego, skoro w 3D działają jak powinny. ~;)

Gra w Sieci

"Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" umożliwia grę w Sieci. Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Multiplayer" i "Join Game" lub "Host Game"):

Serial Connection For DirectPlay
Egzotyczny dziś sposób gry dla dwóch osób. Pewnie da się, ale coraz mniej komputerów ma port COM, a co to jest kabel NullModem, to pewnie nikt już nie wie. ~;)
Modem Connection For DirectPlay
Takie połączenie umożliwiało grę dwóch osób z wykorzystaniem modemów. Ktoś ma jeszcze modem? ~;)
IPX
Protokół przeznaczony do gry w LANie (czyli sieciach lokalnych) dla 32 osób (8 zalecane). Nie jest obsługiwany w systemach późniejszych niż Windows XP. Można skorzystać z IPXWrapper. Oczywiście wymaga działania TCP/IP, a skoro można grać bezpośrednio korzystając z TCP/IP, to dodatkowe wykorzystanie wrappera IPX nie ma wiele sensu. ~;)

Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.

Internet TCP/IP Connection For DirectPlay
Podstawa działania Internetu. Umożliwia grę w sieci lokalnej (do 32 osób, 8 zalecane) oraz Internecie (do 32 osób, 4 zalecane). Przy dzisiejszych łączach i komputerach pewnie zawsze można wybrać 32.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith"

Instalacja
W Windows XP w Hyper-V i skopiowanie wyników (pliki, rejestr) do Windows 8/8.1.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, czasami również druga płyta "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II".
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Z pewnymi kruczkami, ale może działać OK.
DDRAW.DLL
Systemowy i bez 3D dla G31 Express Chipset Family.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) dla 8800 GTS 512.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) lub dgVoodoo 2 dla GTS 450 512MB.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7) i bez 3D. ~:(
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; niejawny V-Sync 60?; N/A - brak danych z FRAPS, ale jest płynnie; FRAPS trochę żre i faktyczna płynność jest lepsza)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512
WineD3D For Windows
GTS 450 512MB
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697) sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) WineD3D For Windows dgVoodoo 2
1280x1024 na poziomie 21+
(bez 3D i trochę żre FRAPS)
na poziomie 50+
(bez 3D)
N/A N/A na poziomie 60-
1920x1200 brak portu N/A N/A na poziomie 45+
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP oraz z wykorzystaniem wrappera IPX.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
187MB/121MB + obraz UIF 521MB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami. Mogą pojawić się kłopoty z akceleracją 3D (z rozwiązaniem). Wbudowane HD (Vert-).

JK:MotS - Osiem i jest OK, misja SOA#1 bez 3D
JK:MotS - Osiem i jest OK, misja SOA#1 JK:MotS - OsiemJeden i jest OK, misja SOA#1
JK:MotS - Osiem i jest OK, 1920x1200 JK:MotS - OsiemJeden i jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:) (O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)


Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt