UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II i Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith
Opis gier, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:)
Szczegółowy opis:
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gier zainstalowanych z tradycyjnego nośnika: CD.
Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II
Instalacja "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" w Windows 8/8.1 x64
Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64.
Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:
- Instalacja w Windows XP w Hyper-V i przekopiowanie wyników na dysk Windows 8/8.1.
- Skopiowanie wybranej zawartości CD gdzieś na dysk.
- Wykorzystanie alternatywnego instalatora, np. dostępnego na Play Old PC Games // Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II.
Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight".
W tym przypadku miałem już załataną grę.
Dodałem:
- Opisane wpisy do Rejestru.
- Skrót "Jedi Knight" na "Pulpit" prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\Jedi.EXE".
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight".
W tym przypadku miałem już:
- Opisane wpisy do Rejestru.
- Skrót "Jedi Knight" na "Pulpicie" prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight\JK.EXE".
- Załataną grę.
Uruchomienie "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" w Windows 8/8.1 x64
Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64.
No, prawie, bo jest kilka zastrzeżeń:
- Gra jest bardzo przywiązana do swoich CD i wymaga obecności płyty w napędzie, nawet jeśli wybrana została pełna instalacja.
W końcu z CD leci muzyka oraz wyświetlane są filmy.
Z pierwszego początkowe (etapy 1-8), z drugiego reszta (etapy 9-21).
Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obrazy i montować je jakimś programem.
- Gra może robić BUM.
Starter (Jedi.EXE) się odpali i wszystkie jego opcje działają, ale po kliknięciu "Play Jedi Knight" gra robi BUM.
Takie cichutkie, bez żadnego komunikatu.
Po prostu proces JK.EXE znika. ~:(
Próbowałem różnych sposobów, DLLi, pstryczków, trybów zgodności w różnych kombinacjach i nic nie pomagało. ~:(
I pewnie bym się poddał, i tak to zostawił, przynajmniej do czasu testów z 8800 GTS 512, ale odpaliła mi się gra "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith"!
A prawie to samo...
W końcu w Sieci znalazłem rozwiązanie, tak głupie, że ten kto na nie wpadł, powinien dostać Nobla z PeCetologii Windzianej. ~;)
Z katalogu gry należy skasować, a przynajmniej zmienić nazwę pliku Jedi.EXE !!!
Potem grę można uruchamiać korzystając z JK.EXE.
Dobrze jest zrobić sobie skrót do tego pliku, bo może się przydać do dodawania pstryczków.
- Gra może mieć problemy z akceleracją 3D.
Z wyłączoną akceleracją 3D i tylko 8-bitowym kolorem wszystko wygląda prawidłowo, choć oczywiście niezbyt "ładnie".
Włączenie 3D powoduje, że znika wszystko, oprócz nakładek w rodzaju celownika, mapy i HUD.
Jeśli usunie się wszystkie nakładki (np. celownik) i powiększy się obraz na maksa (skala 10, co usuwa HUD, czyli też nakładkę), to można grać z pełną akceleracją 3D, choć niezbyt wygodnie.
Mogą pojawić się problemy, gdy już będziemy posługiwać się Mocą (aktywuje to nakładkę).
- G31 Express Chipset Family
- Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie zadziałały żadne sugerowane rozwiązania.
W sumie wygląda to gorzej niż w testowym laptaku z podobną, ale starszą, wbudowaną grafiką - Mobile Intel 965 Express Chipset Family i Windows 7 x64.
Sprawdziłem:
- ddraw.dll z http://www.jkhub.net/
- Też czarny ekran, tak jak bez żadnych dodatkowych DLLi.
- Pliki z WineD3D For Windows
- Brak możliwości włączenia trybu 3D (sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)) lub BUM (sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)).
- Pliki z dgVoodoo 2
- Znikają filmy, menu uruchamiają się na części ekranu (chcą 640x480), a i tak nie można włączyć trybu 3D.
Na dwie pierwsze przypadłości może pomóc pstryczek -windowGUI, ale wówczas sama gra też uruchomi się w okienku z ramką.
Na to radą jest Borderless-Gaming.
Dziwne, że w ogóle się uruchomiło, bo dgVoodoo 2 wymaga karty zgodnej z DirectX 11...
Z G31 Express Chipset Family można grać albo z brakiem akceleracji 3D z 8-bitowym kolorem, albo z wyłączonymi nakładkami w trybie 3D i 16-bitowym kolorem.
W dodatku podniesienie przedmiotów powoduje chwilowe miganie ekranu.
Ponoć rozwiązaniem problemów z czarnym ekranem z HUDem i celownikiem może być "JK/Mots Ultimate Patches" ze strony http://www.jkhub.net/.
Ale tego nie sprawdzałem, bo również korzysta z dgVoodoo 2.
- 8800 GTS 512
- Znacznie lepiej.
Wystarczy skorzystać z plików WineD3D For Windows, aby wszystko działało prawidłowo.
Należy jedynie dobrać odpowiednią wersję pakietu.
Przetestowałem 1.7.54, która działała prawidłowo.
1.7.55 i późniejsze (np. 1.8-rc1 i 1.9.1) nie chciały działać.
Od jakiegoś czasu, na stronie twórcy, zalecaną wersją jest 1.7.52, choć możliwe, że 3.6 (14.04.2018) będzie równie dobra (w Windows 7 jest OK dla gry z GOG.COM).
Aby zainstalować pliki należy:
- Pobrać ze strony np. WineD3DForWindows_1.7.54.zip.
- Rozpakować gdzieś archiwum.
- Do katalogu gry (u mnie "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight") wrzucić trzy pliki: ddraw.dll, libwine.dll i wined3d.dll.
Samo uruchomienie może chwilę potrwać, ale nie należy się tym przejmować.
- GTS 450 512MB
- Dwa rozwiązania, oba działają prawidłowo. ~:)
- Pliki z WineD3D For Windows.
Opis instalacji opisałem powyżej.
- Pliki z dgVoodoo 2.
Należy:
- Pobrać ze strony dgVoodoo 2 np. dgVoodoo2_5.zip lub nowszy (np. 2.55).
- Rozpakować gdzieś archiwum.
- Do katalogu gry (u mnie "G:\Games\LucasArts\Jedi Knight") wrzucić dwa pliki: DDraw.dll i D3DImm.dll z podkatalogu \MS rozpakowanego archiwum.
I powinno być dobrze. ~:)
Co ciekawe, nie dopadła mnie psychodelia kolorów, znikające menu z koniecznością przepstryknięcia się na "Pulpit" i z powrotem oraz przeźroczysty czarny kolor - problemy, które występowały w Windows 7 x64.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II"
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.
W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji).
Menu i przerywniki wyświetlane są w rozdzielczości 640x480, zatem mają właściwe proporcje.
Co najwyżej na dużym ekranie filmy mają sporą pikselozę. ~;)
Dostępne rozdzielczości sprawdziłem przy okazji uruchomienia gry z kartą GTX 970 w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
W trybie 2D "wysokie" rozdzielczości (np. 1920x1200) mogą kończyć się BUM.
Ale co z tego, skoro w 3D działają jak powinny. ~;)
Gra w Sieci
"Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II" umożliwia grę w Sieci.
Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Multiplayer" i "Join Game" lub "Host Game"):
- Serial Connection For DirectPlay
- Egzotyczny dziś sposób gry dla dwóch osób.
Pewnie da się, ale coraz mniej komputerów ma port COM, a co to jest kabel NullModem, to pewnie nikt już nie wie. ~;)
- Modem Connection For DirectPlay
- Takie połączenie umożliwiało grę dwóch osób z wykorzystaniem modemów.
Ktoś ma jeszcze modem? ~;)
- IPX
- Protokół przeznaczony do gry w LANie (czyli sieciach lokalnych) dla 32 osób (8 zalecane).
Nie jest obsługiwany w systemach późniejszych niż Windows XP.
Można skorzystać z IPXWrapper.
Oczywiście wymaga działania TCP/IP, a skoro można grać bezpośrednio korzystając z TCP/IP, to dodatkowe wykorzystanie wrappera IPX nie ma wiele sensu. ~;)
Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.
- Internet TCP/IP Connection For DirectPlay
- Podstawa działania Internetu.
Umożliwia grę w sieci lokalnej (do 32 osób, 8 zalecane) oraz Internecie (do 32 osób, 4 zalecane).
Przy dzisiejszych łączach i komputerach pewnie zawsze można wybrać 32.
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper.
Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach. ~:)
Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM).
Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Podsumowanie "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II"
- Instalacja
- W Windows XP w Hyper-V i skopiowanie wyników (pliki, rejestr) do Windows 8/8.1.
- Płyta lub obraz w trakcie gry
- Tak, na początku pierwsza, później druga.
- Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
- Z pewnymi kruczkami, ale może działać OK.
- DDRAW.DLL
- Systemowy i bez 3D dla G31 Express Chipset Family.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) dla 8800 GTS 512.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) lub dgVoodoo 2 dla GTS 450 512MB.
- Sterowniki NVIDIA
- Bez znaczenia.
- Sterowniki Intel
- Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7) i bez 3D. ~:(
- Procesory wielordzeniowe
- Bez znaczenia.
- Szeroki ekran
- Obsługa wbudowana.
- Maksymalna rozdzielczość
- Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; niejawny V-Sync 60?; N/A - brak danych z FRAPS, ale jest płynnie; FRAPS trochę żre i faktyczna płynność jest lepsza)
Rozdzielczość
| Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
|
G31 Express Chipset Family
| 8800 GTS 512
WineD3D For Windows
| GTS 450 512MB
|
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)
| sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
| WineD3D For Windows
| dgVoodoo 2
|
1280x1024
| na poziomie 21+
(bez 3D i trochę żre FRAPS)
| na poziomie 50+
(bez 3D)
| N/A
| N/A
| na poziomie 60-
|
1920x1200
| brak portu
| N/A
| N/A
| na poziomie 45+
|
- Gra w Sieci
- Bez problemów w sieciach TCP/IP oraz z wykorzystaniem wrappera IPX.
- Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
- 154MB/102MB + 2 obrazy UIF 579MB i 546MB (łącznie 1.09GB)
Gra działa płynnie, również w Sieci.
Cutscenki są odgrywane.
Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami.
Mogą pojawić się kłopoty z akceleracją 3D (z rozwiązaniem).
Wbudowane HD (Vert-).
Dobrze jest. ~:)
(O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)
Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith
Instalacja "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" w Windows 8/8.1 x64
Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64.
Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:
- Instalacja w Windows XP w Hyper-V i przekopiowanie wyników na dysk Windows 8/8.1.
- Skopiowanie wybranej zawartości CD gdzieś na dysk.
- Wykorzystanie alternatywnego instalatora, np. dostępnego na Play Old PC Games // Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II.
Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do G:\Games\LucasArts\MotS.
Dodałem:
- Opisane wpisy do Rejestru.
- Skrót "Mysteries of the Sith" na "Pulpit" prowadzący do G:\Games\LucasArts\MotS\SITH.EXE.
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w G:\Games\LucasArts\MotS.
W tym przypadku miałem już:
- Opisane wpisy do Rejestru.
- Skrót "Mysteries of the Sith" na "Pulpicie" prowadzący do G:\Games\LucasArts\MotS\SITH.EXE.
Uruchomienie "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" w Windows 8/8.1 x64
Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64.
No, prawie, bo jest kilka zastrzeżeń:
- Gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie, nawet jeśli wybrana została pełna instalacja.
W końcu z CD leci muzyka oraz wyświetlane są filmy.
Czasami gra chce drugą płytę "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II".
Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obrazy i montować go jakimś programem.
- Z "kartą" G31 Express Chipset Family w Windows 8 ze sterownikami Windows 8 (8.15.10.2697) "czysta" gra nie działa.
Wyświetla się jedynie komunikat błędu (choć paleta pulpitu jest 32-bitowa):
Rozwiązaniem jest wymuszenie palety 8- lub 16-bitowej w opcjach zgodności.
Należy:
- W katalogu gry (u mnie G:\Games\LucasArts\MotS) kliknąć prawym na JKM.EXE i wybrać "Właściwości".
- Przejść na zakładkę "Zgodność".
- Zaznaczyć ograniczenie kolorów do 16-bitów (65536).
- OK i będzie dobrze.
Ze sterownikami Windows 7 (8.15.10.1930) nie trzeba zaznaczać opcji uruchamiania z ograniczeniem kolorów do 16-bitów, bo jest dobrze i bez niej.
Co ciekawe, również w Windows 8.1 ze sterownikami z Windows 8.1 (8.15.10.2697) nie ma takich problemów.
Postęp? ~;)
O tego momentu gra ma takie same problemy jak "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II", z wyłączeniem konieczności skasowania startera (tu Sith.EXE).
- Gra może mieć problemy z akceleracją 3D.
Z wyłączoną akceleracją 3D i tylko 8-bitowym kolorem wszystko wygląda prawidłowo, choć oczywiście niezbyt "ładnie".
Włączenie 3D powoduje, że znika wszystko, oprócz nakładek w rodzaju celownika, mapy i HUD.
Jeśli usunie się wszystkie nakładki (np. celownik) i powiększy się obraz na maksa (skala 10, co usuwa HUD, czyli też nakładkę), to można grać z pełną akceleracją 3D, choć niezbyt wygodnie.
Mogą pojawić się problemy, gdy już będziemy posługiwać się Mocą (aktywuje to nakładkę).
- G31 Express Chipset Family
- Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie zadziałały żadne sugerowane rozwiązania.
W sumie wygląda to gorzej niż w testowym laptaku z podobną, ale starszą, wbudowaną grafiką - Mobile Intel 965 Express Chipset Family i Windows 7 x64.
Sprawdziłem:
- ddraw.dll z http://www.jkhub.net/
- Też czarny ekran, tak jak bez żadnych dodatkowych DLLi.
- Pliki z WineD3D For Windows
- Brak możliwości włączenia trybu 3D (sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)) lub BUM (sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)).
- Pliki z dgVoodoo 2
- Znikają filmy, menu uruchamiają się na części ekranu (chcą 640x480), a i tak nie można włączyć trybu 3D.
Na dwie pierwsze przypadłości może pomóc pstryczek -windowGUI, ale wówczas sama gra też uruchomi się w okienku z ramką.
Na to radą jest Borderless-Gaming.
Dziwne, że w ogóle się uruchomiło, bo dgVoodoo 2 wymaga karty zgodnej z DirectX 11...
Z G31 Express Chipset Family można grać albo z brakiem akceleracji 3D z 8-bitowym kolorem, albo z wyłączonymi nakładkami w trybie 3D i 16-bitowym kolorem.
W dodatku podniesienie przedmiotów powoduje chwilowe miganie ekranu.
Ponoć rozwiązaniem problemów z czarnym ekranem z HUDem i celownikiem może być "JK/Mots Ultimate Patches" ze strony http://www.jkhub.net/.
Ale tego nie sprawdzałem, bo również korzysta z dgVoodoo 2.
- 8800 GTS 512
- Znacznie lepiej.
Wystarczy skorzystać z plików WineD3D For Windows, aby wszystko działało prawidłowo.
Należy jedynie dobrać odpowiednią wersję pakietu.
Przetestowałem 1.7.54, która działała prawidłowo.
1.7.55 i późniejsze (np. 1.8-rc1 i 1.9.1) nie chciały działać.
Od jakiegoś czasu, na stronie twórcy, zalecaną wersją jest 1.7.52, choć możliwe, że 3.6 (14.04.2018) będzie równie dobra (w Windows 7 jest OK dla gry z GOG.COM).
Aby zainstalować pliki należy:
- Pobrać ze strony np. WineD3DForWindows_1.7.54.zip.
- Rozpakować gdzieś archiwum.
- Do katalogu gry (u mnie G:\Games\LucasArts\MotS) wrzucić trzy pliki: ddraw.dll, libwine.dll i wined3d.dll.
Samo uruchomienie może chwilę potrwać, ale nie należy się tym przejmować.
- GTS 450 512MB
- Dwa rozwiązania, oba działają prawidłowo. ~:)
- Pliki z WineD3D For Windows.
Opis instalacji opisałem powyżej.
- Pliki z dgVoodoo 2.
Należy:
- Pobrać ze strony dgVoodoo 2 np. dgVoodoo2_5.zip lub nowszy (np. 2.55).
- Rozpakować gdzieś archiwum.
- Do katalogu gry (u mnie G:\Games\LucasArts\MotS) wrzucić dwa pliki: DDraw.dll i D3DImm.dll z podkatalogu \MS rozpakowanego archiwum.
I powinno być dobrze. ~:)
Co ciekawe, nie dopadła mnie psychodelia kolorów, znikające menu z koniecznością przepstryknięcia się na "Pulpit" i z powrotem oraz przeźroczysty czarny kolor - problemy, które występowały w Windows 7 x64.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith"
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.
W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji).
Menu i przerywniki wyświetlane są w rozdzielczości 640x480, zatem mają właściwe proporcje.
Co najwyżej na dużym ekranie filmy mają sporą pikselozę. ~;)
Dostępne rozdzielczości sprawdziłem przy okazji uruchomienia gry z kartą GTX 970 w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
W trybie 2D "wysokie" rozdzielczości (np. 1920x1200) mogą kończyć się BUM.
Ale co z tego, skoro w 3D działają jak powinny. ~;)
Gra w Sieci
"Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith" umożliwia grę w Sieci.
Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Multiplayer" i "Join Game" lub "Host Game"):
- Serial Connection For DirectPlay
- Egzotyczny dziś sposób gry dla dwóch osób.
Pewnie da się, ale coraz mniej komputerów ma port COM, a co to jest kabel NullModem, to pewnie nikt już nie wie. ~;)
- Modem Connection For DirectPlay
- Takie połączenie umożliwiało grę dwóch osób z wykorzystaniem modemów.
Ktoś ma jeszcze modem? ~;)
- IPX
- Protokół przeznaczony do gry w LANie (czyli sieciach lokalnych) dla 32 osób (8 zalecane).
Nie jest obsługiwany w systemach późniejszych niż Windows XP.
Można skorzystać z IPXWrapper.
Oczywiście wymaga działania TCP/IP, a skoro można grać bezpośrednio korzystając z TCP/IP, to dodatkowe wykorzystanie wrappera IPX nie ma wiele sensu. ~;)
Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.
- Internet TCP/IP Connection For DirectPlay
- Podstawa działania Internetu.
Umożliwia grę w sieci lokalnej (do 32 osób, 8 zalecane) oraz Internecie (do 32 osób, 4 zalecane).
Przy dzisiejszych łączach i komputerach pewnie zawsze można wybrać 32.
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper.
Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach. ~:)
Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM).
Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Podsumowanie "Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith"
- Instalacja
- W Windows XP w Hyper-V i skopiowanie wyników (pliki, rejestr) do Windows 8/8.1.
- Płyta lub obraz w trakcie gry
- Tak, czasami również druga płyta "Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II".
- Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
- Z pewnymi kruczkami, ale może działać OK.
- DDRAW.DLL
- Systemowy i bez 3D dla G31 Express Chipset Family.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) dla 8800 GTS 512.
WineD3D For Windows (do 1.7.54 lub od 2.8) lub dgVoodoo 2 dla GTS 450 512MB.
- Sterowniki NVIDIA
- Bez znaczenia.
- Sterowniki Intel
- Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7) i bez 3D. ~:(
- Procesory wielordzeniowe
- Bez znaczenia.
- Szeroki ekran
- Obsługa wbudowana.
- Maksymalna rozdzielczość
- Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; niejawny V-Sync 60?; N/A - brak danych z FRAPS, ale jest płynnie; FRAPS trochę żre i faktyczna płynność jest lepsza)
Rozdzielczość
| Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
|
G31 Express Chipset Family
| 8800 GTS 512
WineD3D For Windows
| GTS 450 512MB
|
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)
| sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
| WineD3D For Windows
| dgVoodoo 2
|
1280x1024
| na poziomie 21+
(bez 3D i trochę żre FRAPS)
| na poziomie 50+
(bez 3D)
| N/A
| N/A
| na poziomie 60-
|
1920x1200
| brak portu
| N/A
| N/A
| na poziomie 45+
|
- Gra w Sieci
- Bez problemów w sieciach TCP/IP oraz z wykorzystaniem wrappera IPX.
- Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
- 187MB/121MB + obraz UIF 521MB
Gra działa płynnie, również w Sieci.
Cutscenki są odgrywane.
Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami.
Mogą pojawić się kłopoty z akceleracją 3D (z rozwiązaniem).
Wbudowane HD (Vert-).
Dobrze jest. ~:)
(O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)