UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
agent04-04c.shtml 17.00.000
Zmiany: 19.01.2015
Wstęp | | How To | | Słownik | | Menu | | "Sznurki" ]

Jak filtrować spam

Czy twój panel listy wiadomości (Message List pane) jest codziennie zaśmiecany niepożądanymi reklamówkami (Unsolicited Commercial Email (UCE)) lub innymi nachalnymi wiadomościami? Ten typ wiadomości, zazwyczaj nazywany "spamem", jest głównym powodem rozdrażnienia użytkowników. Aby wyeliminować większość spamu, skorzystaj z następującej procedury:

  1. Stwórz trzy następujące foldery:
  2. Następnie skonfiguruj domyślne ustawienia filtru Email Agenta tak, by wykorzystywał trzy foldery:
  3. Gdy zaczniesz odbierać pocztę - wszystkie wiadomości zostaną umieszczone w folderze "uncategorized" (nieskatalogowane). Gdy już odbierzesz pewną ilość nowych wiadomości, przejrzyj je, aby określić w jaki sposób ma być traktowana w przyszłości poczta od tych samych nadawców.
  4. Na spamie naciśnij Ctrl+K, aby utworzyć filtr "zabijający" używając okna dialogowego "Add Email Filter" (Dodaj filtr Email). Domyślne ustawienia filtru spowodują, że cała przyszła poczta od danego nadawcy zostanie umieszczona w katalogu "trash" (śmietnik). Dobre przykłady wyrażeń przeznaczonych do eliminowania spamu możesz odszukać w rozdziale Przykłady wyrażeń.

Domyślnie filtr "zabijający" będzie pasował do całego adresu Email. W większości przypadków będzie to odpowiednie. Możesz jednak zmodyfikować filtr tak, by pasował do wszystkich wiadomości przysyłanych z danej domeny. Na przykład, jeśli otrzymujesz wiadomość od "great-offer@savetrees.com" powinieneś usuwać wszystkie przyszłe wiadomości przychodzące z dowolnego adresu z domeny "savetrees.com". Aby zmodyfikować filtr tak, by pasował do całej domeny naciśnij przycisk "Paste Field" (Wklej pole), podświetl pozycję "Any-Sender (Domain only)" (Dowolny nadawca (tylko domena)) i naciśnij OK. (Oczywiście możesz uzyskać identyczny rezultat ręcznie edytując odpowiednie wyrażenie; wykorzystanie przycisku "Paste Field" (Wklej pole) jest po prostu szybsze.)

WSKAZÓWKA: Wielokrotnie spam nie jest adresowany bezpośrednio do ciebie, oznacza to, że pole "To:" (Do:) nie zawiera twojego aktualnego adresu. Prostym sposobem eliminowania tego typu spamu jest stworzenie filtru "zabijającego", który będzie pasował do wszystkich wiadomości, które NIE zawierają twojego aktualnego adresu. Oto przykład dla użytkownika nazywającego się Jane Doe:

not any-recipient: janedoe@abc.com

Będzie to usuwało większość spamu. Może się jednak okazać, że twój własny system pocztowy wstawia pole Apparently-To (Pozornie-Do:) do wiadomości, które nie mają wypełnionych pól To: (Do:) lub Cc: (DW:). Filtr "any-recipient" (każdy odbiorca) wyłapuje pole Apparently-To (Pozornie-Do:). Jeżeli chcesz mieć filtr, który przechwytuje oba przypadki, spróbuj następującego przykładu:

not to: janedoe@abc.com and not cc: janedoe@abc.com

Dla wiadomości od nadawców, których znasz i od których chcesz otrzymywać wiadomości w przyszłości, naciśnij Ctrl+W, aby utworzyć filtr śledzący zawierający ich adresy, na przykład:

from: (tsmith@acme.com or hank.lloyd@zsu.edu or mjones@abc.com )

Gdy tworzysz jeden z filtrów - "zabijający" lub śledzący - możesz "zaptaszkować" opcję "Apply filters to folder immediately" (Natychmiast zastosuj filtr dla folderu), spowoduje to, że Agent natychmiast przekieruje wszystkie wiadomości, które będą pasowały. Jeśli nie jesteś pewien, czy chcesz przekierować *wszystkie* pasujące wiadomości w folderze, możesz "zaptaszkować" "This message only" (Tylko ta wiadomość).

W miarę definiowania kolejnych filtrów "zabijających" i śledzących odkryjesz, że Agent coraz lepiej automatycznie przenosi twoje Emaile, coraz mniej będzie wiadomości nieskatalogowanych, z którymi będziesz musiał się pogodzić.

Patrz również:


Wstęp | | How To | | Słownik | | Menu | | "Sznurki" ]

Copyright © Yogurt
Editor: Yogurt