UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
LEGO Star Wars III: The Clone Wars
Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
Nie mam już komputera testowego z Windows 8/8.1, aby przetestować pakiet "LEGO® Star Wars™ III - The Clone Wars™" z GOG.COM na tych systemach.
W Windows 7 Ultimate x64 SP1 nie wystąpiły żadne problemy.
Szczegółowy opis: "LEGO® Star Wars™ III - The Clone Wars™" z GOG.COM.
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD.
Instalacja "LEGO Star Wars III: The Clone Wars" w Windows 8/8.1 x64
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:)
Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
- wybrałem instalację niestandardową,
- wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\LEGO Star Wars III The Clone Wars",
- dodałem skrót na "Pulpit",
- zainstalowałem DirectX 9.0c (z czerwca 2010 (wersja 43), razem z DX10 i DX11; jeśli odrzuci się dodanie DX9c, instalacja gry zostanie przerwana).
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\LEGO Star Wars III The Clone Wars".
W tym przypadku miałem już:
- Skrót na "Pulpicie",
- Odpowiedni DirectX 9.0c.
Uruchomienie "LEGO Star Wars III: The Clone Wars" w Windows 8/8.1 x64
Gra może działać bez problemów w "czystym" Windows 8/8.1 x64.
Z dwoma zastrzeżeniami:
- Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie.
Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:(
Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.
Trzeba zatem narażać oryginał...
- Z "kartą" G31 Express Chipset Family gra nie działa. ~:(
Menu się załaduje i animowane tło wygląda OK, można sobie pogrzebać w opcjach i odpalić misję.
Żółte napisy odlecą w dal i... gra robi BUM.
I tak daleko zaszła, bo sterowniki G31 Express Chipset Family nie mają wymaganych elementów.
Z tą "kartą" lipa. ~:(
W sumie wygląda to gorzej niż w testowym laptaku z podobną, ale starszą, wbudowaną grafiką - Mobile Intel 965 Express Chipset Family i Windows 7 x64.
Tam przynajmniej dało się uzyskać "pokaz slajdów". ~;)
Takich problemów nie mają karty 8800 GTS 512 i GTS 450 512MB, z którymi gra po prostu działa jak powinna. ~:)
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Obsługa szerokiego ekranu w "LEGO Star Wars III: The Clone Wars"
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
Podsumowanie "LEGO Star Wars III: The Clone Wars"
- Instalacja
- Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
- Płyta lub obraz w trakcie gry
- Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
- Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
- Bez problemów.
Z G31 Express Chipset Family gra nie działa. ~:(
- DDRAW.DLL
- Systemowy.
- Sterowniki NVIDIA
- Bez znaczenia.
- Sterowniki Intel
- Bez znaczenia, bo i tak nie działa. ~:(
- Procesory wielordzeniowe
- Bez problemów, a nawet zalecane.
- Szeroki ekran
- Obsługa wbudowana.
- Maksymalna rozdzielczość
- Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość
| Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
|
G31 Express Chipset Family
| 8800 GTS 512
| GTS 450 512MB
|
1280x1024
| nie działa ~:(
| stabilne 60
| stabilne 60
|
1920x1200
| brak portu
| na poziomie 60-
| na poziomie 60-
|
- Gra w Sieci
- Nie dotyczy.
- Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
- 6.40GB/6.37GB
Gra działa płynnie.
Cutscenki są odgrywane.
Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)
(O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)