UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Empire at War i Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption

Opis gier, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM.


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD.


Star Wars: Empire at War

Instalacja "Star Wars: Empire at War" w Windows 8/8.1 x64

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. podałem numer licencji,
  2. odrzuciłem "Xfire",
  3. wybrałem instalację manualną,
  4. wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War",
  5. dodałem skrót na "Pulpit",
  6. dodałem regułę Windows Firewall,
  7. przerwałem instalację DirectX 9.0c.

Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. UWAGA: ta aktualizacja, jest zbędna, jeśli instaluje się "Star Wars: Empire at War" w ramach "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Jeśli po instalacji "Star Wars: Empire at War" kolejnym krokiem będzie instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to również można nie instalować samemu tej poprawki. Jej brak zostanie wykryty przez instalator "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", który zaproponuje instalację "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe, co zostało opisane w dalszej części.

Natomiast patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla "Star Wars: Empire at War", dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i pasuje do "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Jeśli planowana jest instalacja dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to proponuję wstrzymać się z uruchamianiem EAW_RAM_MPLobby_update.exe, aż dodatek znajdzie się na dysku. Zostało to opisane w dalszej części.

Jeśli nie planuje się instalacji dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to należy odpalić EAW_RAM_MPLobby_update.exe. Poprawka działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64, po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War". W tym przypadku miałem już:

  1. Skrót na "Pulpicie".
  2. Regułę Windows Firewall.
  3. Odpowiedni DirectX 9c.
  4. Załataną grę.

Uruchomienie "Star Wars: Empire at War" w Windows 8/8.1 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

Trzeba zatem narażać oryginał...

Nie miałem problemów z brakiem d3dx9_27.dll, gdyż wcześniej zainstalowałem "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", która to gra bez pytania dodała DirectX 9.0c w edycji "August 2006" (pliki w wersji 24 od 30).

Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie miałem również problemów ze znikającymi "żółtymi napisami" w załatanej grze, które występowały w Windows 7 x64. Postęp? ~;) A figa, bo:

Windows 8
z 8800 GTS 512 napisy ponownie znikły.
Windows 8.1
ze sterownikami dla Windows 7 (8.15.10.1930) napisy ponownie znikły... Ale, aby było zabawniej, to z 8800 GTS 512 napisy znów są (w Windows 8 ich nie było), a z GTS 450 512MB nie ma.

MAGIA (i Windows)... ~;)

Grę (plik sweaw.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars\Profiles\Profile0\Player].

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia, a G31 Express Chipset Family obecności NVIDIA PhysX.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Empire at War"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Gra w Sieci

"Star Wars: Empire at War" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 2x4 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Empire at War"

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7), zintegrowany Intel się nie wyrabia, no chyba, że jest NVIDIA PhysX...
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
8800 GTS 512 GTS 450 512MB
brak NVIDIA PhysX
sterownik Windows 8 (8.15.10.2697)
NVIDIA PhysX 9.15.0428
sterownik Windows 8.1 (8.15.10.2697)
NVIDIA PhysX 8.05.26
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
1280x1024 na poziomie 6+ na poziomie 20+ na poziomie 20+ na poziomie 60- na poziomie 60-
1920x1200 brak portu na poziomie 60-- na poziomie 60--
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
2.06GB/1.40GB + obraz UIF 1.99GB

Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane, choć mogą zniknąć "żółte napisy" otwierające kampanie. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

EaW - Osiem i jest OK, SOA#1 EaW - OsiemJeden i jest OK, SOA#1
EaW - Osiem i jest OK, 1920x1200 EaW - OsiemJeden i jest OK, 1920x1200

W sumie dobrze jest. ~:)

Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption

Instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w Windows 8.1 x64

Instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" wymaga wcześniejszej instalacji "Star Wars: Empire at War". Dodatkowo "podstawka" musi mieć zainstalowaną poprawkę "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe. Jeśli jeszcze jej nie ma, to jest ona na DVD i instalator może ją zaaplikować przed instalacją gry.

Instalator gry bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. zaaplikowałem poprawkę "podstawki" "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe, bo tym razem, w ramach testów, nie instalowałem jej wcześniej (instalator poprawki bez problemu działa w Windows 8/8.1 x64),
  2. podałem numer licencji,
  3. wybrałem instalację manualną,
  4. wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War Forces of Corruption",
  5. odrzuciłem instalację DirectX 9.0c,
  6. odrzuciłem "Xfire",
  7. dodałem skrót na "Pulpit",
  8. dodałem regułę Windows Firewall.

Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Poprawka "1.01 Update" - FOCUpdate1_1.exe działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. UWAGA: ta aktualizacja, jest zbędna, jeśli instaluje się "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w ramach "Star Wars: Empire at War: Gold Pack".

Natomiast patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla "Star Wars: Empire at War", dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i pasuje do "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Poprawka działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64, po uruchomieniu znajdzie grę oraz dodatek i wymieni co trzeba.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War Forces of Corruption". W tym przypadku miałem już:

  1. Skrót na "Pulpicie".
  2. Regułę Windows Firewall.
  3. Odpowiedni DirectX 9c.
  4. Załataną grę.

Uruchomienie "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w Windows 8/8.1 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z trzema zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. "Karta" G31 Express Chipset Family jest "biedna" i po uruchomieniu wyświetlany jest komunikat:
    EaW:FoC - G31 i kiepskie 3D

    Ale po kliknięciu "Tak/Yes" gra uruchomi się i będzie działać. ~:)

  3. Bez zainstalowanej poprawki "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe gra robi BUM. Przynajmniej, jeśli system jest 64-bitowy i komputer ma więcej niż 2GB pamięci RAM. Szczegółowy opis problemu i sposoby jego obejścia, zanim został wydany patch, można znaleźć w Sieci. Obecnie ważne jest to, że instalacja poprawki zapewnia prawidłową pracę, również w LANie. Zatem koniecznie należy zainstalować "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe!

Nie miałem problemów z brakiem d3dx9_27.dll, gdyż wcześniej zainstalowałem "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", która to gra bez pytania dodała DirectX 9.0c w edycji "August 2006" (pliki w wersji 24 od 30).

Grę (plik swfoc.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars FOC\Profiles\Profile0\Player].

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Gra w Sieci

"Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" umożliwia grę w Sieci. Wszyscy gracze muszą mieć zainstalowany dodatek i poprawkę "2GB RAM & MP Lobby update". Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 8 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption"

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7), zintegrowany Intel przestaje się wyrabiać.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
8800 GTS 512 GTS 450 512MB
1280x1024 na poziomie 20+ na poziomie 60- na poziomie 60-
1920x1200 brak portu na poziomie 60-- na poziomie 60--
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
1.47GB/891MB + obraz UIF 1.31GB

Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

EaW:FoC - Osiem i jest OK, SOA#1 EaW:FoC - OsiemJeden i jest OK, SOA#1
EaW:FoC - Osiem i jest OK, 1920x1200 EaW:FoC - OsiemJeden i jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 7 Ultimate x64 SP1
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt