UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack

GOG.COM udostępnia (za 17.59€/19.99$/71.99PLN) "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack", czyli pakiet zawierający "Star Wars: Empire at War" i "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption". W pakiecie dostaje się:

"STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack"
Zawiera "Star Wars: Empire at War" i dodatek "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption". Bonusy:

Opis klasycznego wydania gier, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Poprawki

Pakiet "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM, tak wszystkie "Star Wars: Empire at War: Gold Pack", zawiera dwie podstawowe poprawki. Nie zawiera "2GB RAM & MP Lobby update"!

Poprawka, wspólna dla obu gier z pakietu, dostępna była z dwóch stron http://www.lucasarts.com/support/update/EAW1_5.html i http://www.lucasarts.com/support/update/EAWFOC1_1.html: ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/EAW_RAM_MPLobby_update.exe: 2GB RAM & MP Lobby update (08/02/11). Patch:

"Myszek Miki" zjadł strony, więc udostępniam to, co mam: EAW_RAM_MPLobby_update.zip (83584/82kB/0.08MB). W ZIPie znajduje się plik poprawki. Nie zdążyłem zrobić zrzutu opisu do formatu .mht.

Instalacja "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" w Windows x64

Pobrałem i przetestowałem zestaw plików setup_sw_empire_at_war_gold_2.0.0.3.exe (43.1MB), setup_sw_empire_at_war_gold_2.0.0.3-1.bin (3.90GB) i setup_sw_empire_at_war_gold_2.0.0.3-2.bin (163MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem gry do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Empire At War Gold"), sprawdzić poprawność plików i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)

Na "Pulpicie" znajdują się dwa skróty.

W podkatalogach gier nie ma starterów. Za to w "Menu Start" dostępny jest skrót, którym można zmienić w jakim programy będą się komunikowały (angielski, francuski, niemiecki, włoski i hiszpański).

Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać gry. Patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla obu gier z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack". Poprawka działa w "czystym" Windows x64, po uruchomieniu znajdzie grę oraz dodatek i wymieni co trzeba.

W Windows 8.1 Pro x64 gry z poprawką zostały "odziedziczone" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.

STAR WARS™ Empire at War z pakietu STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack

Uruchomienie "STAR WARS™ Empire at War" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Nie znikają "żółte napisy", w żadnym z systemów, a np. w Windows 7, były z tym problemy w grze zainstalowanej z klasycznego nośnika i załatanej poprawką.

O dziwo nie było również problemów z grą w LANie, ale to sprawdziłem tylko w Windows 8/8.1/10.

W Windows 7 pojawiło się dziwne zjawisko. W tle menu gry wyświetlana jest bitwa. Początkowo FPS wynosi 60, ale stopniowo spada, by po pewnym czasie uzyskać jednocyfrową wartość. Dzieje się tak niezależnie od wybranych parametrów obrazu. Na szczęście w trakcie gry zjawisko nie występuje i FPS oscyluje w okolicach 60 (karty GTX 970 SLI).

G31 Express Chipset Family raczej wymaga obecności NVIDIA PhysX.

W czasie gry na HDG 530 pojawiają się śmieci na ekranie. ~:/

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Empire at War" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Gra w Sieci

"Star Wars: Empire at War" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 2x4 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta /obecnie to 2, a nawet 5, zależy jak liczyć, ale pracujące jako jedna dająca 5Gbps ~:) / i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "STAR WARS™ Empire at War" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale dla G31 Express Chipset Family w Windows 8/8.1/10 korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7), zintegrowany Intel nie wyrabia się, no chyba, że jest NVIDIA PhysX...
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
HDG 530
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTX 970 SLI G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTS 450 512MB G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTS 450 512MB
bez NVIDIA PhysX NVIDIA PhysX 9.16.0318 NVIDIA PhysX 9.15.0428
1280x1024 na poziomie 60 na poziomie 60 na poziomie 8+ na poziomie 20+ na poziomie 60- na poziomie 20+ na poziomie 60-
1920x1200 na poziomie 60-- na poziomie 60 brak portu na poziomie 60-- brak portu na poziomie 60--
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
6.60GB/5.21GB (wspólne z "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption").

Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

EaW - jest OK, SOA#1
EaW - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)

STAR WARS™ Empire at War: Forces of Corruption z pakietu STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack

Uruchomienie "STAR WARS™ Empire at War: Forces of Corruption" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:)

Ponieważ testowy komputer ma tylko 2GB RAM, nie widziałem BUM związanego ze "zbyt dużą" ilością pamięci. BUM nie wystąpiło również w mojej Siódemce, która ma 32GB RAMu. Widać coś zmieniono w binarce, bo w grze zainstalowanej z klasycznego nośnika bez poprawki BUM w Siódemce widziałem.

Za to bez poprawki "2GB RAM & MP Lobby update" nie udało się grać w LANie. Z poprawką - bez problemów.

O zmianach w binarce świadczy również więcej opcji graficznych. Podkręcenie na maks daje lepszą jakość kosztem FPSu, co widoczne jest wyraźnie w większych rozdzielczościach na słabszych kartach.

W czasie gry na HDG 530 pojawiają się śmieci na ekranie. ~:/

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Empire at War: Forces of Corruption" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Gra w Sieci

"Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" umożliwia grę w Sieci. Wszyscy gracze muszą mieć zainstalowany dodatek i poprawkę "2GB RAM & MP Lobby update". Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 8 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta /obecnie to 2, a nawet 5, zależy jak liczyć, ale pracujące jako jedna dająca 5Gbps ~:) / i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "STAR WARS™ Empire at War: Forces of Corruption" z pakietu "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale dla G31 Express Chipset Family w Windows 8/8.1/10 korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7), zintegrowany Intel przestaje się wyrabiać.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
HDG 530
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTX 970 SLI G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTS 450 512MB G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTS 450 512MB
1280x1024 na poziomie 60 na poziomie 60 na poziomie 20+ na poziomie 60- na poziomie 20+ na poziomie 60-
1920x1200 na poziomie 60-- na poziomie 60 brak portu na poziomie 35+ brak portu na poziomie 35+
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
6.60GB/5.21GB (wspólne z "Star Wars: Empire at War").

Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

EaW:FoC - jest OK, SOA#1
EaW:FoC - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.036 15.11.2021
Author:
Yogurt