Opis gier, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM w Windows 10 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM.
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD.
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 10 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W Windows 10 gra została "odziedziczona" po Windows 8/8.1 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War". W tym przypadku miałem już:
Kilka szczegółów w Windows 8/8.1.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 10 x64. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.
Trzeba zatem narażać oryginał...
Nie miałem problemów z brakiem d3dx9_27.dll, gdyż wcześniej zainstalowałem "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", która to gra bez pytania dodała DirectX 9.0c w edycji "August 2006" (pliki w wersji 24 od 30).
Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie miałem również problemów ze znikającymi "żółtymi napisami" w załatanej grze, które występowały w Windows 7 x64. Postęp? ~;) A figa, bo ze sterownikami dla Windows 7 (8.15.10.1930) napisy ponownie znikły i z 8800 GTS 512 nadal ich nie ma (a w Windows 8.1 się pojawiły). Ale, aby było zabawniej, to z GTS 450 512MB znów są. MAGIA (i Windows)... ~;)
Grę (plik sweaw.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars\Profiles\Profile0\Player].
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia, a G31 Express Chipset Family obecności NVIDIA PhysX.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
"Star Wars: Empire at War" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 2x4 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail") | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | ||
NVIDIA PhysX 9.15.0428
sterownik Windows 10 (8.15.10.2697) | NVIDIA PhysX 9.15.0428
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | |||
1280x1024 | na poziomie 20+ | na poziomie 20+ | na poziomie 60- | na poziomie 60- |
1920x1200 | brak portu | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane, choć mogą zniknąć "żółte napisy" otwierające kampanie. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
W sumie dobrze jest. ~:)
Instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" wymaga wcześniejszej instalacji "Star Wars: Empire at War". Dodatkowo "podstawka" musi mieć zainstalowaną poprawkę "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe. Jeśli jeszcze jej nie ma, to jest ona na DVD i instalator może ją zaaplikować przed instalacją gry.
Instalator gry bez problemu działa w "czystym" Windows 10 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W Windows 10 gra została "odziedziczona" po Windows 8/8.1 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War Forces of Corruption". W tym przypadku miałem już:
Kilka szczegółów w Windows 8/8.1.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 10 x64. Z trzema zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
Ale po kliknięciu "Tak/Yes" gra uruchomi się i będzie działać. ~:)
Nie miałem problemów z brakiem d3dx9_27.dll, gdyż wcześniej zainstalowałem "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", która to gra bez pytania dodała DirectX 9.0c w edycji "August 2006" (pliki w wersji 24 od 30).
Grę (plik swfoc.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars FOC\Profiles\Profile0\Player].
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
"Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" umożliwia grę w Sieci. Wszyscy gracze muszą mieć zainstalowany dodatek i poprawkę "2GB RAM & MP Lobby update". Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 8 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | ||
---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail") | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 20+ | na poziomie 60- | na poziomie 60- |
1920x1200 | brak portu | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)