UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Empire at War i Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption

Gra została wydana 16 lutego 2006. W listopadzie 2006 grę wydano ponownie w kompilacji "Star Wars: The Best of PC". Ciut wcześniej, 24 października 2006, opublikowano pakiet misji dodatkowych "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption". W 2007 połączono "Star Wars: Empire at War" i "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" wydając jako "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". A że pakiet misji i wydanie łączne były po "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", więc opis jest tu.

GOG.COM udostępnia (za 17.59€/19.99$/71.99PLN) "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack", czyli pakiet zawierający "Star Wars: Empire at War" i "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption".

Recenzja gry "Star Wars: Empire at War" na Bastionie.

Recenzja gry "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" na Bastionie.

Opis wydań

Posiadam europejskie(?) wydania gry i dodatku, jako dwa oddzielne produkty. Wydania nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. Zawartość etui:

"Star Wars: Empire at War"
płyta DVD z pełną, angielską wersją gry oraz czarnobiała angielska instrukcja, ale z kolorową okładką i kolorowa składanka z drzewkiem technologicznym.
"Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption"
płyta DVD z pełną, angielską wersją dodatku oraz kolorowa angielska instrukcja.

Na tylnych stronach okładek instrukcji znajdują się numery seryjny, niezbędny do instalacji gry i dodatku.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe w obu przypadkach są identyczne.

Komputer
wymagany sprzęt w 100% zgodny z DirectX 9.0c
System operacyjny
Windows 2000 i XP
CPU
wymagany przynajmniej Pentium III 1.0GHz lub Athlon 1.0GHz (zalecany Pentium 4 2.0GHz lub Athlon XP 2000+)
Pamięć RAM
wymagane przynajmniej 256MB (zalecane 512MB)
Karta graficzna
wymagany akcelerator 3D z pamięcią 32MB, ze sprzętową obsługą funkcji Transform and Lighting (T&L) (zalecany akcelerator 3D z pamięcią 64MB, ze sprzętową obsługą funkcji Vertex Shader i Pixel Shader (VS/PS))
Karta dźwiękowa
wymagana karta zgodna w 100% z DirectX 9.0c PCI, USB lub zintegrowana (zalecana karta zgodna z EAX 2.0)
Kontroler
wymagana klawiatura i mysz
DVD
wymagany DVD-ROM (zalecany 4X)
HDD
wymagane przynajmniej 2.5GB wolnego miejsca dla gry i kolejne 1.5GB wolnego miejsca dla dodatku, łącznie 4.0GB
DirectX
wersja 9.0c (zawarta na płycie)
Gra w sieci LAN i Internecie
od 2 do 8 graczy; wymagane łącze 56kbps lub szybsze (zalecany DSL, łącze kablowe lub szybsze)

Poprawki

Ostatecznie wydano trzy poprawki. Jedną dla "Star Wars: Empire at War", jedną dla "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i jedną wspólną.

http://www.lucasarts.com/support/update/EAW1_5.html: ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/EAWUpdate1_5.exe: 1.05 Update (07/19/06)
Poprawka dotyczy tylko oryginalnej wersji wydanej na DVD, ale we wszystkich wersjach językowych. Patch zmienia kilka wskaźników i naprawia błąd zapisu wprowadzony przez patch 1.04. ~;) Aktualizacja jest kumulacyjna i zawiera wszystkie wcześniejsze poprawki, które dodawały i naprawiały naprawdę dużo różnych rzeczy. Lista zmian znajdowała się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/EAW1_5.html. Binarka poprawki znajduje się również na płycie DVD z "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption".

UWAGA: Patch nie dotyczy edycji "Star Wars: Empire at War: Gold Pack" i dostępnej przez Steam, ponieważ w nich jest zawarty.

Zbędna poprawka, za to z bogatym opisem, może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Empire at War (PC): Patch 1.4.

Dobra poprawka również może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Empire at War (PC): Patch 1.05.

http://www.lucasarts.com/support/update/EAWFOC1_1.html: ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/FOCUpdate1_1.exe: 1.01 Update (12/14/06)
Poprawka dotyczy tylko oryginalnej wersji wydanej na DVD, ale we wszystkich wersjach językowych. Patch zmienia i naprawia bardzo dużo różnych rzeczy. Lista zmian znajdowała się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/EAWFOC1_1.html.

UWAGA: Patch nie dotyczy edycji "Star Wars: Empire at War: Gold Pack" i dostępnej przez Steam, ponieważ w nich jest zawarty.

Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption (PC): Patch 1.1.

Poprawka wspólna dostępna z obu stron http://www.lucasarts.com/support/update/EAW1_5.html i http://www.lucasarts.com/support/update/EAWFOC1_1.html: ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/EAW_RAM_MPLobby_update.exe: 2GB RAM & MP Lobby update (08/02/11).
Patch:

Poprawka jest zgodna z oryginalną edycją "Star Wars: Empire at War", dodatkiem "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i edycją "Star Wars: Empire at War: Gold Pack".

UWAGA: Patch nie dotyczy edycji dostępnej przez Steam, ponieważ w niej jest zawarty.

"Myszek Miki" zjadł strony, więc udostępniam to, co mam: EaW_i_FoC_Updates.zip (43420887/42403kB/41.41MB). W ZIPie znajdują się trzy pliki poprawek. Nie zdążyłem zrobić zrzutów opisów do formatu .mht.

Wersja z GOG.COM, tak jak wszystkie "Star Wars: Empire at War: Gold Pack", zawiera dwie podstawowe poprawki. Nie zawiera "2GB RAM & MP Lobby update"!

Opis wydania "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM

Korzystając z promocji kupiłem za 17.49PLN "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack". W pakiecie dostałem:

"STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" - opis uruchomienia
Zawiera "Star Wars: Empire at War" i dodatek "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption". Bonusy:

Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.


Star Wars: Empire at War

Instalacja "Star Wars: Empire at War" w Windows 7 x64

Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:

Instalację "Star Wars: Empire at War" na dysku
Opcja działa w "czystym" Windows 7 x64.
Zapoznanie się z dokumentacją (2 pliki) i przetestowanie komputera
Opcja działa prawidłowo, a tester w "czystym" Windows 7 x64 twierdzi, że prawie wszystko jest OK (ponoć brakuje d3dx9_27.dll, choć są nowsze, np. d3dx9_43.dll, fakt, przed "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy" miałem tylko "czysty" DirectX z Windows 7).
Odwiedzenie strony LucasArts i zapoznanie się z plikiem licencji
Nigdy nie korzystałem, ale pewnie coś robi.

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "Xfire", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:

  1. instalacja automatyczna - umieści pliki w domyślnym miejscu na dysku C:, doda regułę wykluczenie do "Windows Firewall" i może dodać DirectX 9.0c;
  2. instalacja manualna - pozwala samemu wybrać co i gdzie ma się znaleźć.

Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War"), to można dodać regułę wykluczenia do "Windows Firewall". Na zakończenie można poczytać sobie plik readme.txt. Nie pojawiła się opcja rezygnacji z instalacji DirectX 9.0c (pewnie z powodu braku d3dx9_27.dll), ale można było ją przerwać na pytaniu o licencję.

Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. UWAGA: ta aktualizacja, jest zbędna, jeśli instaluje się "Star Wars: Empire at War" w ramach "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Jeśli po instalacji "Star Wars: Empire at War" kolejnym krokiem będzie instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to również można nie instalować samemu tej poprawki. Jej brak zostanie wykryty przez instalator "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", który zaproponuje instalację "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe, co zostało opisane w dalszej części.

Natomiast patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla "Star Wars: Empire at War", dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i pasuje do "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Jeśli planowana jest instalacja dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to proponuję wstrzymać się z uruchamianiem EAW_RAM_MPLobby_update.exe, aż dodatek znajdzie się na dysku. Zostało to opisane w dalszej części.

Jeśli nie planuje się instalacji dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to należy odpalić EAW_RAM_MPLobby_update.exe. Poprawka działa w "czystym" Windows 7 x64, po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.

Uruchomienie "Star Wars: Empire at War" w Windows 7 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma, no, trzema zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem. Ale to na nowym blaszaku, na starym zabezpieczenie SecuROM nie pozwalało na korzystanie z obrazu. Coś się zmieniło i teraz nie trzeba narażać oryginału. Mi to pasuje ~:)
  2. Jak wspomniałem wcześniej, w tester twierdzi, że brakuje mu d3dx9_27.dll i faktycznie tak jest, bo przed "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy" nigdy nie dodawałem zbędnych pakietów. Po uruchomieniu startera wszystko wygląda OK, do czasu kliknięcia "Start Game". Wyskoczy wówczas okienko stwierdzające, że nie wykryto wystarczającej wersji DirectX. Jeśli spróbujemy kontynuować, kolejne okienko zaproponuje aktualizację DirectX. I pewnie można to zrobić, dorzucając starocia do systemu. Jeśli odrzuci się propozycję, to gra się nie uruchomi i na koniec dostaniemy coś takiego:
    EaW - brak d3dx9_27.dll

    Rozwiązanie jest proste. Należy dorzucić plik d3dx9_27.dll (jest w archiwum \DirectX\Aug2005_d3dx9_27_x86.cab na instalacyjnym DVD) do trzech katalogów:

    Oczywiście można plik wrzucić do któregoś z katalogów wymienionych w zmiennej %PATH%, ot, choćby %WINDIR%, czyli zazwyczaj C:\Windows. No, ale to już zaśmiecanie systemu. ~;)

    Aha, jeśli zostanie zainstalowana gra "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition", "Star Wars: The Force Unleashed II" lub "LEGO Star Wars III: The Clone Wars" i może "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes", to wymusi ona zaśmiecenie systemu i bez pytania doda m.in. d3dx9_27.dll. Będzie można wówczas skasować pliki d3dx9_27.dll z katalogów gry.

  3. Może się zdarzyć, że znikną "żółte napisy" otwierające kampanie. Jeśli nie pojawi się niebieskie "A long time ago in a galaxy far, far away...", to i ich nie będzie, choć samo logo "STAR WARS" odleci w dal normalnie. W trakcie ogrywania głównego tematu muzycznego będzie można oglądać sobie jedynie rozgwieżdżone niebo. ~:( Po czym kamera zjedzie w dół i bez problemów zacznie się misja. Aha, na koniec etapu nie wszystko pojawi się w podsumowaniu. Opisany efekt miałem na obu komputerach, które znacznie różnią się wnętrznościami.

    I na obu udało mi się przywrócić normalne działanie na wersji bez poprawki. Trzeba było poklikać autodetekcję ustawień w opcjach grafiki (zakres podstawowy i zaawansowany) - może więcej niż raz. Ustawiło się 800x600 i jakieś inne bzdury, ale napisy się pojawiły. Gdy już były, to można było podkręcić ustawienia na maxa (X-Wing z 2x NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 w SLI) lub na tyle, aby grać płynnie (B-Wing z wbudowaną grafiką Mobile Intel 965 Express Chipset Family). I od tej pory było OK. Aż do zainstalowania poprawki...

    Wersja z poprawką, choć korzysta z tych samych wpisów w Rejestrze, to jednak w trochę inny sposób korzysta z grafiki. Jak na razie, żadne kombinacje nie przywróciły napisów otwierających. ~:( Ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby się pojawiły. Same. ~;) Np. po zmianie sterowników do karty graficznej.

    Można zatem grać bez napisów, ale z poprawką lub odwrotnie - z napisami, ale bez poprawki.

Grę (plik sweaw.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars\Profiles\Profile0\Player].

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Empire at War"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Gra w Sieci

"Star Wars: Empire at War" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 2x4 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Empire at War"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM), choć czasami może być obraz. ~:)
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing i B-Wing)
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTX 970 GTX 970 SLI
1280x1024 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60
1920x1200 na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60--
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
2.06GB/1.40GB + obraz UIF 1.99GB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane, choć mogą zniknąć "żółte napisy" otwierające kampanie. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

EaW - jest OK, logo EaW - jest OK, starter EaW - jest OK, menu
EaW - jest OK, tytuł EaW - jest OK, film EaW - jest OK, misja
EaW - jest OK, 1920x1200

W sumie dobrze jest. ~:)

Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption

Instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w Windows 7 x64

Instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" wymaga wcześniejszej instalacji "Star Wars: Empire at War". Dodatkowo "podstawka" musi mieć zainstalowaną poprawkę "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe. Jeśli jeszcze jej nie ma, to jest ona na DVD i instalator może ją zaaplikować na jednym z etapów.

Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:

Instalację "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" na dysku
Opcja działa w "czystym" Windows 7 x64.
Zapoznanie się z dokumentacją (2 pliki) i przetestowanie komputera
Opcja działa prawidłowo, a tester w "czystym" Windows 7 x64 twierdzi, że prawie wszystko jest OK (ponoć brakuje d3dx9_30.dll, choć są nowsze, np. d3dx9_43.dll, fakt, przed "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy" miałem tylko "czysty" DirectX z Windows 7).
Odwiedzenie strony LucasArts i zapoznanie się z plikiem licencji
Nigdy nie korzystałem, ale pewnie coś robi.

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:

  1. instalacja automatyczna - umieści pliki w domyślnym miejscu na dysku C:, doda regułę wykluczenie do "Windows Firewall" i może dodać DirectX 9.0c;
  2. instalacja manualna - pozwala samemu wybrać co i gdzie ma się znaleźć.

Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War Forces of Corruption"), to można zainstalować DirectX 9.0c (April 2005) i "Xfire". Ja zrezygnowałem z obu propozycji. Za to dodałem skrót na pulpit. Na koniec można dodać regułę wykluczenia do "Windows Firewall" i poczytać sobie plik readme.txt.

Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Poprawka "1.01 Update" - FOCUpdate1_1.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. UWAGA: ta aktualizacja, jest zbędna, jeśli instaluje się "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w ramach "Star Wars: Empire at War: Gold Pack".

Natomiast patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla "Star Wars: Empire at War", dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i pasuje do "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Poprawka działa w "czystym" Windows 7 x64, po uruchomieniu znajdzie grę oraz dodatek i wymieni co trzeba.

Uruchomienie "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w Windows 7 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma, no, trzema zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem. Ale to na nowym blaszaku, na starym zabezpieczenie SecuROM nie pozwalało na korzystanie z obrazu. Coś się zmieniło i teraz nie trzeba narażać oryginału. Mi to pasuje ~:)
  2. Bez zainstalowanej poprawki "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe gra robi BUM. Przynajmniej, jeśli system jest 64-bitowy i komputer ma więcej niż 2GB pamięci RAM. Mój tak ma i w ramach testów BUM widziałem. Szczegółowy opis problemu i sposoby jego obejścia, zanim został wydany patch, można znaleźć w Sieci. Obecnie ważne jest to, że instalacja poprawki zapewnia prawidłową pracę, również w LANie. Zatem koniecznie należy zainstalować "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe!
  3. Jak wspomniałem wcześniej, w tester twierdzi, że brakuje mu d3dx9_30.dll i faktycznie tak jest, bo przed "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy" nigdy nie dodawałem zbędnych pakietów. Po uruchomieniu startera wszystko wygląda OK, do czasu kliknięcia "Start Game". Gry się nie da uruchomić i wyskoczy coś takiego:
    EaW:FoC - brak d3dx9_30.dll

    Rozwiązanie jest proste. Należy dorzucić plik d3dx9_30.dll (jest w archiwum \DirectX\Apr2006_d3dx9_30_x86.cab w katalogu gry i na DVD) do dwóch katalogów:

    Oczywiście można plik wrzucić do któregoś z katalogów wymienionych w zmiennej %PATH%, ot, choćby %WINDIR%, czyli zazwyczaj C:\Windows. No, ale to już zaśmiecanie systemu. ~;)

    Aha, jeśli zostanie zainstalowana gra "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition", "Star Wars: The Force Unleashed II" lub "LEGO Star Wars III: The Clone Wars" i może "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes", to wymusi ona zaśmiecenie systemu i bez pytania doda m.in. d3dx9_30.dll. Będzie można wówczas skasować pliki d3dx9_30.dll z katalogów gry.

Co ważne, gra nie ma problemów ze znikającymi "żółtymi napisami" otwierającymi kampanie. Jest postęp. ~;)

Grę (plik swfoc.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars FOC\Profiles\Profile0\Player].

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Gra w Sieci

"Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" umożliwia grę w Sieci. Wszyscy gracze muszą mieć zainstalowany dodatek i poprawkę "2GB RAM & MP Lobby update". Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 8 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM), choć czasami może być obraz. ~:)
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing i B-Wing)
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail")
GTX 970 GTX 970 SLI
1280x1024 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60
1920x1200 na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60-- na poziomie 60--
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
1.47GB/891MB + obraz UIF 1.31GB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

EaW:FoC - jest OK, logo EaW:FoC - jest OK, starter EaW:FoC - jest OK, menu
EaW:FoC - jest OK, tytuł EaW:FoC - jest OK, film EaW:FoC - jest OK, misja
EaW:FoC - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
8.49.148 15.11.2019
Author:
Yogurt