Gra została wydana 16 lutego 2006. W listopadzie 2006 grę wydano ponownie w kompilacji "Star Wars: The Best of PC". Ciut wcześniej, 24 października 2006, opublikowano pakiet misji dodatkowych "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption". W 2007 połączono "Star Wars: Empire at War" i "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" wydając jako "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". A że pakiet misji i wydanie łączne były po "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", więc opis jest tu.
GOG.COM udostępnia (za 17.59€/19.99$/71.99PLN) "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack", czyli pakiet zawierający "Star Wars: Empire at War" i "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption".
Recenzja gry "Star Wars: Empire at War" na Bastionie.
Recenzja gry "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" na Bastionie.
Posiadam europejskie(?) wydania gry i dodatku, jako dwa oddzielne produkty. Wydania nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. Zawartość etui:
Na tylnych stronach okładek instrukcji znajdują się numery seryjny, niezbędny do instalacji gry i dodatku.
Wymagania sprzętowe w obu przypadkach są identyczne.
Ostatecznie wydano trzy poprawki. Jedną dla "Star Wars: Empire at War", jedną dla "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i jedną wspólną.
UWAGA: Patch nie dotyczy edycji "Star Wars: Empire at War: Gold Pack" i dostępnej przez Steam, ponieważ w nich jest zawarty.
Zbędna poprawka, za to z bogatym opisem, może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Empire at War (PC): Patch 1.4.
Dobra poprawka również może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Empire at War (PC): Patch 1.05.
UWAGA: Patch nie dotyczy edycji "Star Wars: Empire at War: Gold Pack" i dostępnej przez Steam, ponieważ w nich jest zawarty.
Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption (PC): Patch 1.1.
Poprawka jest zgodna z oryginalną edycją "Star Wars: Empire at War", dodatkiem "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i edycją "Star Wars: Empire at War: Gold Pack".
UWAGA: Patch nie dotyczy edycji dostępnej przez Steam, ponieważ w niej jest zawarty.
"Myszek Miki" zjadł strony, więc udostępniam to, co mam: EaW_i_FoC_Updates.zip (43420887/42403kB/41.41MB). W ZIPie znajdują się trzy pliki poprawek. Nie zdążyłem zrobić zrzutów opisów do formatu .mht.
Wersja z GOG.COM, tak jak wszystkie "Star Wars: Empire at War: Gold Pack", zawiera dwie podstawowe poprawki. Nie zawiera "2GB RAM & MP Lobby update"!
Korzystając z promocji kupiłem za 17.49PLN "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Empire at War: Gold Pack" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "Xfire", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War"), to można dodać regułę wykluczenia do "Windows Firewall". Na zakończenie można poczytać sobie plik readme.txt. Nie pojawiła się opcja rezygnacji z instalacji DirectX 9.0c (pewnie z powodu braku d3dx9_27.dll), ale można było ją przerwać na pytaniu o licencję.
Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. UWAGA: ta aktualizacja, jest zbędna, jeśli instaluje się "Star Wars: Empire at War" w ramach "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Jeśli po instalacji "Star Wars: Empire at War" kolejnym krokiem będzie instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to również można nie instalować samemu tej poprawki. Jej brak zostanie wykryty przez instalator "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", który zaproponuje instalację "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe, co zostało opisane w dalszej części.
Natomiast patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla "Star Wars: Empire at War", dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i pasuje do "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Jeśli planowana jest instalacja dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to proponuję wstrzymać się z uruchamianiem EAW_RAM_MPLobby_update.exe, aż dodatek znajdzie się na dysku. Zostało to opisane w dalszej części.
Jeśli nie planuje się instalacji dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption", to należy odpalić EAW_RAM_MPLobby_update.exe. Poprawka działa w "czystym" Windows 7 x64, po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma, no, trzema zastrzeżeniami:
Rozwiązanie jest proste. Należy dorzucić plik d3dx9_27.dll (jest w archiwum \DirectX\Aug2005_d3dx9_27_x86.cab na instalacyjnym DVD) do trzech katalogów:
Oczywiście można plik wrzucić do któregoś z katalogów wymienionych w zmiennej %PATH%, ot, choćby %WINDIR%, czyli zazwyczaj C:\Windows. No, ale to już zaśmiecanie systemu. ~;)
Aha, jeśli zostanie zainstalowana gra "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition", "Star Wars: The Force Unleashed II" lub "LEGO Star Wars III: The Clone Wars" i może "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes", to wymusi ona zaśmiecenie systemu i bez pytania doda m.in. d3dx9_27.dll. Będzie można wówczas skasować pliki d3dx9_27.dll z katalogów gry.
I na obu udało mi się przywrócić normalne działanie na wersji bez poprawki. Trzeba było poklikać autodetekcję ustawień w opcjach grafiki (zakres podstawowy i zaawansowany) - może więcej niż raz. Ustawiło się 800x600 i jakieś inne bzdury, ale napisy się pojawiły. Gdy już były, to można było podkręcić ustawienia na maxa (X-Wing z 2x NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 w SLI) lub na tyle, aby grać płynnie (B-Wing z wbudowaną grafiką Mobile Intel 965 Express Chipset Family). I od tej pory było OK. Aż do zainstalowania poprawki...
Wersja z poprawką, choć korzysta z tych samych wpisów w Rejestrze, to jednak w trochę inny sposób korzysta z grafiki. Jak na razie, żadne kombinacje nie przywróciły napisów otwierających. ~:( Ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby się pojawiły. Same. ~;) Np. po zmianie sterowników do karty graficznej.
Można zatem grać bez napisów, ale z poprawką lub odwrotnie - z napisami, ale bez poprawki.
Grę (plik sweaw.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars\Profiles\Profile0\Player].
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
"Star Wars: Empire at War" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 2x4 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail") | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 |
1920x1200 | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane, choć mogą zniknąć "żółte napisy" otwierające kampanie. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
W sumie dobrze jest. ~:)
Instalacja "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" wymaga wcześniejszej instalacji "Star Wars: Empire at War". Dodatkowo "podstawka" musi mieć zainstalowaną poprawkę "1.05 Update" - EAWUpdate1_5.exe. Jeśli jeszcze jej nie ma, to jest ona na DVD i instalator może ją zaaplikować na jednym z etapów.
Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Empire at War Forces of Corruption"), to można zainstalować DirectX 9.0c (April 2005) i "Xfire". Ja zrezygnowałem z obu propozycji. Za to dodałem skrót na pulpit. Na koniec można dodać regułę wykluczenia do "Windows Firewall" i poczytać sobie plik readme.txt.
Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Poprawka "1.01 Update" - FOCUpdate1_1.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. UWAGA: ta aktualizacja, jest zbędna, jeśli instaluje się "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" w ramach "Star Wars: Empire at War: Gold Pack".
Natomiast patch "2GB RAM & MP Lobby update" - EAW_RAM_MPLobby_update.exe jest wspólny dla "Star Wars: Empire at War", dodatku "Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" i pasuje do "Star Wars: Empire at War: Gold Pack". Poprawka działa w "czystym" Windows 7 x64, po uruchomieniu znajdzie grę oraz dodatek i wymieni co trzeba.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma, no, trzema zastrzeżeniami:
Rozwiązanie jest proste. Należy dorzucić plik d3dx9_30.dll (jest w archiwum \DirectX\Apr2006_d3dx9_30_x86.cab w katalogu gry i na DVD) do dwóch katalogów:
Oczywiście można plik wrzucić do któregoś z katalogów wymienionych w zmiennej %PATH%, ot, choćby %WINDIR%, czyli zazwyczaj C:\Windows. No, ale to już zaśmiecanie systemu. ~;)
Aha, jeśli zostanie zainstalowana gra "LEGO Star Wars II: The Original Trilogy", "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition", "Star Wars: The Force Unleashed II" lub "LEGO Star Wars III: The Clone Wars" i może "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes", to wymusi ona zaśmiecenie systemu i bez pytania doda m.in. d3dx9_30.dll. Będzie można wówczas skasować pliki d3dx9_30.dll z katalogów gry.
Co ważne, gra nie ma problemów ze znikającymi "żółtymi napisami" otwierającymi kampanie. Jest postęp. ~;)
Grę (plik swfoc.exe) można uruchomić z pstryczkiem windowed (bez tradycyjnego "/" na początku), aby działała w okienku. Ten sam efekt i kilka innych można uzyskać zmieniając wpisy w Rejestrze. Ustawienia użytkownika przechowywane są w kluczu [HKEY_CURRENT_USER\Software\Petroglyph\StarWars FOC\Profiles\Profile0\Player].
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
"Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption" umożliwia grę w Sieci. Wszyscy gracze muszą mieć zainstalowany dodatek i poprawkę "2GB RAM & MP Lobby update". Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (od 2 do 8 osób w zależności od typu rozgrywki). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Drobna uwaga: W systemie może być aktywna tylko jedna karta sieciowa. Jeśli jest ich więcej (np. u mnie normalna karta i interface związany z OpenVPN), to nie uda się nawiązać połączenia w "Lobby". Po dezaktywacji zbędnych kart - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530
(niedostępne opcje "Water Detail" i "Shader Detail") | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 |
1920x1200 | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- | na poziomie 60-- |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)