GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts.
Pobrałem i przetestowałem zestaw plików setup_sw_battlefront2_2.0.0.5.exe (29.0MB), setup_sw_battlefront2_2.0.0.5-1.bin (3.90GB) i setup_sw_battlefront2_2.0.0.5-2.bin (2.84GB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront 2"), sprawdzić poprawność plików i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia BattlefrontII.exe z parametrem /lang 0 (język angielski). W katalogu gry nie ma startera. Za to w "Menu Start" dostępny jest skrót, którym można zmienić w jakim program będzie się komunikował (angielski, francuski, niemiecki, włoski i hiszpański).
W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Aktualnie pakiet instalacyjny oznaczony symbolem 2.0.0.5, z którego korzystałem, oznaczony jest jako zgodny z Windows XP i Vista. Oprócz niego dostępny nowy jest zestaw plików: setup_star_wars_-_battlefront_2_1.1_xplay_(14073).exe (727kB), setup_star_wars_-_battlefront_2_1.1_xplay_(14073)-1.bin (3.99GB) i setup_star_wars_-_battlefront_2_1.1_xplay_(14073)-2.bin (3.70GB). Instaluje on grę, która posiada tryb multiplayer wykorzystujący wyszukiwanie serwerów via GOG Galaxy. Pobrałem zestaw, ale nie instalowałe z niego, bo u mnie gra sama się zaktualizowała via GOG Galaxy.
Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:)
Oczywiście mogą wystąpić drobne problemy. ~;)
Okazuje się, że problem i jego rozwiązanie jest znane "od zawsze". Należy:
I już, gra działa jak powinna.
Jeśli jednak nie można znaleźć sterowników dodających obsługę "Miksera", to można w opcjach audio gry (menu konfiguracji) wyłączyć "Mikser". W trakcie gry dźwięku nie będzie, ale da się grać. Aha, w menu i przerywnikach dźwięk będzie. ~;)
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFII" \ /D "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront 2\GameData" /high /affinity 8 \ "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront 2\GameData\BattlefrontII.exe" /lang 0
Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".
Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront 2\GameData" program "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront 2\GameData\BattlefrontII.exe" z parametrem /lang 0 (język angielski) nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".
Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy uzupełnić skrót do pliku BattlefrontII.exe o wybrane pstryczki. Np.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.
W podkatalogu \GameData\data\_lvl_pc (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront 2\GameData\data\_lvl_pc") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo.
"STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 64 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 45+ | stabilne 60 | na poziomie 8+ | na poziomie 55+ | na poziomie 8+ | na poziomie 55+ |
1920x1200 | na poziomie 25+ | stabilne 60 | brak portu | na poziomie 40+ | brak portu | na poziomie 40+ |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)