Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" z GOG.COM.
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD.
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.1 update" - BFIIUpdateInt1_1.exe działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II". W tym przypadku miałem już:
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
O ile dla "karty" G31 Express Chipset Family, która jest "biedna", można w to uwierzyć, to karta 8800 GTS 512 nie miała takich "problemów" w Windows 7. Dziwne, ale po kliknięciu "Tak/Yes" uruchomi się i będzie działać. ~:)
Okazuje się, że problem i jego rozwiązanie jest znane "od zawsze". Należy:
I tu okazało się, że Windows 8 nie posiada "Miksera"... Sterowniki instalowane via Windows Update działają prawidłowo, ale są nader ubogie. Na szczęście w Sieci udało mi się znaleźć pasujące sterowniki producenta układu dźwiękowego. Po ich instalacji można było kontynuować uruchamianie "Miksera" (oczywiście dojście zgodne z powyższymi punktami, ale tym razem pojawił się zablokowany "Mikser").
I już, gra działa jak powinna.
Jeśli jednak nie można znaleźć sterowników dodających obsługę "Miksera", to można w opcjach audio gry (menu konfiguracji) wyłączyć "Mikser". W trakcie gry dźwięku nie będzie, ale da się grać. Aha, w menu i przerywnikach dźwięk będzie. ~;)
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFII" \ /D "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData" /high /affinity 8 \ "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe"
Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".
Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData" program "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".
Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy utworzyć skrót do pliku BattlefrontII.exe i uzupełnić wywołanie o wybrane pstryczki. Np.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.
W podkatalogu \GameData\data\_lvl_pc (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\data\_lvl_pc") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo.
"Star Wars: Battlefront II" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 64 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | ||
---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 8+ | na poziomie 55+ | na poziomie 55+ |
1920x1200 | brak portu | na poziomie 30+ | na poziomie 40+ |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)