Gra została wydana 1 listopada 2005.
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" za 8.79€/9.99$/35.79PLN.
Recenzja gry "Star Wars: Battlefront II" na Bastionie.
Posiadam nowoczesne, czyli biedne ~;) wydanie gry, możliwe, że L.E.M.owe. Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui znajduje się płyta DVD oraz czarnobiała angielska instrukcja, ale z kolorową okładką. Na tylnej stronie okładki znajduje się numer seryjny, niezbędny do instalacji gry. Na płycie znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Battlefront II".
Została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/Battlefront2.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/BFIIUpdateInt1_1.exe: 1.1 update (02/15/06). Ta akurat pasuje do międzynarodowego wydania na DVD (języki angielski UK, francuski, niemiecki, hiszpański i włoski), która była dostępna w Polsce. Dodatkowo opublikowano poprawki dla wersji amerykańskiej i międzynarodowej angielskiej wydanej na CD. Patch dodaje i naprawia dużo różnych rzeczy. Ich lista znajdowała się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/Battlefront2.html. Dedykowane serwery wymagają własnej wersji poprawki 1.1.
Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Battlefront II (PC): Patch 1.1 INT.
"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: Battlefront2.zip (60363901/58949kB/57.57MB). W ZIPie znajduje pliki poprawki i archiwum strony opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.
Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.
Promocji nie było i kupiłem za 40.29PLN "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "Xfire" i "GameSpy Arcade", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II"), to można dodać skrót na pulpit. Na zakończenie można poczytać sobie plik readme.txt i należy zrezygnować z dodawania do systemu DirectX, bo jest w historycznej wersji 9.0c.
Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.1 update" - BFIIUpdateInt1_1.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma zastrzeżeniami i jednym wykluczeniem:
Trzeba zatem narażać oryginał...
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFII" \ /D "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData" /high /affinity 8 \ "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe"
Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".
Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData" program "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".
O ile gra na jednym rdzeniu Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz działała prawidłowo, to wykorzystanie jednego rdzenia Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz (SkyLake) powodowało, że FPS potrafił spaść do poziomu 30+. Na szczęście gra na wszystkich rdzeniach nie robi BUM, a FPS utrzymuje się na stałym poziomie 60 (ograniczenie V-Sync).
Jakież było moje zdziwienie, gdy na GTX 970 uzyskałem identyczny efekt. Po uruchomieniu misji gra robiła BUM. A przecież na starym blaszaku wszystko działało!
Okazuje się, że problem i jego rozwiązanie jest znane "od zawsze". To nie karta, procesor, płyta, czy sterowniki uniemożliwiają uruchomienie gry, a domyślnie wyłączony mikser stereo! Należy:
I już, gra działa jak powinna. Nawet na HDG 530. ~:)
Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy utworzyć skrót do pliku BattlefrontII.exe i uzupełnić wywołanie o wybrane pstryczki. Np.
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.
W podkatalogu \GameData\data\_lvl_pc (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\data\_lvl_pc") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo. Ja tak odblokowałem 1920x1200, które było niedostępne w starym monitorze. ~:)
"Star Wars: Battlefront II" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 64 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | na poziomie 50+ | stabilne 60
wreszcie SLI się do czegoś przydaje ~:) | stabilne 60 | stabilne 60 | na poziomie 40+ | stabilne 60 | stabilne 60 |
1920x1200 | na poziomie 35+ | na poziomie 50+
wreszcie SLI się do czegoś przydaje ~:) | stabilne 60 | stabilne 60 | na poziomie 25+ | stabilne 60 | stabilne 60 |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)