UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Battlefront II

Gra została wydana 1 listopada 2005.

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" za 8.79€/9.99$/35.79PLN.

Recenzja gry "Star Wars: Battlefront II" na Bastionie.

Opis wydania

Posiadam nowoczesne, czyli biedne  ~;) wydanie gry, możliwe, że L.E.M.owe. Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui znajduje się płyta DVD oraz czarnobiała angielska instrukcja, ale z kolorową okładką. Na tylnej stronie okładki znajduje się numer seryjny, niezbędny do instalacji gry. Na płycie znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Battlefront II".

Wymagania sprzętowe

Komputer
wymagany sprzęt w 100% zgodny z DirectX 9.0c
System operacyjny
Windows 2000 i XP
CPU
wymagany przynajmniej Pentium 4 1.5GHz lub Athlon XP 1500+ (zalecany Pentium 4 2.8GHz lub Athlon XP 2800+)
Pamięć RAM
wymagane przynajmniej 256MB (zalecane 512MB)
Karta graficzna
wymagany akcelerator 3D z pamięcią 64MB, ze sprzętową obsługą funkcji Transform and Lighting (T&L) (zalecany akcelerator 3D z pamięcią 128MB, ze sprzętową obsługą funkcji Vertex Shader i Pixel Shader (VS/PS));
Karta dźwiękowa
wymagana karta zgodna w 100% z DirectX 9.0c
Kontroler
wymagana klawiatura i mysz; wsparcie dla joysticków i gamepadów
DVD
wymagany DVD-ROM (zalecany 4X)
HDD
wymagane przynajmniej 4.38GB wolnego miejsca
DirectX
wersja 9.0c (zawarta na płycie)
CPU dla dedykowanego serwera
2.4GHz lub szybszy
Gra w sieci LAN i Internecie
od 2 do 64 graczy; wymagany DSL, łącze kablowe lub szybsze

Poprawki

Została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/Battlefront2.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/BFIIUpdateInt1_1.exe: 1.1 update (02/15/06). Ta akurat pasuje do międzynarodowego wydania na DVD (języki angielski UK, francuski, niemiecki, hiszpański i włoski), która była dostępna w Polsce. Dodatkowo opublikowano poprawki dla wersji amerykańskiej i międzynarodowej angielskiej wydanej na CD. Patch dodaje i naprawia dużo różnych rzeczy. Ich lista znajdowała się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/Battlefront2.html. Dedykowane serwery wymagają własnej wersji poprawki 1.1.

Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Battlefront II (PC): Patch 1.1 INT.

"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: Battlefront2.zip (60363901/58949kB/57.57MB). W ZIPie znajduje pliki poprawki i archiwum strony opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.

Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.

Opis wydania "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" z GOG.COM

Promocji nie było i kupiłem za 40.29PLN "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)". W pakiecie dostałem:

"STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" - opis uruchomienia
Bonusy:

Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.


Instalacja "Star Wars: Battlefront II" w Windows 7 x64

Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:

Instalację "Star Wars: Battlefront II" na dysku
Opcja działa w "czystym" Windows 7 x64.
Zapoznanie się z dokumentacją (2 pliki) i przetestowanie komputera
Opcja działa prawidłowo, a tester w "czystym" Windows 7 x64 twierdzi, że wszystko jest OK.
Odwiedzenie strony LucasArts i zapoznanie się z plikiem licencji
Nigdy nie korzystałem, ale pewnie coś robi.

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "Xfire" i "GameSpy Arcade", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:

  1. instalacja automatyczna - umieści pliki w domyślnym miejscu na dysku C: i może dodać DirectX 9.0c;
  2. instalacja manualna - pozwala samemu wybrać co i gdzie ma się znaleźć.

Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II"), to można dodać skrót na pulpit. Na zakończenie można poczytać sobie plik readme.txt i należy zrezygnować z dodawania do systemu DirectX, bo jest w historycznej wersji 9.0c.

Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.1 update" - BFIIUpdateInt1_1.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.

Uruchomienie "Star Wars: Battlefront II" w Windows 7 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma zastrzeżeniami i jednym wykluczeniem:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. Gra może mieć problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni. Wcześniej lub później robi wówczas BUM. Ale moje dwu- i czterordzeniowe Intele nie sprawiają kłopotów. No, prawie. Bo bez SLI Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz nie pozwala na uruchomienie gry i po sprawdzeniu SecuROM gra wisi. Istnieje kilka sposobów obejścia problemu:
    1. Można w BIOSie wymusić pracę procesora tylko na jednym rdzeniu. Skuteczne, ale baaardzo niepraktyczne. ~;)
    2. Można wyciągnąć skrót do pliku BattlefrontII.exe i zmienić linię uruchamiającą program z "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe" na:
      C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFII" \
      /D "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData" /high /affinity 8 \
      "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe"

      Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".

      Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData" program "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\BattlefrontII.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".

    O ile gra na jednym rdzeniu Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz działała prawidłowo, to wykorzystanie jednego rdzenia Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz (SkyLake) powodowało, że FPS potrafił spaść do poziomu 30+. Na szczęście gra na wszystkich rdzeniach nie robi BUM, a FPS utrzymuje się na stałym poziomie 60 (ograniczenie V-Sync).

  3. Całkiem źle wyglądała próba odpalenia gry na HDG 530. Wszystko wyglądało normalnie do momentu rozpoczęcia misji, gdy gra robiła BUM. Mimo wykonania różnych czarów nie uzyskałem żadnych efektów i uznałem, że ten typ tak ma.

    Jakież było moje zdziwienie, gdy na GTX 970 uzyskałem identyczny efekt. Po uruchomieniu misji gra robiła BUM. A przecież na starym blaszaku wszystko działało!

    Okazuje się, że problem i jego rozwiązanie jest znane "od zawsze". To nie karta, procesor, płyta, czy sterowniki uniemożliwiają uruchomienie gry, a domyślnie wyłączony mikser stereo! Należy:

    1. Wejść do "Panelu sterownia".
    2. Odpalić "Dźwięk".
    3. Przejść na zakładkę "Nagrywanie".
    4. Gdzieś na pustym polu kliknąć prawym i włączyć opcję "Pokaż zablokowane urządzenia".
    5. Kliknąć prawym na "Mikser stereo" i go włączyć (odptaszkować opcję "Zablokuj urządzenie").
    6. OK i pozamykać zbędne okna.

    I już, gra działa jak powinna. Nawet na HDG 530. ~:)

Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy utworzyć skrót do pliku BattlefrontII.exe i uzupełnić wywołanie o wybrane pstryczki. Np.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Battlefront II"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.

W podkatalogu \GameData\data\_lvl_pc (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront II\GameData\data\_lvl_pc") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo. Ja tak odblokowałem 1920x1200, które było niedostępne w starym monitorze. ~:)

Gra w Sieci

"Star Wars: Battlefront II" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 64 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Z rejestracją i wyszukiwaniem via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Battlefront II"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing i B-Wing)
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
Musi być włączony systemowy "Mikser".
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Możliwe problemy, ale z rozwiązaniem.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530 GTX 970 GTX 970 SLI
1280x1024 na poziomie 50+ stabilne 60
wreszcie SLI się do czegoś przydaje ~:)
stabilne 60 stabilne 60 na poziomie 40+ stabilne 60 stabilne 60
1920x1200 na poziomie 35+ na poziomie 50+
wreszcie SLI się do czegoś przydaje ~:)
stabilne 60 stabilne 60 na poziomie 25+ stabilne 60 stabilne 60
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
4.92GB/4.22GB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

B2 - jest OK, logo B2 - jest OK, starter B2 - jest OK, menu
B2 - jest OK, tytuł B2 - jest OK, film B2 - jest OK, misja
B2 - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
8.49.148 15.11.2019
Author:
Yogurt