Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Republic Commando" z GOG.COM w Windows 10 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Republic Commando" z GOG.COM.
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 10 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W Windows 10 gra została "odziedziczona" po Windows 8/8.1 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando". W tym przypadku miałem już:
Kilka szczegółów w Windows 8/8.1.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 10 x64. Z trzema zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Uzyskanie zadowalających efektów jest dwuetapowe:
Całość procedury opisana jest na WSGF.
Sprawdziłem - działa. ~:) Moim celem było uzyskanie rozdzielczości 1920x1200. Na początek wyedytowałem w Notepadzie plik system.ini z katalogu \GameData\Save (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando\GameData\Save"), znalazłem w nim aktywną sekcję [WinDrv.WindowsClient] i poprawiłem linie odpowiedzialne za określenie rozdzielczości wpisując:
WindowedViewportX=1920 WindowedViewportY=1200 FullscreenViewportX=1920 FullscreenViewportY=1200
Uzyskałem zakładaną rozdzielczość, ale obraz był trochę rozciągnięty. Następnie, korzystając z HexEdytora, poprawiłem plik engine.u z katalogu \GameData\System (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando\GameData\System"). Odszukałem 8 wystąpień ciągu "00 00 AA 42" (AA, czyli 170 odpowiada za kąt 85) i zmieniłem wszystkie na "00 00 CC 42", aby uzyskać kąt widzenia 102 stopnie (CC, czyli 204).
Działa jak powinno. ~:)
"Star Wars: Republic Commando" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 8 graczy lub 16 na serwerze dedykowanym). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | ||
---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512
(FSAA=0) | GTS 450 512MB
(FSAA=0) | |
1280x1024 | na poziomie 10++ | na poziomie 150+ | na poziomie 150+ |
1600x1200 | brak portu | na poziomie 100+ | na poziomie 100+ |
1920x1200 | brak portu | na poziomie 70+ | na poziomie 70+ |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać z HD (Hor+) drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)