UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

STAR WARS™ Republic Commando

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Republic Commando" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:

"STAR WARS™ Republic Commando"
Bonusy:

Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Poprawki

Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts.

Instalacja "STAR WARS™ Republic Commando" w Windows x64

Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_republic_commando_2.0.0.6.exe (1.21GB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Republic Commando") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)

Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia RepublicCommando.exe. Nie jest wykorzystywany starter, choć można go znaleźć w katalogu gry, to i tak nie działa. ~;)

W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.

Uruchomienie "STAR WARS™ Republic Commando" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Z dwoma zastrzeżeniami dla Windows 10 Pro x64.

  1. W Windows 10 Pro x64 z GTS 450 512MB nie działa FSAA. ~:( Próba ustawienia czegokolwiek różnego od 0 prowadzi do BUM już w momencie zatwierdzenia. Szkoda...
  2. W Windows 10 Pro x64 z GTS 450 512MB nie można wymusić V-Sync, efektem jest wysoki FPS. ~;)

Ani z FSAA, ani z V-Sync nie ma problemu w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64.

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Republic Commando"

Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Uzyskanie zadowalających efektów jest dwuetapowe:

  1. Edycja pliku system.ini - można uzyskać wymaganą rozdzielczość.
  2. "Hackowanie" pliku engine.u - korekta kąta widzenia (FOV).

Całość procedury opisana jest na WSGF.

Sprawdziłem - działa. ~:) Moim celem było uzyskanie rozdzielczości 1920x1200. Na początek wyedytowałem w Notepadzie plik system.ini z katalogu \GameData\Save (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Republic Commando\GameData\Save"), znalazłem w nim aktywną sekcję [WinDrv.WindowsClient] i poprawiłem linie odpowiedzialne za określenie rozdzielczości wpisując:

WindowedViewportX=1920
WindowedViewportY=1200
FullscreenViewportX=1920
FullscreenViewportY=1200

Uzyskałem zakładaną rozdzielczość, ale obraz był trochę rozciągnięty. Następnie, korzystając z HexEdytora, poprawiłem plik engine.u z katalogu \GameData\System (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Republic Commando\GameData\System"). Odszukałem 8 wystąpień ciągu "00 00 AA 42" (AA, czyli 170 odpowiada za kąt 85) i zmieniłem wszystkie na "00 00 CC 42", aby uzyskać kąt widzenia 102 stopnie (CC, czyli 204).

Działa jak powinno. ~:)

Gra w Sieci

"STAR WARS™ Republic Commando" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 8 graczy lub 16 na serwerze dedykowanym). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.
Internet
Z możliwością rejestracji i wyszukiwania via GameSpy (od 2013 nie działa).
Connect to IP
Umożliwia podłączenie do serwera w LANie i Internecie po podaniu IP.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "STAR WARS™ Republic Commando"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale dla G31 Express Chipset Family w Windows 8/8.1/10 korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7), zintegrowany Intel nie wyrabia się.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Brak wbudowanej obsługi.
Uzyskanie wymaga "hackowania" i edycji pliku konfiguracyjnego.
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200 (co najmniej 1920x1200 edytując system.ini i "hackując" binaria), w tabelce FPSy (V-Sync 60, oprócz Windows 10 Pro x64)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
HDG 530 GTX 970 SLI G31 Express Chipset Family GTS 450 512MB G31 Express Chipset Family GTS 450 512MB
(FSAA=0)
1280x1024 stabilne 60 stabilne 60 na poziomie 10++ na poziomie 45++ na poziomie 10++ na poziomie 150+
1600x1200 stabilne 60 stabilne 60 brak portu na poziomie 45++ brak portu na poziomie 100+
1920x1200 na poziomie 45++ stabilne 60 brak portu na poziomie 45++ brak portu na poziomie 70+
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
1.97GB/1.50GB

Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Hor+) z drobnymi efektami ubocznymi.

RC - jest OK, SOA#1
RC - jest OK, 1920x1200 FOV 85 RC - jest OK, 1920x1200 FOV 102

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.036 15.11.2021
Author:
Yogurt