Gra została wydana 28 lutego 2005. W listopadzie 2006 grę wydano ponownie w kompilacji "Star Wars: The Best of PC".
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Republic Commando" za 8.79€/9.99$/35.79PLN.
Recenzja gry "Star Wars: Republic Commando" na Bastionie.
Posiadam L.E.M.owe wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui z polską obwolutą znajdują się dwie płyty CD oraz czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką. Wewnątrz etui naklejony jest numer seryjny, niezbędny do instalacji gry. Na płytach znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Republic Commando".
Została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/commando.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/RepComm1_00.exe: 1.0 update (04/05/05). Dodaje jedną mapę dla trybu multiplayer: Hangar. Umożliwia grę 16 osób, we wszystkich trybach. Zawiera wiele ścieżek przejścia, łączenie z obszarem Zero Gravity. Gracze, którzy nie mają zainstalowanej poprawki, nie będą mogli połączyć się z serwerami, które aktualnie mają załadowaną mapę Hangar.
"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: RepComm.zip (2926663/2858kB/2.79MB). W ZIPie znajduje pliki poprawki i archiwum strony opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.
Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.
Korzystając z promocji kupiłem za 8.69PLN "STAR WARS™ Republic Commando". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Republic Commando" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z CD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "GameSpy Arcade", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando"), to można dodać skrót na pulpit. Na zakończenie można poczytać sobie plik README.TXT i należy zrezygnować z dodawania do systemu DirectX, bo jest w historycznej wersji 9.0c.
Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.0 update" - RepComm1_00.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.
Trzeba zatem narażać oryginał...
To pierwsza gra, przy której grafika testowego laptaka (B-Wing z wbudowaną grafiką Mobile Intel 965 Express Chipset Family) przestaje wyrabiać. Ale da się grać. ~;)
Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Uzyskanie zadowalających efektów jest dwuetapowe:
Całość procedury opisana jest na WSGF.
Sprawdziłem - działa. ~:) Moim celem było uzyskanie rozdzielczości 1920x1200. Na początek wyedytowałem w Notepadzie plik system.ini z katalogu \GameData\Save (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando\GameData\Save"), znalazłem w nim aktywną sekcję [WinDrv.WindowsClient] i poprawiłem linie odpowiedzialne za określenie rozdzielczości wpisując:
WindowedViewportX=1920 WindowedViewportY=1200 FullscreenViewportX=1920 FullscreenViewportY=1200
Uzyskałem zakładaną rozdzielczość, ale obraz był trochę rozciągnięty. Następnie, korzystając z HexEdytora, poprawiłem plik engine.u z katalogu \GameData\System (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando\GameData\System"). Odszukałem 8 wystąpień ciągu "00 00 AA 42" (AA, czyli 170 odpowiada za kąt 85) i zmieniłem wszystkie na "00 00 CC 42", aby uzyskać kąt widzenia 102 stopnie (CC, czyli 204).
Działa jak powinno. ~:)
"Star Wars: Republic Commando" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 8 graczy lub 16 na serwerze dedykowanym). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 |
1600x1200 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 |
1920x1200 | nie sprawdzałem | nie sprawdzałem | nie sprawdzałem | nie sprawdzałem | nie sprawdzałem | nie sprawdzałem | stabilne 60 |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać z HD (Hor+) drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)