UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Republic Commando

Gra została wydana 28 lutego 2005. W listopadzie 2006 grę wydano ponownie w kompilacji "Star Wars: The Best of PC".

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Republic Commando" za 8.79€/9.99$/35.79PLN.

Recenzja gry "Star Wars: Republic Commando" na Bastionie.

Opis wydania

Posiadam L.E.M.owe wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui z polską obwolutą znajdują się dwie płyty CD oraz czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką. Wewnątrz etui naklejony jest numer seryjny, niezbędny do instalacji gry. Na płytach znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Republic Commando".

Wymagania sprzętowe

Komputer
wymagany sprzęt w 100% zgodny z DirectX 9.0c
System operacyjny
Windows 98SE, ME, 2000 i XP
CPU
wymagany Pentium III 1.0GHz lub Athlon 1.0GHz (zalecany minimum Pentium 4 2.0GHz lub Athlon XP 2400+)
Pamięć RAM
wymagane 256MB (zalecane 512MB)
Karta graficzna
wymagany akcelerator 3D z pamięcią minimum 64MB, ze sprzętową obsługą funkcji Vertex Shader i Pixel Shader (VS/PS) (zalecany akcelerator 3D z pamięcią 128MB)
Karta dźwiękowa
zgodna w 100% z DirectX 9.0c
Kontroler
wymagana klawiatura i mysz
CD
wymagany napęd 8X (zalecany 16X CD-ROM lub DVD-ROM)
HDD
wymagane przynajmniej 2.0GB wolnego miejsca
DirectX
wersja 9.0c (zawarta na płycie)
Gra w sieci LAN i Internecie
wymagane łącze 56kbps lub szybsze (zalecane DSL, łącze kablowe lub szybsze)
Dedykowany serwer
procesor przynajmniej 2.4GHz; wymagane łącze stałe

Poprawki

Została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/commando.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/RepComm1_00.exe: 1.0 update (04/05/05). Dodaje jedną mapę dla trybu multiplayer: Hangar. Umożliwia grę 16 osób, we wszystkich trybach. Zawiera wiele ścieżek przejścia, łączenie z obszarem Zero Gravity. Gracze, którzy nie mają zainstalowanej poprawki, nie będą mogli połączyć się z serwerami, które aktualnie mają załadowaną mapę Hangar.

"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: RepComm.zip (2926663/2858kB/2.79MB). W ZIPie znajduje pliki poprawki i archiwum strony opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.

Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.

Opis wydania "STAR WARS™ Republic Commando" z GOG.COM

Korzystając z promocji kupiłem za 8.69PLN "STAR WARS™ Republic Commando". W pakiecie dostałem:

"STAR WARS™ Republic Commando" - opis uruchomienia
Bonusy:

Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Republic Commando" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.


Instalacja "Star Wars: Republic Commando" w Windows 7 x64

Z CD uruchamia się program, który umożliwia:

Instalację "Star Wars: Republic Commando" na dysku
Opcja działa w "czystym" Windows 7 x64.
Zapoznanie się z dokumentacją (2 pliki) i przetestowanie komputera
Opcja działa prawidłowo, a tester w "czystym" Windows 7 x64 twierdzi, że wszystko jest OK.
Odwiedzenie strony LucasArts i zapoznanie się z plikiem licencji
Nigdy nie korzystałem, ale pewnie coś robi.

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "GameSpy Arcade", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:

  1. instalacja automatyczna - umieści pliki w domyślnym miejscu na dysku C: i może dodać DirectX 9.0c;
  2. instalacja manualna - pozwala samemu wybrać co i gdzie ma się znaleźć.

Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando"), to można dodać skrót na pulpit. Na zakończenie można poczytać sobie plik README.TXT i należy zrezygnować z dodawania do systemu DirectX, bo jest w historycznej wersji 9.0c.

Po instalacji można załatać grę. Poprawka "1.0 update" - RepComm1_00.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.

Uruchomienie "Star Wars: Republic Commando" w Windows 7 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

Trzeba zatem narażać oryginał...

To pierwsza gra, przy której grafika testowego laptaka (B-Wing z wbudowaną grafiką Mobile Intel 965 Express Chipset Family) przestaje wyrabiać. Ale da się grać. ~;)

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Republic Commando"

Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Uzyskanie zadowalających efektów jest dwuetapowe:

  1. Edycja pliku system.ini - można uzyskać wymaganą rozdzielczość.
  2. "Hackowanie" pliku engine.u - korekta kąta widzenia (FOV).

Całość procedury opisana jest na WSGF.

Sprawdziłem - działa. ~:) Moim celem było uzyskanie rozdzielczości 1920x1200. Na początek wyedytowałem w Notepadzie plik system.ini z katalogu \GameData\Save (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando\GameData\Save"), znalazłem w nim aktywną sekcję [WinDrv.WindowsClient] i poprawiłem linie odpowiedzialne za określenie rozdzielczości wpisując:

WindowedViewportX=1920
WindowedViewportY=1200
FullscreenViewportX=1920
FullscreenViewportY=1200

Uzyskałem zakładaną rozdzielczość, ale obraz był trochę rozciągnięty. Następnie, korzystając z HexEdytora, poprawiłem plik engine.u z katalogu \GameData\System (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Republic Commando\GameData\System"). Odszukałem 8 wystąpień ciągu "00 00 AA 42" (AA, czyli 170 odpowiada za kąt 85) i zmieniłem wszystkie na "00 00 CC 42", aby uzyskać kąt widzenia 102 stopnie (CC, czyli 204).

Działa jak powinno. ~:)

Gra w Sieci

"Star Wars: Republic Commando" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 8 graczy lub 16 na serwerze dedykowanym). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

LAN
Z wyszukiwaniem lokalnym.
Internet
Z możliwością rejestracji i wyszukiwania via GameSpy (od 2013 nie działa).
Connect to IP
Umożliwia podłączenie do serwera w LANie i Internecie po podaniu IP.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Republic Commando"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing)
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Uruchomienie w Windows 7 x64 (B-Wing - Intel)
Bez problemów, choć zintegrowany Intel przestaje się wyrabiać.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Brak wbudowanej obsługi.
Uzyskanie wymaga "hackowania" i edycji pliku konfiguracyjnego.
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200 (co najmniej 1920x1200 edytując system.ini i "hackując" binaria), w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530 GTX 970 GTX 970 SLI
1280x1024 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60
1600x1200 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60
1920x1200 nie sprawdzałem nie sprawdzałem nie sprawdzałem nie sprawdzałem nie sprawdzałem nie sprawdzałem stabilne 60
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
1.97GB/1.50GB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać z HD (Hor+) drobnymi efektami ubocznymi.

RC - jest OK, logo RC - jest OK, starter RC - jest OK, menu
RC - jest OK, film RC - jest OK, misja
RC - jest OK, 1920x1200 FOV 85 RC - jest OK, 1920x1200 FOV 102

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
8.49.148 15.11.2019
Author:
Yogurt