Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Nie mam już komputera testowego z Windows 8/8.1, aby przetestować pakiet "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" z GOG.COM na tych systemach. W Windows 7 Ultimate x64 SP1 nie wystąpiły żadne problemy. Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" z GOG.COM.
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
Po instalacji należy załatać grę. Poprawka "1.2 Update" - Battlefront1_2_Eng.exe działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront". W tym przypadku miałem już:
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFI" \ /D "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData" /high /affinity 8 \ "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe"
Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".
Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData" program "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".
Ale po kliknięciu "Tak/Yes" gra uruchomi się i będzie działać. ~:)
Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy utworzyć skrót do pliku Battlefront.exe i uzupełnić wywołanie o wybrane pstryczki. Np.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Oficjalnie gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Taką informację można znaleźć na stronach wsparcia od Disneya. Z drugiej strony, w Sieci jacyś ludkowie opowiadają, że im się udało uruchomić, ale może im się tylko wydaje. ~;) Mi się nie udało.
W podkatalogu \GameData\Data\_LVL_PC (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Data\_LVL_PC") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo. Ja tak odblokowałem 1600x1200, które było niedostępne w starym monitorze.
Niestety, chociaż w pliku mam 1920x1200, to gra nie udostępnia tej rozdzielczości. ~:(
"Star Wars: Battlefront" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej (do 50 osób) i Internecie (do 32 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie (opcja LAN i Direct Connection). No dobra, w Windows 8/8.1 nie sprawdzałem, ale skoro działa w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64, to i w Ósemce/OsiemJeden powinno. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | ||
---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 15- | stabilne 60 | stabilne 60 |
1600x1200 | brak portu | stabilne 60 | stabilne 60 |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
Dobrze jest. ~:)