UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Battlefront

Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Nie mam już komputera testowego z Windows 8/8.1, aby przetestować pakiet "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" z GOG.COM na tych systemach. W Windows 7 Ultimate x64 SP1 nie wystąpiły żadne problemy. Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" z GOG.COM.


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.


Instalacja "Star Wars: Battlefront" w Windows 8/8.1 x64

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. podałem numer licencji,
  2. odrzuciłem "GameSpy Arcade",
  3. wybrałem instalację manualną,
  4. wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront",
  5. dodałem skrót na "Pulpit",
  6. zrezygnowałem z instalacji DirectX 9.0c.

Po instalacji należy załatać grę. Poprawka "1.2 Update" - Battlefront1_2_Eng.exe działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront". W tym przypadku miałem już:

  1. Skrót na "Pulpicie".
  2. Załataną grę.

Uruchomienie "Star Wars: Battlefront" w Windows 8/8.1 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. Niezałatana wersja gry ma problemy z ruszeniem. Konieczna zatem jest instalacja "1.2 Update" - Battlefront1_2_Eng.exe. Gra z poprawką działa bez problemów.
  3. Gra ma problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni, choć ja tego nie doświadczyłem. Może za krótko grałem, a może Windows 8/8.1 ma już odpowiednie "shimsy" dla "Star Wars: Battlefront"? Jeśli jednak gra robi BUM na procesorach z kilkoma rdzeniami, to istnieje kilka sposobów obejścia problemu:
    1. Można w BIOSie wymusić pracę procesora tylko na jednym rdzeniu. Skuteczne, ale baaardzo niepraktyczne. ~;)
    2. Można wyciągnąć skrót do pliku Battlefront.exe i zmienić linię uruchamiającą program z "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe" na:
      C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFI" \
      /D "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData" /high /affinity 8 \
      "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe"

      Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".

      Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData" program "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".

  4. "Karta" G31 Express Chipset Family jest "biedna" i nie obsługuje "Transform and Lighting (T&L)". Po uruchomieniu wyświetlany jest komunikat:
    B - G31 i brak TnL

    Ale po kliknięciu "Tak/Yes" gra uruchomi się i będzie działać. ~:)

Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy utworzyć skrót do pliku Battlefront.exe i uzupełnić wywołanie o wybrane pstryczki. Np.

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Battlefront"

Oficjalnie gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Taką informację można znaleźć na stronach wsparcia od Disneya. Z drugiej strony, w Sieci jacyś ludkowie opowiadają, że im się udało uruchomić, ale może im się tylko wydaje. ~;) Mi się nie udało.

W podkatalogu \GameData\Data\_LVL_PC (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Data\_LVL_PC") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo. Ja tak odblokowałem 1600x1200, które było niedostępne w starym monitorze.

Niestety, chociaż w pliku mam 1920x1200, to gra nie udostępnia tej rozdzielczości. ~:(

Gra w Sieci

"Star Wars: Battlefront" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej (do 50 osób) i Internecie (do 32 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:

Internet
Do 32 graczy, z możliwością rejestracji i wyszukiwania via GameSpy (od 2013 nie działa).
LAN
Do 50 graczy z lokalnym wyszukiwaniem.
Direct Connection
Do 32 graczy, z bezpośrednim wskazaniem adresu komputera hostującego grę.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie (opcja LAN i Direct Connection). No dobra, w Windows 8/8.1 nie sprawdzałem, ale skoro działa w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64, to i w Ósemce/OsiemJeden powinno. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Battlefront"

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7), zintegrowany Intel przestaje się wyrabiać.
Procesory wielordzeniowe
Możliwe problemy, ale z rozwiązaniem.
Szeroki ekran
Oficjalnie brak obsługi.
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512 GTS 450 512MB
1280x1024 na poziomie 15- stabilne 60 stabilne 60
1600x1200 brak portu stabilne 60 stabilne 60
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
2.71GB/2.33GB

Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

B - Osiem i jest OK, SOA#1 B - OsiemJeden i jest OK, SOA#1

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 7 Ultimate x64 SP1
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt