UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" za 8.19€/9.22$/34.99PLN. W pakiecie dostaje się:

"STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)"
Bonusy:

Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Poprawki

Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts.

Potencjalnie istnieje jeszcze patch BETA 1.3. Niekoniecznie musi działać i raczej jest zbędny. W każdym razie nie działał prawidłowo na wersji z klasycznej dystrybucji, która była dostępna w Polsce.

Instalacja "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" w Windows x64

Pobrałem i przetestowałem zestaw plików setup_star_wars_battlefront_1.2_(29053).exe (825kB) i setup_star_wars_battlefront_1.2_(29053)-1.bin (2.08GB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (sprawdziłem tylko 7 Ultimate, nie mam już komputera testowego z 8/8.1 i 10, ale nie sądzę, aby pojawiły się dziwne problemy). Na początek należy wybrać wersję językową instalatora (wybrałem polski; dostępne jest 7 języków do wyboru). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront"), sprawdzić poprawność plików i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)

Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia battlefront.exe. Nie jest wykorzystywany starter, choć można go znaleźć w katalogu gry.

Uruchomienie "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (sprawdziłem tylko 7 Ultimate, nie mam już komputera testowego z 8/8.1 i 10). ~:)

Gra może mieć problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni. Wcześniej lub później robi wówczas BUM. Ale moje czterordzeniowe Intele nie sprawiały kłopotów. Jeśli jednak pojawią się niewytłumaczalne BUM, to istnieje kilka sposobów obejścia problemu:

  1. Można w BIOSie wymusić pracę procesora tylko na jednym rdzeniu. Skuteczne, ale baaardzo niepraktyczne. ~;)
  2. Można poprawić skrót do pliku battlefront.exe i zmienić linię uruchamiającą program z "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront\GameData\battlefrontII.exe" na:
    C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFI" \
    /D "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront\GameData" /high /affinity 8 \
    "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront\GameData\battlefront.exe"

    Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".

    Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront\GameData" program "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront\GameData\battlefront.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".

Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy uzupełnić skrót do pliku battlefront.exe o wybrane pstryczki. Np.

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)"

Gra z klasycznej dystrybucji nie posiadała wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Niby ktoś w Sieci pisał, że działa, ale mi się nie udało. ~:(

Wersja z GOG.COM posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu. ~:) Rozpoznaje wszystkie dostępne opcje i potrafi skorzystać z większości z nich.

W podkatalogu \GameData\Data\_LVL_PC (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Battlefront\GameData\Data\_LVL_PC") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo.

Gra w Sieci

"STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej (do 50 osób) i Internecie (do 32 osób). Przy czym gra w Internecie wykorzystywała GameSpy, który nie działa od 2013. Opcja ta jest wyłączona w aktualnej wersji gry z GOG.COM. Możliwe, że w którymś patchu zostanie dodana gra via GOG Galaxy, tak jak to zrobiono w "STAR WARS™ Battlefront™ II (Classic, 2005)".

Obecnie połączenie dostępne jest w dwóch wariantach.

LAN
Do 50 graczy z lokalnym wyszukiwaniem.
Direct Connection
Do 32 graczy, z bezpośrednim wskazaniem adresu komputera hostującego grę.

Nie mam już na czym sprawdzić, ale powinno działać. W każdym razie grę z klasycznej dystrybucji sprawdziłem w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64, i tam problemów nie było. ~:)

Podsumowanie "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia do sprawdzenia
Procesory wielordzeniowe
Możliwe problemy, ale z rozwiązaniem.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
HDG 530 GTX 970 SLI
1280x1024 do sprawdzenia stabilne 60
1920x1200 do sprawdzenia stabilne 60
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
2.78GB/2.39GB

Gra działa płynnie, również w Sieci Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

B - jest OK, SOA#1
B - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.036 15.11.2021
Author:
Yogurt