Gra została wydana 19 września 2004. W listopadzie 2006 grę wydano ponownie w kompilacji "Star Wars: The Best of PC".
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" za 8.19€/9.22$/34.99PLN.
Recenzja gry "Star Wars: Battlefront" na Bastionie.
Posiadam L.E.M.owe wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui z polską obwolutą znajdują się trzy płyty CD oraz czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką. Wewnątrz etui naklejony jest numer seryjny, niezbędny do instalacji gry. Na płytach znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Battlefront".
Ostatecznie zostały wydane dwie poprawki.
Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Battlefront (PC): Patch 1.2.
UWAGA: patch BETA 1.3 nie bardzo działa z wydaną w Polsce angielskiej wersją gry! Przynajmniej na moim komputerze. Da się zainstalować, ale po uruchomieniu SecuROM nie pozwoli grać, wyświetlając poniższy komunikat (oczywiście oryginalna płyta w napędzie):
Pewnie korzystając z procedury uzyskania nowszej wersji binarki z SecuROM (opisałem co i jak przy okazji "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords") można otrzymać działającą u nas wersję BETA 1.3. Mi ona nie była do niczego potrzebna, więc nawet nie próbowałem.
"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: Battlefront.zip (186938776/182557kB/178.28MB). W ZIPie znajdują się pliki poprawek 1.2 dla wydanej w Polsce angielskiej wersji gry i BETA 1.3 oraz archiwum stron opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.
Korzystając z promocji kupiłem za 29.79PLN "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Battlefront (Classic, 2004)" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z CD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) Na samym początku należy podać numer licencji. Następnie można zainstalować "GameSpy Arcade", ale mi się nigdy tego robić nie chciało. W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront"), to można dodać skrót na pulpit. Na zakończenie można poczytać sobie plik README.TXT i należy zrezygnować z dodawania do systemu DirectX, bo jest w historycznej wersji 9.0c.
Po instalacji należy załatać grę. Poprawka "1.2 Update" - Battlefront1_2_Eng.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "BFI" \ /D "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData" /high /affinity 8 \ "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe"
Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Ponieważ w ścieżce znajdą się spacje, to odpowiednie fragmenty zostały zamknięte w "".
Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData" program "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Battlefront.exe" nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".
Grę można uruchomić z pstryczkami. Należy utworzyć skrót do pliku Battlefront.exe i uzupełnić wywołanie o wybrane pstryczki. Np.
Oficjalnie gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Taką informację można znaleźć na stronach wsparcia od Disneya. Z drugiej strony, w Sieci jacyś ludkowie opowiadają, że im się udało uruchomić, ale może im się tylko wydaje. ~;) Mi się nie udało.
W podkatalogu \GameData\Data\_LVL_PC (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Battlefront\GameData\Data\_LVL_PC") znajduje się plik vidmode.ini, w którym gra zapisuje potencjalnie dostępne ustawieniu grafiki. Jest on tworzony przy pierwszym uruchomieniu gry i uaktualniany przy każdej zmianie karty graficznej. Ale nie jest aktualizowany przy zmianie monitora, a jego parametry mają bezpośredni wpływ na dostępne opcje. Aby odblokować niedostępne ustawienia, wystarczy skasować plik. Przy kolejnym uruchomieniu gry zostanie stworzony na nowo. Ja tak odblokowałem 1600x1200, które było niedostępne w starym monitorze.
Niestety, chociaż w pliku mam 1920x1200, to gra nie udostępnia tej rozdzielczości. ~:(
"Star Wars: Battlefront" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej (do 50 osób) i Internecie (do 32 osób). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie (opcja LAN i Direct Connection). Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | na poziomie 60-
(z drobnymi błędami) | stabilne 60 | stabilne 60 |
1600x1200 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | na poziomie 40+
(z drobnymi błędami) | stabilne 60 | stabilne 60 |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
Dobrze jest. ~:)