UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Knights of the Old Republic

Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™: Knights of the Old Republic" z GOG.COM w Windows 10 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™: Knights of the Old Republic" z GOG.COM.


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.


Instalacja "Star Wars: Knights of the Old Republic" w Windows 10 x64

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 10 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W Windows 10 gra została "odziedziczona" po Windows 8/8.1 i znajdowała się w G:\Games\LucasArts\SWKotOR. W tym przypadku miałem już:

  1. Skrót na "Pulpicie" uruchamiający grę na jednym rdzeniu.
  2. Załataną grę.

Kilka szczegółów w Windows 8/8.1.

Uruchomienie "Star Wars: Knights of the Old Republic" w Windows 10 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 10 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. A dokładniej, to zawsze chce pierwszą płytę. Całość jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. Z "kartą" G31 Express Chipset Family i sterownikami Windows 10 (8.15.10.2697) gra nie działa. Chwilę po uruchomieniu gra robi BUM.

    Rozwiązaniem są sterowniki Windows 7 (8.15.10.1930). Z nimi gra po prostu działa jak powinna. ~:)

  3. Gra ma problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni, choć ja tego nie doświadczyłem. Może za krótko grałem, a może Windows 10 ma już odpowiednie "shimsy" dla "Star Wars: Knights of the Old Republic", tak jak dla "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords"? Jeśli jednak gra robi BUM na procesorach z kilkoma rdzeniami, to istnieje kilka sposobów obejścia problemu:
    1. Można w BIOSie wymusić pracę procesora tylko na jednym rdzeniu. Skuteczne, ale baaardzo niepraktyczne. ~;)
    2. Po uruchomieniu gry należy przepstryknąć się na "Pulpit", uruchomić "Task Manger", odszukać proces swkotor.exe i wymusić pracę na jednym rdzeniu. Prawy klik na procesie, z podręcznego menu należy wybrać "Set affinity..." i zostawić zaznaczony tylko jeden procesor. Skuteczne, ale mało wygodne.
    3. Można wyciągnąć skrót do pliku swkotor.exe i zmienić linię uruchamiającą program z G:\Games\LucasArts\SWKotOR\swkotor.exe na:
      C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "SWKOTOR" \
      /D G:\Games\LucasArts\SWKotOR /high /affinity 8 \
      G:\Games\LucasArts\SWKotOR\swkotor.exe

      Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Jeśli w ścieżce znajdą się spacje, to należy taki fragment zamknąć w "", np. "C:\Program Files (x86)\SWKotOR".

      Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu G:\Games\LucasArts\SWKotOR program G:\Games\LucasArts\SWKotOR\swkotor.exe nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".

  4. Przy durnych problemach z grafiką (i ATI, i NVIDIA, a ponoć i Intel) pomocny może być "Dantooine lag fix". W pliku swkotor.ini (jest w katalogu gry) do sekcji [Graphics Options] należy dodać linijkę Disable Vertex Buffer Objects=1. Jeśli fix jest zbędny, można zmienić 1 na 0.
  5. Jeśli zdechnie FPS, można wyłączyć "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" (odpowiednio Frame Buffer=0 i Soft Shadows=0 w sekcji [Graphics Options]). Reszta może być na maksa. ~;)

    8800 GTS 512 wymagał wyłączenia tych opcji, ale ostatnio mu przeszło i teraz działa bez problemów.

    Dla G31 Express Chipset Family opcje te po prostu są niedostępne. Też rozwiązanie. ~;)

  6. Więcej pomocnych informacji można znaleźć tu.
  7. Jeśli jakieś opcje nie są dostępne z poziomu menu gry, można spróbować ustawić je w pliku swkotor.ini. Ja tak włączyłem sobie "Anisotropy x16", które w menu było martwe.

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Knights of the Old Republic"

Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

W Windows 10 nie testowałem.

Podsumowanie "Star Wars: Knights of the Old Republic"

Instalacja
Bez problemów w Windows 10 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 10 x64
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
8.15.10.1930 dla Windows 7, zintegrowany Intel przestaje się wyrabiać.
Procesory wielordzeniowe
Możliwe problemy, ale z rozwiązaniem.
Szeroki ekran
Brak wbudowanej obsługi.
Uzyskanie wymaga "hackowania".
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
8800 GTS 512 GTS 450 512MB
Opcje "Frame Buffer Effects", "Soft Shadows" i "Antialiasing" Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 na poziomie 10++ na poziomie 40++ na poziomie 40++
1600x1200 brak portu na poziomie 20++ na poziomie 20++
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
3.36GB/2.67GB

Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR - jest OK, SOA#1

W sumie dobrze jest. ~:)

Aha, Revan była kobietą! ~:P

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 7 Ultimate x64 SP1
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
6.49.030 15.11.2021
Author:
Yogurt