GOG.COM udostępnia "STAR WARS™: Knights of the Old Republic" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts.
Pobrałem i przetestowałem zestaw plików setup_sw_kotor_2.0.0.3.exe (36.4MB) i setup_sw_kotor_2.0.0.3.bin (2.32GB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - KotOR"), sprawdzić poprawność plików i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia swkotor.exe. Skrót ma ustawione w opcjach zgodności pola "Disable visual themes", "Disable desktop composition" i "Disable display scaling on high DPI settings", przy czym ostatnia opcja zaznaczona jest we wszystkich grach Star Wars z GOG.COM.
W katalogu gry nie ma startera i programu do aktualizacji.
W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Jedyne poważne zastrzeżenie dotyczy szczególnego przypadku "karty" G31 Express Chipset Family ze sterownikami Windows 8/8.1/10 (8.15.10.2697).
Rozwiązaniem są sterowniki Windows 7 (8.15.10.1930). Z nimi gra po prostu działa jak powinna. ~:)
GOG.COM zaimplementował "Dantooine lag fix", który pomaga przy durnych problemach z grafiką (i ATI, i NVIDIA, a ponoć i Intel). W pliku konfiguracyjnym swkotor.ini (jest w katalogu gry) w sekcji [Graphics Options] dodana jest linijka Disable Vertex Buffer Objects=1. Aha, w Windows 7 dla kart GTX 970 SLI linijki w pliku konfiguracyjnym nie ma. Widać jest zbędna.
Gra może mieć problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni, ale ja tego nie doświadczyłem w Windows 8/8.1/10 Pro x64. Może za krótko grałem, choć wychodzą one raczej szybko, np. po utworzeniu postaci.
Opis radzenia sobie z różnymi problemami stworzyłem przy okazji testowania gry instalowanej z tradycyjnych nośników w Windows 7 Ultimate x64 SP1, Windows 8/8.1 Pro x64 i Windows 10 Pro x64.
Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.
Na razie jeszcze nie testowałem.
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI | G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | GTS 450 512MB | |
Opcje "Frame Buffer Effects", "Soft Shadows" i "Antialiasing" | Niedostępne | WŁĄCZONE | Niedostępne | WŁĄCZONE | Niedostępne | WŁĄCZONE |
1280x1024 | zazwyczaj 40+ | stabilne 60 | na poziomie 10++ | na poziomie 40++ | na poziomie 10++ | na poziomie 40++ |
1600x1200 | na poziomie 20+ | stabilne 60 | brak portu | na poziomie 20++ | brak portu | na poziomie 20++ |
Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
Dobrze jest. ~:)
Aha, Revan była kobietą! ~:P