Gra została wydana 19 listopada 2003, a w 2004 wydano polską wersję. W listopadzie 2006 grę wydano ponownie w kompilacji "Star Wars: The Best of PC". 17 lipca 2012 pojawiła się jeszcze raz, tym razem z "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords", jako "Star Wars: Knights of the Old Republic Collection". W tej edycji "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" zawiera filmy i muzykę w docelowej, dobrej jakości.
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™: Knights of the Old Republic" za 8.79€/9.99$/35.79PLN.
Recenzja gry "Star Wars: Knights of the Old Republic" na Bastionie.
Posiadam L.E.M.owe, angielskie, boxowe wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) W sporym pudełku z polską okładką znajdują się... cztery płyty CD i czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką. Płyty zawierają tylko pełną, angielską wersję gry "Star Wars: Knights of the Old Republic".
Posiadam również L.E.M.owe, polskie wydanie gry. W zasadzie jest jeszcze biedniejsze. ~;) W etui z polską obwolutą znajduje się pięć płyt CD, bez pudełka i drukowanej instrukcji. Cztery płyty zawierają angielską wersję gry z polską lokalizacją tekstową, piąta - polskie instrukcje w formacie PDF do "Star Wars: Knights of the Old Republic" i "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords".
Polską wersję kupiłem, aby uhonorować twórców bardzo dobrej lokalizacji. Jeszcze jej nie zainstalowałem, bo nie chciało mi się kombinować jak mieć obie wersje jednocześnie. ~;)
Ostatecznie została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/KotOR.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/SWKotOR1_03.exe: 1.03 Update (3/04). Zawiera wcześniejsze wersje 1.01 i 1.02. Łącznie załatane jest dużo różnych rzeczy. Ich lista znajdowała się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/KotOR.html.
Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Knights of the Old Republic (PC): Patch 1.03.
"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: KotOR.zip (25863481/25257kB/24.67MB). W ZIPie znajduje się plik poprawki oraz archiwum strony opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.
AFAIK wszystkie wydania późniejsze niż oryginalne z 2003/2004 zawierają wszystkie poprawki i nie ma potrzeby ich łatania.
Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.
Korzystając z promocji kupiłem za 8.69PLN "STAR WARS™: Knights of the Old Republic". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™: Knights of the Old Republic" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z CD uruchamia się program, który bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64 ~:) i umożliwia instalację "Star Wars: Knights of the Old Republic" na dysku. W trakcie instalacji, oprócz zmiany lokalizacji (ja wrzuciłem grę do G:\Games\LucasArts\SWKotOR) i wybrania dodawanych skrótów, nie ma żadnych dodatkowych opcji.
Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Poprawka "1.03 Update" - SWKotOR1_03.exe działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba.
Jeśli już na etapie instalacji pojawią się poważne problemy, to można spróbować zastosować procedurę opisaną na tej stronie. Choć przewodnik dotyczy głównie Windows Vista, to może mieć zastosowanie również do Windows 7.
Ja instalowałem grę normalnie, bez zmian w trybach zgodności itp. i nie napotkałem żadnych trudności.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:
Korzystając z obrazu, niezałatana wersja nawet nie mrygnie i nie wyświetli żadnego komunikatu. Wersja z poprawką jest bardziej komunikatywna. ~;)))
Trzeba zatem narażać oryginał...
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "SWKOTOR" \ /D G:\Games\LucasArts\SWKotOR /high /affinity 8 \ G:\Games\LucasArts\SWKotOR\swkotor.exe
Powyższe polecenie to jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać. Oczywiście z dokładnością do ścieżki. Jeśli w ścieżce znajdą się spacje, to należy taki fragment zamknąć w "", np. "C:\Program Files (x86)\SWKotOR".
Takie polecenie uruchomi "Command Prompt", z niego odpali w katalogu G:\Games\LucasArts\SWKotOR program G:\Games\LucasArts\SWKotOR\swkotor.exe nadając mu wysoki priorytet (/high) i wymuszając pracę na jednym (tu czwartym) rdzeniu (/affinity 8). Czyli zrobi to, o co chodzi. Więcej o /affinity wcześniej, przy okazji "Star Wars: Force Commander".
8800 GTS 512 wymagał(y) wyłączenia tych opcji, ale ostatnio mu (im) przeszło i teraz działa(ją) bez problemów. Czyżby efekt nowszej wersji PhysX? Opisałem moje podejrzenia przy okazji "Star Wars: Shadows of the Empire".
GTX 970 nigdy nie miał(y) z tym problemu. ~:)
A dla HDG 530 opcje te po prostu są niedostępne. Też rozwiązanie. ~;)
Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.
Na razie jeszcze nie testowałem, ale kiedyś to sprawdzę.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" | Wyłączone | WŁĄCZONE | Niedostępne | WŁĄCZONE | |||
1280x1024 | stabilne 60 | zazwyczaj 40+
złe SLI, złe... ~;) | stabilne 60 | stabilne 60 | zazwyczaj 40+ | stabilne 60 | stabilne 60 |
1600x1200 | na poziomie 25+ | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | na poziomie 20+ | stabilne 60 | stabilne 60 |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
W sumie dobrze jest. ~:)
Aha, Revan była kobietą! ~:P