UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga

Gra "Star Wars: Galactic Battlegrounds" została wydana 13 listopada 2001. 14 maja 2002 opublikowano pakiet z dodatkowymi misjami: "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns". W tym samym roku pojawiło się wydanie zbiorcze "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga", jak łatwo zgadnąć zawierające obie części. A skoro misje dodatkowe i wydanie zbiorcze pojawiły się po "Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast", to opis jest tu.

GOG.COM udostępnia (za 5.29€/5.99$/21.49PLN) "STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga", czyli pakiet zawierający "Star Wars: Galactic Battlegrounds" i "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns".

Recenzja gry "Star Wars: Galactic Battlegrounds" na Bastionie.

Recenzja gry "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns" na Bastionie.

Opis wydania

Posiadam nowoczesne, czyli biedne  ~;) wydanie gry, możliwe, że L.E.M.owe. Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui z angielską obwolutą znajduje się dwie płyty CD oraz czarnobiała angielska instrukcja, ale z kolorową okładką. Na płytach znajdują się tylko pełne, angielskie wersje gier "Star Wars: Galactic Battlegrounds" i "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns".

Wymagania sprzętowe

System operacyjny
Windows 95, 98, ME, 2000 i XP
CPU
wymagany mininum Pentium II 233MHz lub Athlon 233MHz (zalecany przynajmniej Pentium II 300MHz lub Athlon 300MHz)
Pamięć RAM
wymagane 32MB (zalecane 64MB), dla Windows 2000 i XP wymagane 64MB (zalecane 96MB)
Karta graficzna
wymagana karta PCI lub AGP z pamięcią przynajmniej 2MB (zalecane 4MB)
Karta dźwiękowa
wymagana karta 16-bitowa zgodna w 100% z DirectX
Kontroler
klawiatura lub mysz w 100% zgodne z DirectX
CD
wymagany napęd 4X IDE lub SCSI
DirectX
wersja 8.0a (zawarta na płycie)
CPU dla trybu multiplayer
wymagany minimum Pentium II 300MHz lub Athlon 300MHz
Gra w sieci LAN
do 8 graczy via IPX lub TCP/IP
Gra w Internecie
do 8 graczy via modem 28.8kbps lub szybsze łącze
Gra przez modem
2 graczy via modem 28.8kbps lub szybszy
Gra przez bezpośrednie połączenie szeregowe
2 graczy via kabel Null Modem

Poprawki

"Star Wars: Galactic Battlegrounds"
Została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/battlegrounds.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/BGUpdate1_1.exe: 1.1 Update (12/01). Oprócz łatki angielskiej dostępne są jeszcze trzy wersje językowe: francuska, hiszpańska i portugalska. Po instalacji należy uruchomić grę, zanim będzie możliwe podłączenie do Microsoft Gaming Zone. Naprawiono:

Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Galactic Battlegrounds (PC): Patch 1.1.

"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: battlegrounds.zip (2672671/2610kB/2.55MB). W ZIPie znajduje się plik poprawki, dodatkowe mapy (AFAIR oficjalne) oraz archiwum strony opisu w formacie .mht.

"Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns"
Została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/battlegroundscc.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/CloneUpdate1_1.exe: 1.1 Update (7/02). Łatka wspólna dla angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej i portugalskiej wersji językowej. Dodatkowo dostępna jest wersja niemiecka. Nie ma poprawek dla wersji chińskiej, włoskiej i koreańskiej. Po instalacji należy uruchomić grę, zanim będzie możliwe podłączenie do Microsoft Gaming Zone. Naprawiono sporo rzeczy, ich lista znajdowała się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/battlegroundscc.html.

"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: battlegroundscc.zip (2918915/2851kB/2.78MB). W ZIPie znajduje się plik poprawki oraz archiwum strony opisu (w starszej wersji) w formacie .mht.

"Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga" zawiera obie poprawki. Tak więc, nie ma potrzeby instalowania "1.1 Update" - BGUpdate1_1.exe dla "Star Wars: Galactic Battlegrounds" i "1.1 Update" - CloneUpdate1_1.exe dla "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns".

Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.

Opis wydania "STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga" z GOG.COM

Korzystając z promocji kupiłem za 9.49PLN "STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga". W pakiecie dostałem:

"STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga" - opis uruchomienia
Bonusy:

Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.


Instalacja "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga" w Windows 7 x64

Z CD uruchamia się program, który umożliwia:

Instalację "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns" na dysku (choć tak na prawdę, instalują się obie części, czyli "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga")
Opcja działa w "czystym" Windows 7 x64.
Zapoznanie się z dokumentacją (2 pliki) i przetestowanie komputera
Opcja działa prawidłowo, a tester w "czystym" Windows 7 x64 twierdzi, że wszystko jest OK.
Odwiedzenie strony LucasArts i zapoznanie się z plikiem licencji
Nigdy nie korzystałem, ale pewnie coś robi.

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:

  1. instalacja automatyczna - umieści pliki w domyślnym miejscu na dysku C: i może dodać DirectX 8.0a;
  2. instalacja manualna - pozwala samemu wybrać co i gdzie ma się znaleźć.

Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem gry do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Galactic Battlegrounds Saga"), to można dodać skrót na pulpit. U mnie nie pojawiło się zalecenie dotyczące DirectX, więc program pewnie uznał aktualną wersję z Windows 7. Za to na koniec zażądał rebootu, na obu komputerach, na których testuję gry. Widać coś jednak namieszał w katalogach systemowych. ~;) 

Jak wspomniałem wcześniej, "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga" zawiera obie poprawki. Tak więc, nie ma potrzeby instalowania "1.1 Update" - BGUpdate1_1.exe dla "Star Wars: Galactic Battlegrounds" i "1.1 Update" - CloneUpdate1_1.exe dla "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns". Ale gdyby to było konieczne, to poprawki "1.1 Update" - BGUpdate1_1.exe i "1.1 Update" - CloneUpdate1_1.exe działają w "czystym" Windows 7 x64, wiec nie ma problemu z łataniem.

Uruchomienie "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga" w Windows 7 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. A dokładniej, to w trybie singleplayer zawsze chce drugą płytę. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem.
  2. Gra ma problemy z ustawieniem swojej palety. W efekcie na ekranie pojawiają się "poprzyprawowe" widoki. ~:) Skutecznym sposobem na poprawę sytuacji jest wyłączenie Explorera przed uruchomieniem gry oraz jego włączenie po zakończeniu. Bez Explorera Windows jest raczej trudny w obsłudze. ~;) Zabić Explorera można z Menadżera zadań, tam też da się odpalić grę i ponownie uruchomić Explorera ("Nowe zadanie" z menu "Plik"). Albo, lepiej, można wykorzystać plik wsadowy zawierający np. takie linie:
    taskkill /f /if explorer.exe
    battlegrounds_x1.exe
    start explorer.exe

    Plik można nazwać np. battlegrounds_x1.cmd, wrzucić do katalogu gry (tam gdzie jest battlegrounds_x1.exe) i z niego uruchamiać grę (np. wyciągając skrót). W ten sposób uruchamia się "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns", co daje dostęp do wszystkich standardowych misji z obu pakietów.

    "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga" instaluje również "podstawkę" "Star Wars: Galactic Battlegrounds" dającą dostęp tylko do misji z epizodów I, IV, V i VI. Jeśli ktoś tak woli uruchamiać grę (inne intro ~;) ), albo tylko to ma, to w pliku wsadowym trzeba odwołać się do Battlegrounds.exe.

    Alternatywnym rozwiązaniem jest wykorzystanie plików z dgVoodoo 2 (tylko dla kart wspierających DirectX 11). Aby zainstalować pliki należy:

    1. Pobrać ze strony dgVoodoo 2 np. dgVoodoo2_5.zip lub nowszy (np. 2.55).
    2. Rozpakować gdzieś archiwum.
    3. Do katalogu gry (tam gdzie jest battlegrounds_x1.exe, u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars Galactic Battlegrounds Saga\Game") wrzucić dwa pliki: DDraw.dll i D3DImm.dll z podkatalogu \MS rozpakowanego archiwum.

    I powinno działać. Minusem jest trochę niższy FPS (np. do 250 na pustym obszarze) i może troszkę gorsza płynność. Wybrałem zatem "zabijanie" Explorera.

Gra w Sieci

"Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga" umożliwia grę w Sieci (w tym przez MSN Gaming ZONE, ale to chyba już nie działa). Dostępne są następujące rodzaje połączeń:

Internet TCP/IP Connection For Direct Play oraz Local (LAN) TCP/IP Connection
Podstawa działania Internetu. Umożliwia grę w sieci lokalnej oraz Internecie (do 8 osób).

Wyszukiwanie komputera hostującego grę w LANie działa w kratkę. Dlatego lepiej, podłączając się do gry, wybrać "Internet TCP/IP Connection For Direct Play", ponieważ wówczas trzeba ręcznie wpisać IP/nazwę serwera i ten sposób działa prawidłowo.

IPX
Protokół przeznaczony do gry w LANie (czyli sieciach lokalnych) dla 8 osób. Nie jest obsługiwany w systemach późniejszych niż Windows XP. Można skorzystać z IPXWrapper. Oczywiście wymaga działania TCP/IP, a skoro można grać bezpośrednio korzystając z TCP/IP, to dodatkowe wykorzystanie wrappera IPX nie ma wiele sensu. ~;)

Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.

Serial Connection For DirectPlay
Egzotyczny dziś sposób gry dla dwóch osób. Pewnie da się, ale coraz mniej komputerów ma port COM, a co to jest kabel NullModem, to pewnie nikt już nie wie. ~;)
Modem Connection For DirectPlay
Takie połączenie umożliwiało grę dwóch osób z wykorzystaniem modemów. Ktoś ma jeszcze modem? ~;)

Gdy modemu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1/10 Pro x64. Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Saga"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, zawsze druga.
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing i B-Wing)
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
dgVoodoo 2 dla kart zgodnych z DirectX 11 (z troszkę gorszą płynnością).
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Brak obsługi.
Maksymalna rozdzielczość
1280x1024, w tabelce FPSy
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530 GTX 970 GTX 970 SLI
1280x1024 na poziomie 100++
(do 700 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
na poziomie 100++
(do 999 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
na poziomie 100++
(do 500 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
na poziomie 100++
(do 500 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
na poziomie 100++
(do 600 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
na poziomie 100++
(do 500 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
na poziomie 100++
(do 500 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) )
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP oraz z wykorzystaniem wrappera IPX.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
745MB/675MB + obraz UIF 483MB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Intra są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka i nie ma problemów z peryferiami.

GBS:GB - jest OK, logo GBS:GB - jest OK, starter GBS:GB - jest OK, menu
GBS:GBCC - jest OK, logo GBS:GBCC - jest OK, starter GBS:GBCC - jest OK, menu
GBS:GB - jest OK, film GBS:GBCC - jest OK, film
GBS:GB(CC) - jest OK, misja

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
8.49.148 15.11.2019
Author:
Yogurt