GOG.COM udostępnia (za 5.29€/5.99$/21.49PLN) "STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga", czyli pakiet zawierający "Star Wars: Galactic Battlegrounds" i "Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns". W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Gry zawierają poprawki wydane przez LucasArts.
Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_galactic_battlegrounds_saga_2.0.0.4.exe (544MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem gry do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Galactic Battlegrounds") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Skrót na "Pulpicie" uruchamia player, który wyświetla dwa pliki intro i uruchamia battlegrounds_x1.exe, czyli grę z dostępem do kampanii Klonów (CC). Skrót ma ustawioną zgodność z WinXP SP2 i działa z prawami administratora. Nie jest wykorzystywany klasyczny starter, choć obie jego wersje (z CC i bez) można znaleźć na dysku.
W Windows 8.1 Pro x64 gry zostały "odziedziczone" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:)
Jeśli korzysta się z klasycznych starterów, nie są wyświetlane filmy intro. Korzystając ze skrótu na "Pulpicie" można je sobie obejrzeć, ale jakość jest kiepska. ~;)
W Windows 7 nie występują problemy z ustawieniem właściwej palety, niezależnie od metody uruchomienia gry.
Nie ma problemów z dźwiękiem, nie żeby kiedyś były, ale ta wersja nie ma CD, więc muzyka została zripowana do formatu OGG, a gry korzystają z odpowiednio zmienionego winmm.dll (tu win32.dll) i kilku dodatkowych bibliotek.
"STAR WARS™ Galactic Battlegrounds Saga" umożliwia grę w Sieci (w tym przez MSN Gaming ZONE, ale to chyba już nie działa). Dostępne są następujące rodzaje połączeń:
Wyszukiwanie komputera hostującego grę w LANie działa w kratkę. Dlatego lepiej, podłączając się do gry, wybrać "Internet TCP/IP Connection For Direct Play", ponieważ wówczas trzeba ręcznie wpisać IP/nazwę serwera i ten sposób działa prawidłowo.
Gdy IPXu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.
Gdy modemu nie ma w systemie, to ten rodzaj połączenia może nie pojawić się w opcjach połączeń.
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 100++
(do 550 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) ) | na poziomie 100++
(do 1000 na pustym, nieodkrytym obszarze ~;) ) | N/A | N/A | N/A | N/A |
Gry działają płynnie, również w Sieci. Intra są odgrywane (jeśli korzysta się ze skrótu na "Pulpicie"). Jest dźwięk, muzyka i nie ma problemów z peryferiami.
Dobrze jest. ~:)