UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast

Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Przetestowałem również pakiet "Star Wars™: Jedi Knight™ II - Jedi Outcast™" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "Star Wars™: Jedi Knight™ II - Jedi Outcast™" z GOG.COM.


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.


Instalacja "Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast" w Windows 8/8.1 x64

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. wybrałem język angielski,
  2. wybrałem instalację manualną,
  3. wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars JK II Jedi Outcast",
  4. dodałem skrót na "Pulpit".

Posiadana przeze mnie edycja zawiera załataną, do poziomu 1.04, wersję gry, zatem nie ma potrzeby instalowania poprawek. Ale gdyby to było konieczne, to poprawki "1.03 Update" - JKIIUp5_6.exe lub (lepiej, bo zawiera 1.03) "1.04 Update" - JKIIUp104.exe działają w "czystym" Windows 8/8.1 x64, wiec nie ma problemu z łataniem.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars JK II Jedi Outcast". W tym przypadku miałem już:

  1. Skrót na "Pulpicie".
  2. Załataną grę.

Uruchomienie "Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast" w Windows 8/8.1 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z dwoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem.
  2. Z "kartą" G31 Express Chipset Family i sterownikami Windows 8/8.1 (8.15.10.2697) chwilę po uruchomieniu gra wraca do konsoli, na której widnieje komunikat GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem. ponieważ nie można zainicjować sterownika OpenGL.
    JK2:JO - G31: GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

    Rozwiązaniem są sterowniki Windows 7 (8.15.10.1930). Z nimi gra po prostu działa jak powinna. ~:)

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast"

Bezpośrednio z konfiguratora gry nie można wybrać rozdzielczości zgodnych z szerokim ekranem. Wszystkie dostępne mają proporcje 4:3. Aby uzyskać inne, należy wyedytować tekstowy plik konfiguracyjny jk2config.cfg z podkatalogu \GameData\base (u mnie "G:\Games\LucasArts\Star Wars JK II Jedi Outcast\GameData\base") lub jk2mpconfig.cfg dla trybu multiplayer. Ponieważ plik ma linuxiane końcówki wierszy raczej nie należy korzystać z Notepada, ale czegoś lepszego (np. Notepad++), w najgorszym razie z Wordpada. Należy odszukać i ustawić lub dodać następujące zmienne, pamiętając o cudzysłowach:

Linia w jk2config.cfg lub jk2mpconfig.cfg Znaczenie Uwagi
seta r_mode "-1" Wybór ustawień Koniecznie należy ustawić -1, bo wartości dodatnie uruchamiają wbudowane rozdzielczości
seta r_customwidth "1920" Szerokość obrazu  
seta r_customheight "1200" Wysokość obrazu  
seta cg_fov "90" Kąt widzenia Zalecane wartości:
80 - domyślne dla 4:3
90 - 16:10
95 - 16:9

Kąt widzenia można ustawić zgodnie z własnymi preferencjami. Np. dla wartości 360 uzyskuje się widok dookólny, jak w mandaloriańskim hełmie. ~;) Możliwe są pewne efekty uboczne, np. mogą się nie pojawić niektóre ekrany ładowania, ale nie należy się tym przejmować. Oczywiście wejście do konfiguratora przywróci wartości standardowe, zmieniając odpowiednio r_mode.

Opis powstał na bazie WSGF.

Gra w Sieci

"Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP.

TCP/IP
Podstawa działania Internetu. Umożliwia grę w sieci lokalnej oraz Internecie (do 32 osób).

Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.

Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)

Podsumowanie "Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast"

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak.
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
8.15.10.1930 dla Windows 7.
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana, ale uruchomienie wymaga zmian w pliku konfiguracyjnym.
Występują drobne efekty uboczne, które nie mają znaczenia dla gry.
Maksymalna rozdzielczość
2048x1536 (inne proporcje niż 4:3 wymagają edycji jk2config.cfg i/lub jk2mpconfig.cfg), w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
8800 GTS 512 GTS 450 512MB
1280x1024 na poziomie 30++
(nie można włączyć V-Sync)
stabilne 60 stabilne 60
1600x1200 brak portu stabilne 60 stabilne 60
1920x1200 brak portu stabilne 60 stabilne 60
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
607MB/602MB + obraz UIF 629MB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać z HD (Hor+) drobnymi efektami ubocznymi.

JK2:JO - Osiem i jest OK, SOA#1 JK2:JO - OsiemJeden i jest OK, SOA#1
JK2:JO - Osiem i jest OK, 1920x1280 JK2:JO - OsiemJeden i jest OK, 1920x1280

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt