GOG.COM udostępnia "Star Wars™: Jedi Knight™ II - Jedi Outcast™" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts.
Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_jedi_outcast_2.0.0.3.exe (694MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars Jedi Knight II - Jedi Outcast") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Na "Pulpicie" znajdują się dwa skróty. Jeden uruchamia bezpośrednio jk2sp.exe - gra w trybie singleplayer, drugi - jk2mp.exe - gra w trybie multiplayer. Nie jest wykorzystywany starter, choć można go znaleźć w katalogu gry.
W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Dwa zastrzeżenia dotyczą "kart" Intela: G31 Express Chipset Family ze sterownikami Windows 8/8.1/10 (8.15.10.2697) i HDG 530 ze starszymi sterownikami.
Rozwiązaniem są sterowniki Windows 7 (8.15.10.1930). Z nimi gra po prostu działa jak powinna. ~:)
Rozwiązaniem jest dorzucenie do katalogu \GameData pliku opengl32.dll z pakietu GLDirect oraz instalacja najnowszych sterowników, minimum 21.20.16.4542. Co prawda ilość błędów jest spora, ale grać się da, nawet w 1920x1200. Widać ten typ tak ma. ~;)
Bezpośrednio z konfiguratora gry nie można wybrać rozdzielczości zgodnych z szerokim ekranem. Wszystkie dostępne mają proporcje 4:3. Aby uzyskać inne, należy wyedytować tekstowy plik konfiguracyjny jk2config.cfg z podkatalogu \GameData\base (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars Jedi Knight II - Jedi Outcast\GameData\base") lub jk2mpconfig.cfg dla trybu multiplayer. Ponieważ plik ma linuxiane końcówki wierszy raczej nie należy korzystać z Notepada, ale czegoś lepszego, w najgorszym razie z Wordpada. Należy odszukać i ustawić lub dodać następujące zmienne, pamiętając o cudzysłowach:
Linia w jk2config.cfg lub jk2mpconfig.cfg | Znaczenie | Uwagi |
---|---|---|
seta r_mode "-1" | Wybór ustawień | Koniecznie należy ustawić -1, bo wartości dodatnie uruchamiają wbudowane rozdzielczości |
seta r_customwidth "1920" | Szerokość obrazu | |
seta r_customheight "1200" | Wysokość obrazu | |
seta cg_fov "90" | Kąt widzenia | Zalecane wartości:
80 - domyślne dla 4:3 90 - 16:10 95 - 16:9 |
Kąt widzenia można ustawić zgodnie z własnymi preferencjami. Np. dla wartości 360 uzyskuje się widok dookólny, jak w mandaloriańskim hełmie. ~;) Możliwe są pewne efekty uboczne, np. mogą się nie pojawić niektóre ekrany ładowania, ale nie należy się tym przejmować. Oczywiście wejście do konfiguratora przywróci wartości standardowe, zmieniając odpowiednio r_mode.
Opis powstał na bazie WSGF.
"Star Wars™: Jedi Knight™ II - Jedi Outcast™" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP.
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI | G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | stabilne 91 | stabilne 60 | na poziomie 30++
(nie można włączyć V-Sync) | stabilne 60 | na poziomie 30++
(nie można włączyć V-Sync) | stabilne 60 |
1600x1200 | stabilne 91 | stabilne 60 | brak portu | stabilne 60 | brak portu | stabilne 60 |
1920x1200 | stabilne 91 | stabilne 60 | brak portu | stabilne 60 | brak portu | stabilne 60 |
Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Hor+) z drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)