Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Starfighter™" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Starfighter™" z GOG.COM.
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Starfighter". W tym przypadku miałem już skrót na "Pulpicie".
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z trzema zastrzeżeniami:
Wersja z GOG.COM uspokoiła się i przerywniki wyglądają OK, ale nie mam pojęcia dlaczego. ~;)
Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1280x1024. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych w starterze. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do Rejestru, aby stwierdzić, że w kluczach [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\Direct3D] i [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\OpenGL] znajdują się zmienne DefaultWidth i DefaultHeight ustawiające odpowiednio szerokość i wysokość ekranu.
Wystarczy zmienić je na własne (np. 1920 (HEX:0x780) i 1200 (HEX:0x4b0)), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) Należy pamiętać, że zmienne typu REG_DWORD zapisywane są szesnastkowo, ale zmieniając opcję przy wprowadzaniu danych, można wpisać je dziesiętnie. Dla wygody pewnie lepiej jest zmienić wartości w obu kluczach.
Proporcje w trakcie gry są zachowane, bo gra dodaje czarne paski po obu stronach (pillarbox) i na to nie ma rady. Przy czym paski są mniejsze dla 1920x1200 niż dla 1600x1200. Oczywiście jeśli w starterze wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.
Aha, ścieżki kluczy dotyczą Windows 8/8.1 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej, nie występuje w nich fragment Wow6432Node\.
Opis powstał na bazie WSGF.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | ||
---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 30- | na poziomie 60- | na poziomie 60- |
1920x1200 | brak portu | na poziomie 60- | na poziomie 60- |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane (czasami stroboskopowo ~;) ). Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Pillarbox) z drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)