UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Starfighter

Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Starfighter™" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis: "STAR WARS™ Starfighter™" z GOG.COM.


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.


Instalacja "Star Wars: Starfighter" w Windows 8/8.1 x64

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. wybrałem instalację manualną,
  2. wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Starfighter",
  3. dodałem skrót na "Pulpit".

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Star Wars Starfighter". W tym przypadku miałem już skrót na "Pulpicie".

Uruchomienie "Star Wars: Starfighter" w Windows 8/8.1 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z trzema zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem.
  2. Może się okazać, że trzeba się pobawić z konfiguracją joysticka. U mnie "Throttle" powodował obrót, w konfiguracji nie chciało się to przestawić na "Rudder". Ale pogrzebanie w Rejestrze pomogło. I teraz jest OK.
  3. Przerywniki mogą być "migane". Wygląda to jak w przedwojennym kinie lub z działającym stroboskopem. Trochę męczące i wkurzające. Na szczęście w grze problemu nie ma.

    Wersja z GOG.COM uspokoiła się i przerywniki wyglądają OK, ale nie mam pojęcia dlaczego. ~;)

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Starfighter"

Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1280x1024. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych w starterze. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do Rejestru, aby stwierdzić, że w kluczach [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\Direct3D] i [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\OpenGL] znajdują się zmienne DefaultWidth i DefaultHeight ustawiające odpowiednio szerokość i wysokość ekranu.

Wystarczy zmienić je na własne (np. 1920 (HEX:0x780) i 1200 (HEX:0x4b0)), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) Należy pamiętać, że zmienne typu REG_DWORD zapisywane są szesnastkowo, ale zmieniając opcję przy wprowadzaniu danych, można wpisać je dziesiętnie. Dla wygody pewnie lepiej jest zmienić wartości w obu kluczach.

Proporcje w trakcie gry są zachowane, bo gra dodaje czarne paski po obu stronach (pillarbox) i na to nie ma rady. Przy czym paski są mniejsze dla 1920x1200 niż dla 1600x1200. Oczywiście jeśli w starterze wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.

Aha, ścieżki kluczy dotyczą Windows 8/8.1 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej, nie występuje w nich fragment Wow6432Node\.

Opis powstał na bazie WSGF.

Podsumowanie "Star Wars: Starfighter"

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak.
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7).
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana (pillarbox), ale uruchomienie wymaga zmian w Rejestrze.
Maksymalna rozdzielczość
1280x1024 (co najmniej 1920x1200 korzystając z Rejestru), w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; niejawny V-Sync 60?)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512 GTS 450 512MB
1280x1024 na poziomie 30- na poziomie 60- na poziomie 60-
1920x1200 brak portu na poziomie 60- na poziomie 60-
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
556MB/497MB + obraz UIF 473MB

Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane (czasami stroboskopowo ~;) ). Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Pillarbox) z drobnymi efektami ubocznymi.

BfN - Osiem i jest OK, SOA#1 BfN - OsiemJeden i jest OK, SOA#1
BfN - Osiem i jest OK, 1920x1200 BfN - OsiemJeden i jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 7 Ultimate x64 SP1
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt