UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

STAR WARS™ Starfighter™

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Starfighter™" za 5.29€/5.99$/21.49PLN. W pakiecie dostaje się:

"STAR WARS™ Starfighter™"
Bonusy:

Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Instalacja "STAR WARS™ Starfighter™" w Windows x64

Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_starfighter_2.0.0.4.exe (413MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Starfighter") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)

Skrót na "Pulpicie" uruchamia starter, który umożliwia uruchomienie gry i ustawienie konfiguracji sprzętu (np. rozdzielczości). Dodatkowo oferuje kilka innych, nieistotnych opcji. ~;)

W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.

Uruchomienie "STAR WARS™ Starfighter™" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Z jednym ogólnym i dwoma szczególnymi zastrzeżeniami.

  1. Może się okazać, że trzeba się pobawić z konfiguracją joysticka. U mnie "Throttle" powodował obrót, w konfiguracji nie chciało się to przestawić na "Rudder". Ale pogrzebanie w Rejestrze pomogło. I teraz jest OK.
  2. W Windows 10 Pro x64 przerywniki mogą być "migane". ~;) Wygląda to jak w przedwojennym kinie lub z działającym stroboskopem. Trochę męczące i wkurzające. Na szczęście w grze problemu nie ma.

    W Windows 8 oraz 8.1 zjawisko występowało w grze z klasycznego nośnika. W wersji z GOG.COM uspokoiło się i przerywniki wyglądają OK, ale nie mam pojęcia dlaczego. ~;)

  3. W Windows 10 Pro x64 nie można wymusić V-Sync, efektem jest wysoki FPS. ~;)

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Starfighter™"

Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1280x1024. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych w starterze. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do Rejestru, aby stwierdzić, że w kluczach [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\Direct3D] i [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\OpenGL] znajdują się zmienne DefaultWidth i DefaultHeight ustawiające odpowiednio szerokość i wysokość ekranu.

Wystarczy zmienić je na własne (np. 1920 (HEX:0x780) i 1200 (HEX:0x4b0)), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) Należy pamiętać, że zmienne typu REG_DWORD zapisywane są szesnastkowo, ale zmieniając opcję przy wprowadzaniu danych, można wpisać je dziesiętnie. Dla wygody pewnie lepiej jest zmienić wartości w obu kluczach.

Proporcje w trakcie gry są zachowane, bo gra dodaje czarne paski po obu stronach (pillarbox) i na to nie ma rady. Przy czym paski są mniejsze dla 1920x1200 niż dla 1600x1200. Oczywiście jeśli w starterze wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.

Aha, ścieżki kluczy dotyczą Windows x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej, nie występuje w nich fragment Wow6432Node\.

Opis powstał na bazie WSGF.

Podsumowanie "STAR WARS™ Starfighter™"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale dla G31 Express Chipset Family w Windows 8/8.1/10 korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7).
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana (pillarbox), ale uruchomienie wymaga zmian w Rejestrze.
Maksymalna rozdzielczość
1280x1024 (co najmniej 1920x1200 korzystając z Rejestru), w tabelce FPSy (niejawny V-Sync 60? o ile się ustawił)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
HDG 530 GTX 970 SLI G31 Express Chipset Family GTS 450 512MB G31 Express Chipset Family GTS 450 512MB
1280x1024 na poziomie 60- na poziomie 60- na poziomie 30++ na poziomie 60- na poziomie 30++ na poziomie 250++
1920x1200 na poziomie 60- na poziomie 60- brak portu na poziomie 60- brak portu na poziomie 250++
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
558MB/502MB

Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane (stroboskopowo ~;) ). Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Pillarbox) z drobnymi efektami ubocznymi.

BfN - jest OK, SOA#1
BfN - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.036 15.11.2021
Author:
Yogurt