Gra została wydana 19 lutego 2001. Ponoć została wydana w Polsce, ale ja jej w sklepach nie widziałem.
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Starfighter™" za 5.29€/5.99$/21.49PLN.
Recenzja gry "Star Wars: Starfighter" na Bastionie.
Posiadam nowoczesne, czyli biedne ~;) wydanie gry. Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui z angielską obwolutą znajduje się płyta CD oraz czarnobiała angielska instrukcja, ale z kolorową okładką. Na płycie znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Starfighter".
Dla PeCetów nie wydano żadnych poprawek.
Korzystając z promocji kupiłem za 5.29PLN "STAR WARS™ Starfighter™". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Starfighter™" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z CD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64. ~:) W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się instalację manualną (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars Starfighter"), to pod koniec można dodać skrót na pulpit. U mnie nie pojawiło się zalecenie dotyczące DirectX, więc program pewnie uznał aktualną wersję z Windows 7.
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma zastrzeżeniami:
Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1280x1024. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych w starterze. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do Rejestru, aby stwierdzić, że w kluczach [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\Direct3D] i [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\OpenGL] znajdują się zmienne DefaultWidth i DefaultHeight ustawiające odpowiednio szerokość i wysokość ekranu.
Wystarczy zmienić je na własne (np. 1920 (HEX:0x780) i 1200 (HEX:0x4b0)), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) Należy pamiętać, że zmienne typu REG_DWORD zapisywane są szesnastkowo, ale zmieniając opcję przy wprowadzaniu danych, można wpisać je dziesiętnie. Dla wygody pewnie lepiej jest zmienić wartości w obu kluczach.
Proporcje w trakcie gry są zachowane, bo gra dodaje czarne paski po obu stronach (pillarbox) i na to nie ma rady. Przy czym paski są mniejsze dla 1920x1200 niż dla 1600x1200. Oczywiście jeśli w starterze wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.
Aha, ścieżki kluczy dotyczą Windows 7 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej, nie występuje w nich fragment Wow6432Node\.
Opis powstał na bazie WSGF.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- |
1920x1200 | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 60- |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Pillarbox) z drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)