UTF-8; HTML 4.01; CSS3; 5416B+3489B+2894B
TiO: 00093 Ver 18.42.009
Zamieszano: 16.01.2015
Ktoś zapytał:
Jak podmienić pliki logo w Win95?
W odpowiedzi:
Wszystkie pliki logo w Win95 to normalne bitmapy 320x400x256 (129078B) tyle, że ze zmienionymi rozszerzeniami na .SYS. Na upartego można je zrobić nawet w PaintBrushu.
Uwaga: obrazek jest wyświetlany w rozdzielczości 640x400 - przy zapisywaniu należy zadbać o właściwe proporcje.
Znane są trzy pliki z obrazkami:
  1. Logo.sys - w głównym folderze dysku bootującego, logo startowe, dodawane przez np. MS Plus! (jest w Plus_3.cab). Oryginalne logo wbudowane jest w Iosys.sys (skompresowane do ok. 48kB). Można je "wyłączyć" dodając w Msdos.sys w sekcji [Options] linię Logo=0
  2. Logow.sys - w folderze %WinDir%, poleca czekać. Oryginalny plik jest w Win95_12.cab
  3. Logos.sys - w folderze %WinDir%, zezwala wyłączyć komputer. Oryginalny plik jest w Win95_12.cab
Sposób "animacji" wyjaśnił Krzysztof Czuryło:
"Ja wiem jak to dziala!
Rozpracowalem to diabelstwo, bo tez mnie to gryzlo.
W tej chwili juz dobrze nie pamietam, ale polega to na sprytnym wykorzystaniu pola _biClrImportant lub _biClrUsed (jedno z nich). Nie pamietam jaki to offset, sprawdz w jakims opisie formatu BMP. Pole to jest jednobajtowe i normalnie do czego innego jest uzywane. W przypadku logo oznacza ono ile OSTATNICH kolorow palety bedzie animowanych. Tzn. dokladnie wartosc ta wynosi 255 - liczba kolorow animowanych. 0 oznacza, ze zaden, 255 - wszystkie. W oryginalnym logo jest tam EBh co oznacza animacje ostatnich 20 pozycji palety. (O ile dobrze pamietam). Poniwaz wiekszosc programow graficznych wpisuje tam 0, to nic sie nie animuje (wystarczy wczytac oryginalne logo do Paint'a, cos dorysowac i zapisac - juz nie bedzie animacji u dolu). Mozna porownac oryginal i przerobione logo, i znalezc bajt, w ktorym sie roznia.
Inne programy graficzne tez wpisuja tam 0 lub wartosc, ktora ma sens z punktu widzenia faktycznego znaczenia tego pola w formacie BMP. Jedyny sposob, to przygotowac logo, a potem recznie zmienic ten bajt w jakims edytorze np. Hacker View.
Oczywiscie, robiac logo trzeba pamietac, aby fragmenty animowane malowac kolorami z ostatnich pozycji palety, ktora tez zawczasu trzeba przygotowac. Do tego Paint sie w ogole nie nadaje. Ja eksperymentowalem z Photoshopem. Najlepiej na poczatek zobaczyc dokladnie jak wyglada logo oryginalne, jego paleta i poprobowac pozmieniac to i owo, sprawdzajac jaki daje to efekt. To pozwoli dokladnie zobaczyc co i jak.
Ja zrobilem sobie fajne "logo" w postaci tzw. plazmy z rotacja calej palety w kolorach teczy. Super!"
Michał Jaskólski zaproponował gotowe rozwiązanie:
ftp://ftp.zdnet.com/pcmag/1997/0325/logoma.zip.
Stan obecny:
Rozwiązano...

<< | | Index | | Index 24 | | >> |
Dwie ramki | | Trzy ramki |
Index bez ramek | | Index 24 bez ramek |
Copyright © Yogurt
Editor: Yogurt