Załączniki do wiadomości mogą zawierać szeroki zakres danych medialnych, typowo pliki obrazów i dźwięków. Może zaistnieć potrzeba podzielenia dużych plików medialnych na szereg załączników. Gdy odbierasz wiadomości z załącznikami, Agent wykona szybką obróbkę załączników, zatem bez problemów będziesz mógł je uruchomić lub zapisać.
Jeśli skonfigurowałeś program do pracy w trybie online (po szczegóły patrz zakładka "Online" (Online) w oknie dialogowym "User and System Profile" (Profile użytkownika i systemu) i "zaptaszkowałeś" "Save attachments automatically" (Zapisz załączniki automatycznie) na zakładce "Receive Files" (Odbieranie plików) w oknie dialogowym "Properties for Selected Groups" (Właściwości dla wybranych grup) (lub "Default Properties" (Właściwości domyślne)), Agent natychmiast rozpocznie pobieranie i dekodowanie załączników. Dodatkowo, jeśli "zaptaszkowałeś" opcję "Launch" (Uruchom), natychmiast, gdy plik zostanie zapisany, Agent uruchomi aplikację Windows powiązaną z typem załączonego pliku (patrz poniżej).
Jeśli skonfigurowałeś program do pracy w trybie offine i "zaptaszkowałeś" "Save attachments automatically" (Zapisz załączniki automatycznie) na zakładce "Receive Files" (Odbieranie plików) w oknie dialogowym "Properties for Selected Groups" (Właściwości dla wybranych grup) (lub "Default Properties" (Właściwości domyślne)), Agent zaznaczy do pobrania wszystkie części załącznika. Następnym razem gdy wybierzesz "Get Marked Message Bodies" (Ponierz treść zaznaczonych wiadomości) w menu "Online" (Online), Agent pobierze i zdekoduje zaznaczone załączniki (ale nie uruchomi ich automatycznie).
Czasami możesz znaleźć wieloczęściowe załączniki, których linie tematu nie są zgodne z przyjętymi standardami (np. nie zawierają typowej notacji [1/2], [2/2]). Aby zdekodować takie pliki musisz powiedzieć Agentowi wszystko o składnikach załączników.
Spowoduje to uruchomienie przez Agenta aplikacji powiązanej z załącznikiem MIME lub typem pliku. Typ pliku jest określany na podstawie rozszerznia nazwy pliku załącznika. Na przykład: "foo.gif" jest plikiem GIF. By uzyskać więcej informacji, patrz: Jak skonfigurować przeglądarkę GIF i JPG do pracy z Agentem.
Gdy już obejrzysz, możesz zdecydować, że chcesz go usunąć ze swojego twardego dysku. Możesz co prawda zrobić to w innym programie takim jak File Manager, ale równie prosto możesz usuwać pliki załączników w Agencie.
Bardzo ważne!
Gdy kasujesz załącznik, pamiętaj, że Agent nadal będzie posiadał treść wiadomości.
Na przykład, możesz widzieć obok nagłówka ikonę wiadomości Usenet z załącznikiem , nawet wtedy, gdy skasowałeś załącznik.
Z tego powodu lepiej jest uruchamiać załącznik z wiadomości (używając "Launch Attachment" (Uruchom załącznik)) i zdecydować czy chcesz go zachować, czy nie, przed zapisaniem do pliku.