Agent pozwala na szeroki zakres decyzji kiedy i jak mają być zapisywane załączniki. Możesz skonfigurować Agenta tak, aby zapisywał załączniki automatycznie lub możesz zapisywać załączniki samodzielnie, ręcznie.
Możesz skonfigurować Agenta, aby automatycznie zapisywał załączniki w czasie pobierania treści wiadomości lub odbierania poczty Email. Aby to zrobić, "zaptaszkuj" pole "Save attachments automatically" (Zapisz załączniki automatycznie) na zakładce "Receive Files" (Odbieranie plików) w oknie dialogowym "Default Properties for All Groups" (Właściwości domyślne dla wszystkich grup). Ten sposób działania jest wygodny, gdy wiesz, że zawsze będziesz chciał zapisywać wszystkie załączniki jako pliki.
Przeciwskazanie: Ten sposób spowoduje, że odbieranie trochę zwolni, ponieważ Agent musi zapisać każdy załącznik do pliku, jak również zapisać go w wiadomości (przynajmniej tymczasowo), w przypadku wykrycia błędu kodowania.
Uwaga: Nie ma żadnego sposobu poproszenia o instrukcję w przypadku wykrycia błędu w czasie automatycznego zapisywania, ponieważ trudno jest wstrzymać zadanie online, a następnie je wznowić.
Gdy wybierzesz automatyczne zapisywanie załączników, musisz również wybrać, czy zachowywać lub nie dane załącznika w wiadomości. Opcja ta jest dostępna pod polem "Save attachments automatically" (Zapisz załączniki automatycznie) na zakładce "Receive Files" (Odbieranie plików).
Uwaga: Pozostawienie danych w wiadomości zwiększa wykorzystanie pojemności dysku, ale ułatwia ponowne przesłanie danych załącznika w wiadomości.
Alternatywnym sposobem jest zachowanie załącznika w wiadomości i zapisanie go samodzielnie. Ta metoda umożliwia szybsze pobieranie i nie obciąża twojego dysku plikami, których możesz nie chcieć zapisać.
Są trzy sposoby ręcznego zapisywania załączników. Wybierz ten, który najbardziej ci odpowiada:
Uwaga: Jeżeli plik o danej nazwie już istnieje lub wykryty zostanie błąd kodowania, Agent wyświetli okno dialogowe "Save Attachment (duplicate name)" (Zapisz załącznik (powielona nazwa)) lub okno dialogowe "Save Attachment (encoding error)" (Zapisz załącznik (błąd kodowania)), pozwalające ci na wyjście z danej sytuacji na kilka sposobów.
Uwaga: Zaletą zapisywania załączników do "rzeczywistych" plików jest to, że jeśli ponownie uruchamiasz tę samą sekcję, Agent nie będzie zapisywał pliku ponownie. Zaletą wykorzystania plików tymczasowych (t.j. pozostawnie sekcji w wiadomości) jest to, że nie musisz zawracać sobie głowy zarządzaniem oddzielnymi plikami.
Bardzo ważne!
Zawsze możesz zapisać załącznik (używając "Save all Attachments" (Zapisz wszystkie załączniki)), a później zdecydować, że już go nie chcesz.
W tym przypadku możesz użyć "Delete Saved Attachments" (Skasuj zapisane załączniki).
Gdy kasujesz załącznik, pamiętaj, że Agent nadal będzie posiadał treść wiadomości.
Na przykład, możesz widzieć obok nagłówka ikonę wiadomości Usenet z załącznikiem , nawet wtedy, gdy skasowałeś załącznik.
Aby ograniczyć możliwość takiego przypadku, lepiej jest uruchamiać załącznik z wiadomości (używając "Launch Attachment" (Uruchom załącznik)) i zdecydować czy chcesz go zachować, czy nie, przed zapisaniem do pliku.
Użyj zakładki "Group Properties Directory" (Właściwości katalogu grupy) zarówno dla wybranych grup, jak i wszystkich grup.