UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: The Force Unleashed II

Gra została wydana 26 października 2010.

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II" za 17.59€/19.99$/71.99PLN.

Recenzja gry "Star Wars: The Force Unleashed II" na Bastionie.

Opis wydania

Posiadam L.E.M.owe, polskie wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui znajduje się płyta DVD oraz czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką. Na płycie znajduje się tylko pełna, polska wersja gry "Star Wars: The Force Unleashed II".

Wymagania sprzętowe

System operacyjny
Windows XP SP3, Vista SP2 i 7
CPU
Intel Core 2 Duo 2.4GHz lub AMD Athlon X2 5200+ (zalecany Intel Core 2 Duo 2.8GHz lub AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+)
Pamięć RAM
2GB
Karta graficzna
akcelerator 3D z pamięcią 256MB, z obsługą Shader 3.0, np. ATI Radeon HD 2600 lub NVIDIA GeForce 8600 GT (zalecane ATI Radeon HD 4800 lub NVIDIA GeForce GTX 260)
Karta dźwiękowa
zgodna w 100% z DirectX 9.0c
Kontroler
klawiatura i mysz, obsługa gamepadu Xbox 360 oraz zgodnych 6-przyciskowych z dwoma drążkami analogowymi
DVD
8X
HDD
10GB wolnego miejsca

Poprawki

Dla PeCetów wydano jedną poprawkę (http://www.lucasarts.com/support/update/SWTFU2_1_1.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/SWTFU2_PC_PL_1.1_Update.exe: 1.1 Update (12/20/10). Oprócz wersji polskiej dostępne są jeszcze amerykańska, europejska i australijska oraz rosyjska. Naprawiono problemy z:

Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: The Force Unleashed II (PC): Aktualizacja 1.1 do wersji PL.

"Myszek Miki" zjadł strony, więc udostępniam to, co mam: SWTFU2_1_1_PL.zip (12985911/12682kB/12.38MB). W ZIPie znajduje się tylko plik poprawki w polskiej wersji. Nie zdążyłem zrobić zrzutów aktualnych opisów do formatu .mht.

Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.

Opis wydania "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II" z GOG.COM

Korzystając z promocji kupiłem za 24.39PLN "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II". W pakiecie dostałem:

"STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II" - opis uruchomienia
Bonusy:

Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.


Instalacja "Star Wars: The Force Unleashed II" w Windows 7 x64

Recenzje gry były tak zachęcające, że choć mam ją od kliku lat, to dopiero w 2014 zdjąłem folię... ~;)

Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:

Instalację "Star Wars: The Force Unleashed II" na dysku
Opcja działa w "czystym" Windows 7 x64.
Zapoznanie się z instrukcją
Opcja działa prawidłowo, o ile ma się coś do czytania PDFów.
Zapoznanie się z plikiem readme
Opcja działa prawidłowo;
Odwiedzenie strony TWU 2 w Sieci
Dzisiaj odwiedzimy Disneya. ~;)

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64 (w końcu to gra m.in. na 7 ~;) ). W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:

  1. tryb domyślny - natychmiastowa instalacja z ustawieniami domyślnymi;
  2. tryb zaawansowany - pozwala samemu wybrać co i gdzie ma się znaleźć.

Jeśli wybrało się tryb zaawansowany, można zmienić lokalizację (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars The Force Unleashed 2") i zezwolić (lub nie) na zmiany w "Windows Firewall". Po cichu, bez pytania i możliwości odrzucenia, instaluje się:

Cały proces instalacji trwa, trwa i trwa... Choć nie tak długo, jak przy okazji "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition". W końcu instalka waży 3 razy mniej. Postęp, albo... ~;)

Nie została utworzona ani grupa w "Menu Start", ani skrót na "Pulpicie". Trochę dziwne, ale widać taka "nowa świecka tradycja". ~;)

Po instalacji można załatać grę. Poprawka 1.1 działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. Tyle, że proces trwa, trwa i trwa... Choć, oczywiście, nie tak długo jak w "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition".

Uruchomienie "Star Wars: The Force Unleashed II" w Windows 7 x64

Gra w zasadzie działa w "czystym" Windows 7 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. Z kartami GeForce 8800 GTS 512 w SLI gra robi BUM. Z poprawką lub bez poprawki, wcześniej lub później, ale tylko w czasie wyświetlania filmów. Jeśli uda się przejść cutscenki (lub je pominąć), to w czasie samej rozgrywki całość działa prawidłowo.

    Znaleziona w Sieci rada proponowała następujące działania:

    1. Ustawić uruchamianie SWFU2.exe z prawami administratora i zablokować kompozycje pulpitu (Disable desktop composition), obie rzeczy na zakładce zgodność.
    2. Ręcznie wymusić ponowną instalację "dodatków" systemowych, które ładują się same w trakcie instalacji gry, ale ponoć czasami nie do końca im się to udaje. Na płycie DVD w katalogu \support znajdują się trzy katalogi:
      • \CRT - "Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable x86 9.0.30729.17" - uruchomić vcredist_x86.exe;
      • \DirectX - DirectX 9.0c/10.0 z marca 2009 (wersja 41) - uruchomić DXSETUP.exe;
      • \dotnet - .NET 3.5 - uruchomić dotnetfx35.exe.
    3. Rebootnąć blaszaka.
    4. Cieszyć się grą.

    Sorry Batory, u mnie nie działa. ~:( O ile punkt 1 wyglądał rozsądnie i wiele osób zgłaszało, że im pomogło, to drugi punkt był taki sobie w założeniach. No chyba, że u kogoś faktycznie "dodatki" zainstalowały się źle.

    Rozwiązaniem dla mojego blaszaka, które umożliwia +/- normalną grę, okazało się wyłączenie SLI. Ale nie "programowe" dla konkretnej aplikacji, lecz całkowite na stronie ustawień "Set SLI and PhysX configuration". Zmiana ustawień powoduje przeładowanie podsystemu grafiki, czego nie ma przy programowym wymuszeniu wykorzystania jednego GPU. Po wyłączeniu SLI cutscenki odgrywają się zazwyczaj prawidłowo i umożliwiają normalną grę. Do następnego BUM, w jakimś miejscu, gdzie pojawia się film. Choć przy drugim podejściu do tego samego miejsca problem może się nie pojawić.

    Drugim, chyba bardziej skutecznym, rozwiązaniem jest gra w oknie, a nie na całym ekranie. Tu SLI nie przeszkadza. Pewnie za krótko testowałem, ale BUM nie zaliczyłem.

    Równie śmiesznie jest po fizycznym usunięciu jednej karty. Po wczytaniu misji gra robi BUM. Jedynym wyjściem jest uruchomienie gry w oknie, a nie na całym ekranie. Czyli:

    Ogólnie straszna lipa... ~:(

    Pojawiają się opinie, że problemy z cutscenkami mogą pojawiać się, gdy karty wyświetlają za dużo klatek na sekundę, czyli są za szybkie. Masakra jakaś... Ale coś w tym może być. Bo na pełnym ekranie gra wylatuje, gdy osiągnie FPS na poziomie 2500 (np. film). W oknie dochodzi do ok. 2200, ale magicznego 2500 nie osiąga. Z drugiej strony w Wiedźmaku karty potrafią zgłosić ponad 3000 FPSów w przerywnikach i całość działa stabilnie.

    Za to na razie nie napotkałem na problemy z kartami GTX 970 z i bez SLI oraz "kartą" HDG 530. Postęp?... ~;) Nie do końca, bo też zobaczyłem BUM, nawet takie z BSoDem. Pomogło wymuszenie w sterownikach V-Sync, możliwe, że z 8800 GTS 512 też by zadziałało, ale nie mam już na czym sprawdzić.

  3. Gra działa na jednym ekranie. Drugi MUSI być odłączony. Jeśli jest podłączony (może być wyłączony), to gra zawsze robi BUM. ~:(

    Dawno nie grałem, ale przy okazji testów przed wymianą na wersję z GOG.COM odpaliłem grę z włączonymi dwoma monitorami. I działała prawidłowo. ~:) Możliwe, że pomogły najnowsze (z grudnia 2017) sterowniki NVIDIA.

  4. Gra może mieć wiele innych problemów, które, na szczęście, mnie nie dotyczą.

Strasznie zabagniona gra... ~:(

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: The Force Unleashed II"

Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.

Podsumowanie "Star Wars: The Force Unleashed II"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing)
Z różnymi czarami, ale może działać OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia, zalecane najnowsze.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Bez problemów, a nawet wymagane.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (równanie w dół do konsoli? ~;) )
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530 GTX 970 GTX 970 SLI
1280x1024 BUM lub stabilne 30 w oknie ~:) stabilne 30
(dwie karty, ale SLI wyłączone)
stabilne 30 stabilne 30 na poziomie 25- stabilne 30 stabilne 30
1920x1200 BUM lub na poziomie 20+ w oknie ~:) na poziomie 30- stabilne 30 stabilne 30 na poziomie 20+ stabilne 30 stabilne 30
Gra w Sieci
Nie dotyczy, można grać z profilem offline.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
8.33GB/6.27GB

Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane lub robią BUM. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).

TFU2 - jest OK, logo TFU2 - jest OK, starter TFU2 - jest OK, menu
TFU2 - jest OK, tytuł TFU2 - jest OK, film TFU2 - jest OK, misja
TFU2 - jest OK, 1920x1200

Jest tak sobie. ~:|

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
8.49.148 15.11.2019
Author:
Yogurt