Gra została wydana 26 października 2010.
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II" za 17.59€/19.99$/71.99PLN.
Recenzja gry "Star Wars: The Force Unleashed II" na Bastionie.
Posiadam L.E.M.owe, polskie wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui znajduje się płyta DVD oraz czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką. Na płycie znajduje się tylko pełna, polska wersja gry "Star Wars: The Force Unleashed II".
Dla PeCetów wydano jedną poprawkę (http://www.lucasarts.com/support/update/SWTFU2_1_1.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/SWTFU2_PC_PL_1.1_Update.exe: 1.1 Update (12/20/10). Oprócz wersji polskiej dostępne są jeszcze amerykańska, europejska i australijska oraz rosyjska. Naprawiono problemy z:
Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: The Force Unleashed II (PC): Aktualizacja 1.1 do wersji PL.
"Myszek Miki" zjadł strony, więc udostępniam to, co mam: SWTFU2_1_1_PL.zip (12985911/12682kB/12.38MB). W ZIPie znajduje się tylko plik poprawki w polskiej wersji. Nie zdążyłem zrobić zrzutów aktualnych opisów do formatu .mht.
Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.
Korzystając z promocji kupiłem za 24.39PLN "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ - The Force Unleashed™ II" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: DVD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Recenzje gry były tak zachęcające, że choć mam ją od kliku lat, to dopiero w 2014 zdjąłem folię... ~;)
Z DVD uruchamia się program, który umożliwia:
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64 (w końcu to gra m.in. na 7 ~;) ). W trakcie instalacji można wybrać jedną z dwóch metod:
Jeśli wybrało się tryb zaawansowany, można zmienić lokalizację (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Star Wars The Force Unleashed 2") i zezwolić (lub nie) na zmiany w "Windows Firewall". Po cichu, bez pytania i możliwości odrzucenia, instaluje się:
Cały proces instalacji trwa, trwa i trwa... Choć nie tak długo, jak przy okazji "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition". W końcu instalka waży 3 razy mniej. Postęp, albo... ~;)
Nie została utworzona ani grupa w "Menu Start", ani skrót na "Pulpicie". Trochę dziwne, ale widać taka "nowa świecka tradycja". ~;)
Po instalacji można załatać grę. Poprawka 1.1 działa w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdzie grę i wymieni co trzeba. Tyle, że proces trwa, trwa i trwa... Choć, oczywiście, nie tak długo jak w "Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition".
Gra w zasadzie działa w "czystym" Windows 7 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
Znaleziona w Sieci rada proponowała następujące działania:
Sorry Batory, u mnie nie działa. ~:( O ile punkt 1 wyglądał rozsądnie i wiele osób zgłaszało, że im pomogło, to drugi punkt był taki sobie w założeniach. No chyba, że u kogoś faktycznie "dodatki" zainstalowały się źle.
Rozwiązaniem dla mojego blaszaka, które umożliwia +/- normalną grę, okazało się wyłączenie SLI. Ale nie "programowe" dla konkretnej aplikacji, lecz całkowite na stronie ustawień "Set SLI and PhysX configuration". Zmiana ustawień powoduje przeładowanie podsystemu grafiki, czego nie ma przy programowym wymuszeniu wykorzystania jednego GPU. Po wyłączeniu SLI cutscenki odgrywają się zazwyczaj prawidłowo i umożliwiają normalną grę. Do następnego BUM, w jakimś miejscu, gdzie pojawia się film. Choć przy drugim podejściu do tego samego miejsca problem może się nie pojawić.
Drugim, chyba bardziej skutecznym, rozwiązaniem jest gra w oknie, a nie na całym ekranie. Tu SLI nie przeszkadza. Pewnie za krótko testowałem, ale BUM nie zaliczyłem.
Równie śmiesznie jest po fizycznym usunięciu jednej karty. Po wczytaniu misji gra robi BUM. Jedynym wyjściem jest uruchomienie gry w oknie, a nie na całym ekranie. Czyli:
Ogólnie straszna lipa... ~:(
Pojawiają się opinie, że problemy z cutscenkami mogą pojawiać się, gdy karty wyświetlają za dużo klatek na sekundę, czyli są za szybkie. Masakra jakaś... Ale coś w tym może być. Bo na pełnym ekranie gra wylatuje, gdy osiągnie FPS na poziomie 2500 (np. film). W oknie dochodzi do ok. 2200, ale magicznego 2500 nie osiąga. Z drugiej strony w Wiedźmaku karty potrafią zgłosić ponad 3000 FPSów w przerywnikach i całość działa stabilnie.
Za to na razie nie napotkałem na problemy z kartami GTX 970 z i bez SLI oraz "kartą" HDG 530. Postęp?... ~;) Nie do końca, bo też zobaczyłem BUM, nawet takie z BSoDem. Pomogło wymuszenie w sterownikach V-Sync, możliwe, że z 8800 GTS 512 też by zadziałało, ale nie mam już na czym sprawdzić.
Dawno nie grałem, ale przy okazji testów przed wymianą na wersję z GOG.COM odpaliłem grę z włączonymi dwoma monitorami. I działała prawidłowo. ~:) Możliwe, że pomogły najnowsze (z grudnia 2017) sterowniki NVIDIA.
Strasznie zabagniona gra... ~:(
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | BUM lub stabilne 30 w oknie ~:) | stabilne 30
(dwie karty, ale SLI wyłączone) | stabilne 30 | stabilne 30 | na poziomie 25- | stabilne 30 | stabilne 30 |
1920x1200 | BUM lub na poziomie 20+ w oknie ~:) | na poziomie 30- | stabilne 30 | stabilne 30 | na poziomie 20+ | stabilne 30 | stabilne 30 |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane lub robią BUM. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Hor+).
Jest tak sobie. ~:|