UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes
Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
Instalacja "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes" w Windows 8/8.1 x64
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:)
Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
- pozwoliłem korzystać z gry wszystkim użytkownikom,
- wybrałem instalację niestandardową,
- wrzuciłem grę do "G:\Games\LucasArts\Republic Heroes",
- zezwoliłem na instalację "NVIDIA PhysX" w wersji 8.05.26, bo jeszcze nie instalowałem sterowników NVIDIA, które zawierają nowszą wersję,
- bez pytania dodało się "Microsoft Games for Windows - LIVE", bo to jedyny sposób dokonywania zapisów w grze; aby było ciekawie, to Windows 8 zgłosił niezgodność "Microsoft Games for Windows - LIVE" z Windows 8 (compatibility by MS ~;) ),
- ręcznie dodałem skrót na "Pulpit".
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Republic Heroes".
W tym przypadku miałem już:
- "NVIDIA PhysX".
- "Klienta rynku gier Games for Windows".
- Skrót na "Pulpicie".
Uruchomienie "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes" w Windows 8/8.1 x64
Gra może działać bez problemów w "czystym" Windows 8/8.1 x64.
Z trzema zastrzeżeniami:
- Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego DVD i wymaga jego obecności w napędzie.
Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:(
Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.
Trzeba zatem narażać oryginał...
- Instalowany przez grę klient "Microsoft Games for Windows - LIVE" nie działa w Windows 8/8.1.
W końcu Windows zgłaszał w trakcie instalacji, że ma z tym problem.
Chwilę po uruchomieniu wyskakuje okienko informujące o kłopotach:
Nie wiem, dlaczego aktualizacji nie chce przeprowadzić Windows Update, bo rozwiązanie oczywiście jest na stronach MS.
Należy pobrać i zainstalować Klienta rynku gier Games for Windows.
Po instalacji jest OK.
- Z "kartą" G31 Express Chipset Family gra nie działa. ~:(
Chwilę po uruchomieniu wyświetlany jest komunikat o braku obsługi "shader model" w wersji 3.0 lub wyższej:
Z tą "kartą" lipa. ~:(
W sumie wygląda to gorzej niż w testowym laptaku z podobną, ale starszą, wbudowaną grafiką - Mobile Intel 965 Express Chipset Family i Windows 7 x64.
Tam przynajmniej dało się uzyskać "pokaz slajdów". ~;)
Takich problemów nie mają karty 8800 GTS 512 i GTS 450 512MB, z którymi gra po prostu działa jak powinna. ~:)
Naciskając Alt+Enter można przepstryknąć grę do trybu okienkowego.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes"
Gra posiada wbudowaną obsługę szerokiego ekranu.
Podsumowanie "Star Wars: The Clone Wars: Republic Heroes"
- Instalacja
- Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
- Płyta lub obraz w trakcie gry
- Tak i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
- Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
- Bez problemów.
Z G31 Express Chipset Family gra nie działa. ~:(
- DDRAW.DLL
- Systemowy.
- Sterowniki NVIDIA
- Bez znaczenia.
- Sterowniki Intel
- Bez znaczenia, bo i tak nie działa. ~:(
- Procesory wielordzeniowe
- Bez problemów, a nawet zalecane.
- Szeroki ekran
- Obsługa wbudowana.
- Maksymalna rozdzielczość
- Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość
| Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
|
G31 Express Chipset Family
| 8800 GTS 512
| GTS 450 512MB
|
1280x1024
| nie działa ~:(
| na poziomie 20+
(problemy ze skalowaniem?)
| na poziomie 25+
(problemy ze skalowaniem?)
|
1920x1200
| brak portu
| na poziomie 25+
| na poziomie 30+
|
- Gra w Sieci
- Nie dotyczy, można grać z profilem offline.
- Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
- 4.09GB/4.06GB
Gra działa płynnie.
Cutscenki są odgrywane.
Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
Wbudowane HD (Hor+).
Dobrze jest. ~:)
(O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)