GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Republic Commando" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts.
Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_republic_commando_2.0.0.6.exe (1.21GB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Republic Commando") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia RepublicCommando.exe. Nie jest wykorzystywany starter, choć można go znaleźć w katalogu gry, to i tak nie działa. ~;)
W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Z dwoma zastrzeżeniami dla Windows 10 Pro x64.
Ani z FSAA, ani z V-Sync nie ma problemu w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 8/8.1 Pro x64.
Gra nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Uzyskanie zadowalających efektów jest dwuetapowe:
Całość procedury opisana jest na WSGF.
Sprawdziłem - działa. ~:) Moim celem było uzyskanie rozdzielczości 1920x1200. Na początek wyedytowałem w Notepadzie plik system.ini z katalogu \GameData\Save (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Republic Commando\GameData\Save"), znalazłem w nim aktywną sekcję [WinDrv.WindowsClient] i poprawiłem linie odpowiedzialne za określenie rozdzielczości wpisując:
WindowedViewportX=1920 WindowedViewportY=1200 FullscreenViewportX=1920 FullscreenViewportY=1200
Uzyskałem zakładaną rozdzielczość, ale obraz był trochę rozciągnięty. Następnie, korzystając z HexEdytora, poprawiłem plik engine.u z katalogu \GameData\System (u mnie "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Republic Commando\GameData\System"). Odszukałem 8 wystąpień ciągu "00 00 AA 42" (AA, czyli 170 odpowiada za kąt 85) i zmieniłem wszystkie na "00 00 CC 42", aby uzyskać kąt widzenia 102 stopnie (CC, czyli 204).
Działa jak powinno. ~:)
"STAR WARS™ Republic Commando" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest TCP/IP, umożliwiający grę w sieci lokalnej i Internecie (do 8 graczy lub 16 na serwerze dedykowanym). Połączenie dostępne w różnych wariantach:
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie. Krótko mówiąc - działa. ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczna wersja z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB
(FSAA=0) | |
1280x1024 | stabilne 60 | stabilne 60 | na poziomie 10++ | na poziomie 45++ | na poziomie 10++ | na poziomie 150+ |
1600x1200 | stabilne 60 | stabilne 60 | brak portu | na poziomie 45++ | brak portu | na poziomie 100+ |
1920x1200 | na poziomie 45++ | stabilne 60 | brak portu | na poziomie 45++ | brak portu | na poziomie 70+ |
Gra działa płynnie, również w Sieci (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Hor+) z drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)