Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis:
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.
Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Obie poprawki działają w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdą grę i wymienią co trzeba.
Przed i po każdej poprawce dobrze jest zrobić kopię pliku swkotor2.exe, nazywając je np. swkotor2-2.00.exe (przed), swkotor2-2.01.exe (po pierwszej) i swkotor2-2.10.exe (po drugiej). Mogą się przydać w razie kłopotów z SecuROM.
Na koniec można wymienić filmy i muzykę, na taką, jaka powinna być od samego początku, czyli w wersji HQ. Oba archiwa działają w Windows 8/8.1 x64.
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w G:\Games\LucasArts\SWKotOR2. W tym przypadku miałem już:
Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:
Trzeba zatem narażać oryginał...
O ile oryginalny plik swkotor2.exe (2.00.420) i plik załatany przy pomocy "International 1.0a" - KotOR2_Patch_v201420_UK.exe (2.01.420) działają bez problemów, to wersja załatana "1.0b update" - sw_pc_uk_from201420_to211427.exe (2.10.427) już nie. Po uruchomieniu gry wyświetlane jest okienko błędu SecuROM:
I choć jest to oryginalna płyta, która działa z 2.00.420 i 2.01.420, to z 2.10.427 nie chce. ~:( Pewnym obejściem problemu jest wykorzystanie utworzonych, w trakcie instalacji poprawek, kopii pliku swkotor2.exe. Zastępując plik swkotor2.exe przez jedną z wcześniejszych wersji, można uruchomić grę w oczekiwaniu na ostateczne rozwiązanie.
Tym ostatecznym rozwiązaniem jest uzyskanie działającej wersji pliku od sprawcy zamieszania, czyli firmy Sony, która wymyśliła SecuROM. W tym celu należy udać się na stronę SecuROM Diagnostics Tool, pobrać z niej archiwum programu, zainstalować go i postępować zgodnie z zamieszczonymi informacjami. Procedura wygląda następująco:
Plik otrzymany z SecuROM jest w tej samej wersji, co załatany przez 1.0b, ale jest mniejszy i nowszy. Gra działa prawidłowo. Przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 x64 opisałem wszystkie wersje. I tam należy szukać szczegółów. Nie zaobserwowałem dłuższej chwili oczekiwania w trakcie zmieniania trybów graficznych, która czasami występowała w Windows 7.
Po testach wyszło, że jeśli FRAPS jest uruchomiony przed odpaleniem gry, to swkotor2.exe zdechnie zanim przystąpi do sprawdzenia SecuROM. Jeśli FRAPS nie jest załadowany, to swkotor2.exe działa jak powinien, a żeby było śmieszniej, to FRAPSa można sobie odpalić w czasie, gdy testowany jest SecuROM. ~;)
Możliwe zatem, że ze sterownikami Windows 8.1 (8.15.10.2697) jedynym problemem byłby brak możliwości wejścia w zawansowane opcje grafiki, tak jak to było w Windows 8. Ale jakoś nie chciało mi się tego sprawdzać, tym bardziej, że te sterowniki mają kiepską wydajność.
Ze sterownikami Windows 7 (8.15.10.1930) takich problemów nie ma i z nimi gra po prostu działa jak powinna. ~:)
Dla G31 Express Chipset Family opcje te po prostu są niedostępne. Też rozwiązanie. ~;)
Gra ma problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni, czyli pewnie ze wszystkimi dzisiejszymi. Na szczęście Windows 8/8.1 ma odpowiednio ustawione "shimsy" dla "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" i po uruchomieniu Windows automagicznie ustawia wykorzystanie jedynie jednego rdzenia, wyłączając resztę oraz uruchamia grę w trybie zgodności z Windows XP SP2. Możliwe, że jeszcze coś dodaje. Ważne, że bez dodatkowego klikania i ustawiania gra działa jak trzeba.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.
W Windows 8/8.1 nie testowałem.
W znacznie lepszej sytuacji są posiadacze wersji ze Steamu. Od 21 lipca 2015 posiada ona pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | ||
sterownik Windows 8 (8.15.10.2697) | sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | |||
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" | Niedostępne | WŁĄCZONE | ||
1280x1024 | na poziomie 9++ | na poziomie 20+ | na poziomie 50++ | na poziomie 50++ |
1600x1200 | brak portu | na poziomie 50++ | na poziomie 50++ |
Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
W sumie dobrze jest. ~:)
Opis modów zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Instalatory modów bez problemów działają w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W skrócie w Windows 8:
W Windows 8.1 mody zostały "odziedziczona" po Windows 8.
Są już nowsze wersje modów, ale testowałem je tylko w Windows 7 Ultimate x64 SP1.
Gra z zainstalowanymi modami "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Ewentualne zastrzeżenia są identyczne jak te, które dotyczą załatanej wersji "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" bez tych modów i zostały opisane wcześniej.
Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie jest wyświetlane zmienione logo modu na ekranie głównego menu.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Obecność modów nie przeszkadza, ale i nie pomaga w obsłudze szerokiego ekranu.
Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.
W Windows 8/8.1 nie testowałem.
Od 21 lipca 2015 wersja ze Steamu posiada pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.
Poniższe informacje dotyczą gry (i to do niej odnoszą się ewentualne zastrzeżenia) łącznie z zainstalowanymi modami (same mody działają prawidłowo i nie powodują dodatkowych kłopotów).
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | ||
sterownik Windows 8 (8.15.10.2697) | sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | |||
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" | Niedostępne | WŁĄCZONE | ||
1280x1024 | na poziomie 9++ | na poziomie 20+ | na poziomie 50++ | na poziomie 50++ |
1600x1200 | brak portu | na poziomie 50++ | na poziomie 50++ |
Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
W sumie dobrze jest. ~:)