UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords i mody The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) oraz M4-78EP

Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Przetestowałem również pakiet "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z GOG.COM w Windows 8/8.1 Pro x64 - całość działa bez problemów. ~:) Szczegółowy opis:


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD.


Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Instalacja "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" w Windows 8/8.1 x64

Instalator bez problemu działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. wrzuciłem grę do G:\Games\LucasArts\SWKotOR2,
  2. dodałem skrót na "Pulpit".

Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Obie poprawki działają w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu znajdą grę i wymienią co trzeba.

Przed i po każdej poprawce dobrze jest zrobić kopię pliku swkotor2.exe, nazywając je np. swkotor2-2.00.exe (przed), swkotor2-2.01.exe (po pierwszej) i swkotor2-2.10.exe (po drugiej). Mogą się przydać w razie kłopotów z SecuROM.

Na koniec można wymienić filmy i muzykę, na taką, jaka powinna być od samego początku, czyli w wersji HQ. Oba archiwa działają w Windows 8/8.1 x64.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w G:\Games\LucasArts\SWKotOR2. W tym przypadku miałem już:

  1. Skrót na "Pulpicie".
  2. Załataną grę.
  3. Wymienione filmy i muzykę.
  4. Grę zgodną z SecuROM.

Uruchomienie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" w Windows 8/8.1 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. Na obecności oryginalnego nośnika w napędzie nie kończą się problemy z SecuROM. ~:(

    O ile oryginalny plik swkotor2.exe (2.00.420) i plik załatany przy pomocy "International 1.0a" - KotOR2_Patch_v201420_UK.exe (2.01.420) działają bez problemów, to wersja załatana "1.0b update" - sw_pc_uk_from201420_to211427.exe (2.10.427) już nie. Po uruchomieniu gry wyświetlane jest okienko błędu SecuROM:

    KotOR2:TSL - SecuROM w akcji

    I choć jest to oryginalna płyta, która działa z 2.00.420 i 2.01.420, to z 2.10.427 nie chce. ~:( Pewnym obejściem problemu jest wykorzystanie utworzonych, w trakcie instalacji poprawek, kopii pliku swkotor2.exe. Zastępując plik swkotor2.exe przez jedną z wcześniejszych wersji, można uruchomić grę w oczekiwaniu na ostateczne rozwiązanie.

    Tym ostatecznym rozwiązaniem jest uzyskanie działającej wersji pliku od sprawcy zamieszania, czyli firmy Sony, która wymyśliła SecuROM. W tym celu należy udać się na stronę SecuROM Diagnostics Tool, pobrać z niej archiwum programu, zainstalować go i postępować zgodnie z zamieszczonymi informacjami. Procedura wygląda następująco:

    1. Pobranie pliku http://download.securom.com/support/srdiag.zip, wypakowanie z archiwum pliku SETUP.EXE i instalacja narzędzia.
    2. Uruchomienie programu "Diagnostic Tool" (pewnie stwierdzi, że nie może połączyć się z serwerem SecuROM, nie ma to znaczenia) i wybranie aplikacji do naprawy. Jeśli grę zainstalowano w domyślnej lokalizacji (C:\Program Files (x86)\LucasArts\SWKotOR2), można wykorzystać wyszukiwanie automatyczne. Jeśli grę zainstalowano po swojemu (u mnie G:\Games\LucasArts\SWKotOR2), to można wykorzystać przycisk "Add", aby wskazać gdzie znajduje gra. W sumie tak jest szybciej.
    3. Uruchomienie procedury aktualizacji (przycisk "Update"). W trakcie analizy gra wyświetli przedstawione wcześniej okienko błędu, które należy zamknąć klikając "Cancel". Program utworzy plik z analizą (AnalysisLog.sr0) i zapisze go gdzieś na dysku (na "Pulpicie" lub w katalogu głównym dysku C:). Następnie będzie chciał się połączyć z serwerem SecuROM, aby przeprowadzić naprawę automatyczną, ale raczej to się nie uda (przynajmniej u mnie tak było).
    4. Wysłanie pliku analizy i dodatkowych informacji z wykorzystaniem formularza. Formularz należy wypełnić, załączyć plik AnalysisLog.sr0 i wysłać.
    5. Czekanie na rozwiązanie. Ja czekałem chwilkę, ale dowiedziałem się o tym następnego dnia. ~:) W odpowiedzi otrzymałem sznurek do poprawionej binarki, ale zakazano mi go publikować.
    6. Pobranie działającej wersji i wymiana pliku swkotor2.exe.

    Plik otrzymany z SecuROM jest w tej samej wersji, co załatany przez 1.0b, ale jest mniejszy i nowszy. Gra działa prawidłowo. Przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 x64 opisałem wszystkie wersje. I tam należy szukać szczegółów. Nie zaobserwowałem dłuższej chwili oczekiwania w trakcie zmieniania trybów graficznych, która czasami występowała w Windows 7.

  3. Z "kartą" G31 Express Chipset Family i sterownikami Windows 8/8.1 (8.15.10.2697) dochodzą dodatkowe problemy.
    Windows 8
    Nie można wejść w zaawansowane opcje grafiki. Próba kończy się BUM. Jeśli tego się nie robi, to gra działa bez problemów. ~;)
    Windows 8.1
    Gra nie dała się odpalić. Chwilę po uruchomieniu program swkotor2.exe znikał z listy zadań bez żadnego komunikatu. ~:( Ponieważ program testowy wykazywał, że sterownik zapewnia jedynie OpenGL 1.1.0, a wymagany jest 1.4.0, uznałem, że to jest przyczyną problemów i przestałem się tym zajmować. Pewnie za szybko się poddałem, bo po instalacji sterowników Windows 7 (8.15.10.1930) gra nadal nie dała się uruchomić! Ale tu już zacząłem kombinować. ~;) Po reboocie, odinstalowaniu gry, wyczyszczeniu wszystkiego i ponownej instalacji - gra zaczęła działać. ~:) W każdym razie do momentu, gdy przed uruchomieniem gry odpaliłem... FRAPS. Wówczas ponownie gra przestała startować.

    Po testach wyszło, że jeśli FRAPS jest uruchomiony przed odpaleniem gry, to swkotor2.exe zdechnie zanim przystąpi do sprawdzenia SecuROM. Jeśli FRAPS nie jest załadowany, to swkotor2.exe działa jak powinien, a żeby było śmieszniej, to FRAPSa można sobie odpalić w czasie, gdy testowany jest SecuROM. ~;)

    Możliwe zatem, że ze sterownikami Windows 8.1 (8.15.10.2697) jedynym problemem byłby brak możliwości wejścia w zawansowane opcje grafiki, tak jak to było w Windows 8. Ale jakoś nie chciało mi się tego sprawdzać, tym bardziej, że te sterowniki mają kiepską wydajność.

    Ze sterownikami Windows 7 (8.15.10.1930) takich problemów nie ma i z nimi gra po prostu działa jak powinna. ~:)

  4. Przy durnych problemach z grafiką (i ATI, i NVIDIA, a ponoć i Intel) pomocny może być "Dantooine lag fix". W pliku swkotor2.ini (jest w katalogu gry) do sekcji [Graphics Options] należy dodać linijkę Disable Vertex Buffer Objects=1. Jeśli fix jest zbędny, można zmienić 1 na 0.
  5. Jeśli zdechnie FPS, można wyłączyć "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" (odpowiednio Frame Buffer=0 i Soft Shadows=0 w sekcji [Graphics Options]). Reszta może być na maksa. ~;)

    Dla G31 Express Chipset Family opcje te po prostu są niedostępne. Też rozwiązanie. ~;)

  6. Więcej pomocnych informacji można znaleźć tu.

Gra ma problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni, czyli pewnie ze wszystkimi dzisiejszymi. Na szczęście Windows 8/8.1 ma odpowiednio ustawione "shimsy" dla "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" i po uruchomieniu Windows automagicznie ustawia wykorzystanie jedynie jednego rdzenia, wyłączając resztę oraz uruchamia grę w trybie zgodności z Windows XP SP2. Możliwe, że jeszcze coś dodaje. Ważne, że bez dodatkowego klikania i ustawiania gra działa jak trzeba.

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords"

Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

W Windows 8/8.1 nie testowałem.

W znacznie lepszej sytuacji są posiadacze wersji ze Steamu. Od 21 lipca 2015 posiada ona pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.

Podsumowanie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords"

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia, chyba.
Sterowniki Intel
Raczej 8.15.10.1930 dla Windows 7, bo z 8.15.10.2697 dla Windows 8/8.1 zintegrowany Intel nie wyrabia się.
Procesory wielordzeniowe
Problemy, ale rozwiązanie wbudowane w Windows 8/8.1.
Szeroki ekran
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512 GTS 450 512MB
sterownik Windows 8 (8.15.10.2697) sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 na poziomie 9++ na poziomie 20+ na poziomie 50++ na poziomie 50++
1600x1200 brak portu na poziomie 50++ na poziomie 50++
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
4.34GB/3.66GB

Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR2:TSL - Osiem i jest OK, SOA#1 KotOR2:TSL - OsiemJeden i jest OK, SOA#1

W sumie dobrze jest. ~:)

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) i M4-78EP

Opis modów zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Instalacja "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" w Windows 8/8.1 x64

Instalatory modów bez problemów działają w "czystym" Windows 8/8.1 x64. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W skrócie w Windows 8:

  1. zainstalowałem "TSLRCM 1.8.4.exe" - "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)":
    1. wybrałem język instalatora,
    2. wskazałem katalog G:\Games\LucasArts\SWKotOR2 (bo tam mam zainstalowaną grę),
    3. wybrałem język, w którym działa "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords".
  2. zainstalowałem "M478EP 1.2.exe" - "M4-78EP":
    1. wskazałem katalog G:\Games\LucasArts\SWKotOR2 (bo tam mam zainstalowaną grę),

W Windows 8.1 mody zostały "odziedziczona" po Windows 8.

Są już nowsze wersje modów, ale testowałem je tylko w Windows 7 Ultimate x64 SP1.

Uruchomienie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" w Windows 8/8.1 x64

Gra z zainstalowanymi modami "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Ewentualne zastrzeżenia są identyczne jak te, które dotyczą załatanej wersji "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" bez tych modów i zostały opisane wcześniej.

Z "kartą" G31 Express Chipset Family nie jest wyświetlane zmienione logo modu na ekranie głównego menu.

GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP"

Obecność modów nie przeszkadza, ale i nie pomaga w obsłudze szerokiego ekranu.

Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

W Windows 8/8.1 nie testowałem.

Od 21 lipca 2015 wersja ze Steamu posiada pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.

Podsumowanie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP"

Poniższe informacje dotyczą gry (i to do niej odnoszą się ewentualne zastrzeżenia) łącznie z zainstalowanymi modami (same mody działają prawidłowo i nie powodują dodatkowych kłopotów).

Instalacja
Bez problemów w Windows 8/8.1 x64.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia, chyba.
Sterowniki Intel
Raczej 8.15.10.1930 dla Windows 7, bo z 8.15.10.2697 dla Windows 8 zintegrowany Intel nie wyrabia się.
Procesory wielordzeniowe
Problemy, ale rozwiązanie wbudowane w Windows 8/8.1.
Szeroki ekran
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512 GTS 450 512MB
sterownik Windows 8 (8.15.10.2697) sterownik Windows 7 (8.15.10.1930)
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 na poziomie 9++ na poziomie 20+ na poziomie 50++ na poziomie 50++
1600x1200 brak portu na poziomie 50++ na poziomie 50++
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
5.36GB/4.51GB

Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR2:TSL - Osiem i jest OK, SOA#1 KotOR2:TSL - OsiemJeden i jest OK, SOA#1

W sumie dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 7 Ultimate x64 SP1
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt