UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™ i mody The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) oraz M4-78EP

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:

"STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™"
Niestety, na razie bez poprawki dającej 4K/5K. ~:( Bonusy:

Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Poprawki

Gra zawiera poprawki wydane przez LucasArts, łącznie z filmami i muzyką w docelowej jakości.

STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™

Instalacja "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" w Windows x64

Pobrałem i przetestowałem zestaw plików setup_sw_kotor2_2.0.0.3.exe (34.3MB) i setup_sw_kotor2_2.0.0.3-1.bin (3.06GB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - KotOR2"), sprawdzić poprawność plików i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)

Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia swkotor2.exe. Skrót ma ustawione w opcjach zgodności pola "Disable visual themes", "Disable desktop composition" i "Disable display scaling on high DPI settings", przy czym ostatnia opcja zaznaczona jest we wszystkich grach Star Wars z GOG.COM.

W katalogu gry nie ma startera.

W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.

Uruchomienie "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) W Windows 7 bez żadnych zastrzeżeń ~:) , w pozostałych systemach z trzema: zabawnym, dziwnym i poważnym.

  1. Zabawne zastrzeżenie dotyczy uruchomienia gry w Windows 10 z kartą GTS 450 512MB.

    Jak wszyscy wiedzą, po stworzeniu postaci rozpoczyna się grę w zniszczonym Ebon Hawku jako M3-T4. Ale nie w wersji z GOG.COM. Na kilkanaście prób zawsze zaczynałem jako człowiek, nie droid. Co prawda "pikam" jak M3-T4, ale jestem Wygnaną. ~;)

    KotOR2:TSL - Ludzki M3-T4 KotOR2:TSL - Ludzki M3-T4

    Niektórzy się śmieją, że w przełyku Exogortha Han i Lea chodzili sobie w zwykłych maseczkach. Phi, ja wyszedłem na zewnątrz Ebon Hawka w samych gaciach i nic mi się nie stało. ~;P

    KotOR2:TSL - Jak oddychać w kosmosie

    Na wszelki wypadek udałem się do szpitalika, gdzie spotkałem samego siebie. ~;)

    KotOR2:TSL - Ja i Ja

    Uwielbiam KotORy m.in. za takie fajne błędy. ~;)

    Znalazłem dwa rozwiązania.

    1. Proste, choć durnowate.

      Trzeba skorzystać z zapisu zrobionego na "dobrym" komputerze. Aha, gdy działał FRAPS nie udawało mi się odczytać save. Z szybkimi zapisami też były problemy. Po zabiciu FRAPSa zapisy i odczyty wróciły do normy. Magia KotORów. ~;)

    2. Dziwne, ale zawsze(?) skuteczne.

      Przy okazji problemów w trakcie testów z "kartą" G31 Express Chipset Family przeinstalowałem grę. Najpierw odinstalowałem całość (w tym mody "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP")), a następnie zainstalowałem na czysto. I gra zaczęła działać prawidłowo. ~:) Co nie znaczy, że kiedyś jej nie "odbije". ~;)

    Ostatecznie z kartą GTS 450 512MB gra może działać jak powinna. ~:)

  2. Dziwne zastrzeżenie dotyczy "karty" G31 Express Chipset Family ze sterownikami Windows 8/8.1/10 (8.15.10.2697). Ale trzeba zauważyć, że tak samo zachowywała się gra zainstalowana z klasycznych nośników, zatem jest to po prostu norma.
    Windows 8/8.1 Pro x64
    Nie można wejść w zaawansowane opcje grafiki. Próba kończy się BUM. Jeśli tego się nie robi, to gra działa bez problemów. ~:)
    Windows 10 Pro x64
    Gra robi BUM chwilę po uruchomieniu, co wynika z braku obsługi OpenGL 1.4.0.
  3. Poważne zastrzeżenie dotyczy "kart" G31 Express Chipset Family ze sterownikami Windows 7 (8.15.10.1930) w systemach Windows 8 Pro x64, Windows 8.1 Pro x64 i Windows 10 Pro x64 oraz HDG 530 w systemie Windows 7 Ultimate x64 SP1. Po uruchomieniu gra wcześniej lub trochę później robi BUM. ~:(

    Gra się uruchamia, można poustawiać sobie różne rzeczy, stworzyć postać, obejrzeć początkowy film i w momencie aktywacji 3D gra robi BUM. Nie znalazłem rozsądnego rozwiązania. ~:(

    Na takie zachowanie mogą mieć wpływ dwa czynniki.

    1. Jakaś zmiana w binarce swkotor2.exe.
    2. Obecność w systemie karty GTS 450 512MB lub GTX 970 SLI. Oczywiście w trakcie testów gry z "kartami" G31 Express Chipset Family i HDG 530 to one były wybrane jako podstawowe i na nich uruchamiała się gra, ale NVIDIE też były obecne w systemie, choć wyłączone. Gdy testowałem grę z klasycznej dystrybucji w komputerze była tylko "karta" G31 Express Chipset Family lub HDG 530, NVIDIE były fizycznie wyjęte. Dopiero po zakończeniu testów na Intelu zainstalowałem NVIDIE i na nich przeprowadziłem kolejne testy.

    Biorąc powyższe pod uwagę oraz fakt, że gra zainstalowana z klasycznych nośników działa, sprawdziłem kilka różnych wersji swkotor2.exe wrzucając je do katalogu, w którym zainstalowana była wersja z GOG.COM.

    Oryginalny plik swkotor2.exe (2.00.420) z instalacyjnego CD
    Gra zachowywała się analogicznie do wersji z GOG.COM - robiła BUM po zakończeniu wstępnego filmu. No i oczywiście wymagała obecności pierwszej płyty w napędzie. ~;)
    Plik swkotor2.exe (2.01.420) z poprawki "International 1.0a" - KotOR2_Patch_v201420_UK.exe
    Gra zachowywała się analogicznie do wersji z GOG.COM - robiła BUM po zakończeniu wstępnego filmu. No i oczywiście wymagała obecności pierwszej płyty w napędzie. ~;)
    Plik swkotor2.exe (2.10.427) z poprawki "1.0b update" - sw_pc_uk_from201420_to211427.exe
    Tu wystąpiła niespodzianka. Z G31 Express Chipset Family gra nie potrafiła rozpoznać płyty i się nie uruchamiała, ale tak samo zachowywała się w Windows 7, 8, 8.1 i 10. Za to z HDG 530 gra się uruchomiła i działała bez problemów, choć wymagała obecności pierwszej płyty w napędzie. ~;) Widziałem takie zjawisko na testowym laptaku (B-Wing).
    Plik swkotor2.exe (2.10.427) z SecuROM.
    Niespodzianka! Gra się uruchomiła i działała bez problemów, choć wymagała obecności pierwszej płyty w napędzie. ~;) A nie o to chodzi w "odbezpieczonej" grze z dystrybucji cyfrowej.

    I jeszcze jedno śmieszne zjawisko. Skoro miałem już "działającą" wersję z SecuROM, to zrobiłem zapis. Następnie przywróciłem wersję z GOG.COM i zamiast tworzyć postać, odczytałem zapis i... zobaczyłem M3-T4. Działa? Przez chwilę, bo przy próbie ruszenia kamery gra ponownie zrobiła BUM. ~:(

    Nie znalazłem ochoty na odinstalowanie kart GTS 450 512MB lub GTX 970 SLI i test w "czystym" systemie. Ale zachęcam innych do eksperymentów. ~;)

GOG.COM zaimplementował "Dantooine lag fix", który pomaga przy durnych problemach z grafiką (i ATI, i NVIDIA, a ponoć i Intel). W pliku konfiguracyjnym swkotor2.ini (jest w katalogu gry) w sekcji [Graphics Options] dodana jest linijka Disable Vertex Buffer Objects=1.

Opis radzenia sobie z różnymi problemami stworzyłem przy okazji testowania gry instalowanej z tradycyjnych nośników w Windows 7 Ultimate x64 SP1, Windows 8/8.1 Pro x64 i Windows 10 Pro x64.

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™"

Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji i GOG.COM nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

Na razie jeszcze nie testowałem.

W znacznie lepszej sytuacji są posiadacze wersji ze Steamu. Od 21 lipca 2015 posiada ona pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.

Podsumowanie "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów, choć czasami jest zabawnie. ~;)
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Procesory wielordzeniowe
Możliwe problemy, ale rozwiązanie wbudowane w Windows 7, 8, 8.1 i 10.
Szeroki ekran
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
GTX 970 SLI G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)
GTS 450 512MB GTS 450 512MB
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" WŁĄCZONE Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 stabilne 60 na poziomie 9++ na poziomie 50++ na poziomie 50++
1600x1200 stabilne 60 brak portu na poziomie 50++ na poziomie 50++
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
4.30GB/3.66GB

Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie, o ile w ogóle ruszy ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR2:TSL - jest OK, SOA#1

Dobrze jest. ~:) (O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) i M4-78EP

Oba mody są dla mnie integralną częścią gry. Bez nich gra jest niepełna. Opis modów zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Instalacja "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" na "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" w Windows x64

Instalatory modów bez problemów działają w "czystym" x64 i współpracują z wersją gry z GOG.COM. ~:) Całą procedurę opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W Windows 8, 8.1 i 10 sprawdziłem TSLRCM 1.8.4/M4-78EP 1.2, a w Windows 7 TSLRCM 1.8.5/M4-78EP 1.2.4. W skrócie:

  1. Zainstalowałem "TSLRCM_18X.exe" - "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)":
    1. wybrałem język instalatora,
    2. wskazałem katalog "G:\Games\GOG Games\Star Wars - KotOR2" (bo tam mam zainstalowaną grę),
    3. wybrałem język, w którym działa "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords".
  2. Zainstalowałem "M478EP_14X.exe" - "M4-78EP":
    1. wskazałem katalog "G:\Games\GOG Games\Star Wars - KotOR2" (bo tam mam zainstalowaną grę),

Po instalacji każdego z modów testowałem grę, zaczynając od tworzenia nowej postaci.

W Windows 8.1 Pro x64 gra z modami została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.

Uruchomienie "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" w Windows x64

Gra z zainstalowanymi modami "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Ewentualne zastrzeżenia są identyczne jak te, które dotyczą wersji "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z GOG.COM bez tych modów i zostały opisane wcześniej.

W Siódemce z GTX 970 SLI nie napotkałem na żadne problemy. Za to z HDG 530 gra pozwalała na stworzenie postaci, ale później robiła BUM.

W pozostałych systemach było jak to z KotORami bywa, czyli w kratkę. ~;) Czasem lepiej, czasem gorzej. W Dziesiątce po instalacji "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" uruchomiłem testowo grę i po stworzeniu nowej postaci bez problemów grałem M3-T4 w trakcie prologu na Ebon Hawku. A po instalacji "M4-78EP" ponownie miałem "ludzką" wersję M3-T4. ~;) Za to po reinstalacji gry, w związku problemami w trakcie testów z "kartą" G31 Express Chipset Family, wszystko zaczęło działać prawidłowo. W samej grze, po instalacji "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i po instalacji "M4-78EP" zawsze zaczynało się jako M3-T4. ~:) Magia KotORów. ~;)

W Osiem/OsiemJeden/Dziesięć oczywiście z GTS 450 512MB, bo z "kartą" G31 Express Chipset Family gra raczej nie działa.

Jeśli ruszy z "kartą" G31 Express Chipset Family, to nie jest wyświetlane zmienione logo modu na ekranie głównego menu.

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP"

Obecność modów nie przeszkadza, ale i nie pomaga w obsłudze szerokiego ekranu.

Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji i GOG.COM nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

Na razie jeszcze nie testowałem.

W znacznie lepszej sytuacji są posiadacze wersji ze Steamu. Od 21 lipca 2015 posiada ona pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.

Podsumowanie "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP"

Poniższe informacje dotyczą gry (i to do niej odnoszą się ewentualne zastrzeżenia) łącznie z zainstalowanymi modami (same mody działają prawidłowo i nie powodują dodatkowych kłopotów).

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów, choć czasami jest zabawnie. ~;)
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Procesory wielordzeniowe
Możliwe problemy, ale rozwiązanie wbudowane w Windows 7, 8, 8.1 i 10.
Szeroki ekran
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
GTX 970 SLI G31 Express Chipset Family
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697)
GTS 450 512MB GTS 450 512MB
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" WŁĄCZONE Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 stabilne 60 na poziomie 9++ na poziomie 50++ na poziomie 50++
1600x1200 stabilne 60 brak portu na poziomie 50++ na poziomie 50++
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
5.36GB/4.55GB

Gra działa płynnie (na G31 Express Chipset Family tak sobie, o ile w ogóle ruszy ~;) ). Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR2:TSL+TSLRCM+M4-78EP - jest OK, SOA#1

Dobrze jest. ~:) (O ile nie korzysta się z "kart" Intela.)


Copyright © Yogurt
6.49.036 15.11.2021
Author:
Yogurt