UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords i mody The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) oraz M4-78EP

Gra została wydana 8 lutego 2005. 17 lipca 2012 grę wydano ponownie, tym razem z "Star Wars: Knights of the Old Republic", jako "Star Wars: Knights of the Old Republic Collection". W tej edycji "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" zawiera filmy i muzykę w docelowej, dobrej jakości.

21 lipca 2015 na platformie Steam udostępniono poprawioną wersję gry, pracującą na "szerokich" ekranach, w rozdzielczościach 4K i 5K. Trochę innych rzeczy też dodano, w tym możliwość instalacji "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP". Tyle, że tylko Steam... ~:( Ale ponoć może się to zmienić. ~:)

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. Ta wersja nadal nie posiada natywnego wsparcia dla "szerokich" ekranów. ~:(

Konieczność dotrzymania terminów spowodowała, że część zawartości gry została wycięta, zmieniona lub zablokowana. Stąd m.in. niedokończone wątki i niesatysfakcjonujące zakończenie. W 2004 Team Gizka rozpoczął prace nad odtworzeniem wyciętej zawartości. Początkowo efekty wyglądały bardzo obiecująco. Niestety, z różnych powodów prace się przeciągały, a w końcu zostały zablokowane przez założyciela grupy. Ostatecznie w 2010 projekt został całkowicie zamknięty, bez osiągnięcia założonych celów.

Na szczęście inni fani, zainspirowani przez Team Gizka, rozpoczęli własne prace. Pierwsza publiczna wersja "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" oznaczona numerkiem 1.4 została opublikowana 24 września 2009. W kolejnych latach pojawiały się coraz bardziej dopracowane edycje. 28 grudnia 2012 pojawiła się wersja 1.8.2, łącznie ze zgodną wersją modu "M4-78EP". 14 lipca 2016 udostępnione zostały nowsze wersje obu pakietów (1.8.5 i 1.2.4). Aktualnie dostępna jest wersja 1.8.5 "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" z usuniętą "listą płac" (zawirowania licencyjne z wykorzystaną w tym fragmencie ścieżką dźwiękową). Użytkownicy Steama mogą skorzystać z wersja 1.3 modu "M4-78EP". Trwają prace nad wersją 1.4, która znów ma być dostępna dla wszystkich.

Recenzja gry "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" na Bastionie.

Opis wydania

Posiadam L.E.M.owe, angielskie wydanie gry. Wydanie nowoczesne, czyli biedne. ~;) Nie ma tekturowego pudełka i dodatków. W etui z polską obwolutą znajdują się cztery płyty CD, czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką i kolorowa polska karta referencyjna wyjaśniająca jak korzystać z klawiatury. Na płytach znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords".

Wymagania sprzętowe

Komputer
wymagany sprzęt w 100% zgodny z DirectX 9.0c
System operacyjny
Windows 98SE, ME, 2000 i XP
CPU
wymagany minimum Pentium III 1GHz lub Athlon 1GHz (zalecany przynajmniej Pentium 4 1.6GHz lub Athlon XP 1.6GHz)
Pamięć RAM
wymagane 256MB (zalecane 512MB)
Karta graficzna
wymagany akcelerator 3D w 100% zgodny z OpenGL 1.4, PCI lub AGP z pamięcią 32MB, ze sprzętową obsługą funkcji Transform and Lighting (T&L) (zalecany akcelerator 3D z pamięcią 128MB, ze sprzętową obsługą funkcji Vertex Shader i Pixel Shader (VS/PS));
zalecana karta: przynajmniej ATI Radeon 9200 lub NVIDIA GeForce Ti
Karta dźwiękowa
zgodna w 100% z DirectX 9.0c
Kontroler
wymagana klawiatura i mysz
CD
wymagany napęd 4X (zalecany 16X CD-ROM lub DVD-ROM)
HDD
wymagane przynajmniej 3.5GB wolnego, nieskompresowanego miejsca
DirectX
wersja 9.0c (zawarta na płycie)

Poprawki

Wydano dwie poprawki (http://www.lucasarts.com/support/update/kotor2int.html) dla wersji "międzynarodowych":

  1. ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/KotOR2%20Patch%20v201420%20UK.exe: International 1.0a - poprawka w wersji angielskiej (UK); m.in. dla gry, która była wydana w Polsce. Patch 1.0a należy zainstalować przed 1.0b. Istnieją jeszcze wersje francuska, niemiecka, włoska i hiszpańska.
  2. ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/sw_pc_uk_from201420_to211427.exe: 1.0b update - poprawka w wersji angielskiej (UK); m.in. dla gry, która była wydana w Polsce. Istnieją jeszcze wersje francuska, niemiecka, włoska i hiszpańska. Nazwa pliku angielskiego (UK) może być myląca. Choć sugeruje, że zawiera, wersję 2.11.427, to tak naprawdę w pliku jest to, co powinno, czyli 2.10.427.

Dla wersji amerykańskiej dostępny jest tylko jeden plik: 1.0b update - sw_pc_english_from200424_to210427.exe (04/14/05). Opis rzeczy naprawionych przez 1.0b znajdował się na stronie http://www.lucasarts.com/support/update/kotor2.html.

"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: kotor2.zip (17681060/17267kB/16.86MB). W ZIPie znajdują się jedynie pliki poprawek 1.0a i 1.0b w wersji angielskiej (UK), która była wydana w Polsce. Nie zdążyłem zrobić zrzutu opisu do formatu .mht.

W oryginale grę wydano z filmami w kiepskiej jakości i z równie lipnym dźwiękiem. Po jakimś czasie opublikowano znacznie poprawione wersje. "Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc dla tych, którzy ich nie mają, umieszczam całość w oryginalnej postaci. Łącznie do zassania jest ponad 1GB uzupełnień.

Po pobraniu należy wrzucić całość do katalogu gry i uruchomić pliki .exe.

AFAIK wszystkie wydania późniejsze niż oryginalne z 2004 zawierają wszystkie poprawki i nie ma potrzeby ich łatania.

Wersja z GOG.COM zawiera poprawki, łącznie z filmami i muzyką w docelowej jakości.

Opis wydania "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z GOG.COM

Korzystając z promocji kupiłem za 8.69PLN "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™". W pakiecie dostałem:

"STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" - opis uruchomienia
Niestety, na razie bez poprawki dającej 4K/5K. ~:( Bonusy:

Przetestowałem pakiet "STAR WARS™ Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords™" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:) Trochę szczegółów:


UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.


Słowo o wersjach

W poniższej tabeli zamieszczam dane dotyczące pliku swkotor2.exe dla gry w wersji International UK, która była wydana w Polsce.

Gra Data pliku swkotor2.exe Wielkość pliku swkotor2.exe Wersja (w starterze)
Oryginał 2005-01-16 6 660 096 (6.35MB) 2.00.420 (2.00)
Patch 1.0a 2005-02-07 6 660 096 (6.35MB) 2.01.420 (2.01)
Patch 1.0b 2005-04-07 13 803 520 (13.1MB) 2.10.427 (2.10)
SecuROM 1.0b (Int. UK???) 2010-12-07 12 324 864 (11.7MB) 2.10.427 (2.10)
GOG.COM 2014-05-19 4 578 816 (4.36MB) 2.10.??? (2.10)

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Instalacja "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" w Windows 7 x64

Z CD uruchamia się program, który bez problemu działa w "czystym" Windows 7 x64 ~:) i umożliwia instalację "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" na dysku. W trakcie instalacji, oprócz zmiany lokalizacji (ja wrzuciłem grę do G:\Games\LucasArts\SWKotOR2) i dodania skrótu na pulpit, nie ma żadnych dodatkowych opcji.

Po instalacji można, a w zasadzie należy, załatać grę. Obie poprawki działają w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu znajdą grę i wymienią co trzeba.

Zaproponowany sposób łatania gry wygląda dziwnie, ale dla mnie ma znaczenie praktyczne. Na początek można zrobić kopię pliku swkotor2.exe, nadając kopii nazwę np. swkotor2-2.00.exe, a następnie zainstalować "International 1.0a" - KotOR2_Patch_v201420_UK.exe. Znów można zrobić kopię swkotor2.exe, tym razem w poprawionej wersji, nadając jej nazwę swkotor2-2.01.exe. Kolejnym krokiem jest zainstalowanie "1.0b update" - sw_pc_uk_from201420_to211427.exe. I znów kopia swkotor2.exe, którą można nazwać swkotor2-2.10.exe. Kopie poszczególnych wersji mogą się przydać, gdyby pojawiły się problemy z SecuROM.

Na koniec można wymienić filmy i muzykę, na taką, jaka powinna być od samego początku, czyli w wersji HQ. Wszystkie pliki K2_Patch_HQ_Movies.partX.* (gdzie X to cyfra od 1 do 6) oraz K2_Patch_HQ_Music.exe należy wgrać do katalogu gry i uruchomić oba pliki .exe. Zamknięcie się okien instalatorów oznacza zakończenie wymiany. Można skasować pliki K2_Patch_HQ_Movies.partX.* (gdzie X to cyfra od 1 do 6) i K2_Patch_HQ_Music.exe, albo lepiej zachować je gdzieś na przyszłość.

Jeśli już na etapie instalacji pojawią się poważne problemy, to można spróbować zastosować procedurę opisaną na tej stronie. Choć przewodnik dotyczy głównie Windows Vista, to może mieć zastosowanie również do Windows 7.

Ja instalowałem grę normalnie, bez zmian w trybach zgodności itp. i nie napotkałem na żadne trudności.

Uruchomienie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" w Windows 7 x64

Gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z kilkoma zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo, bardzo, przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Jest zabezpieczona przez SecuROM i wcale nie chce współpracować z zamontowanym obrazem. ~:( Możliwe, że coś innego niż MagicDisk, z którego korzystam, może działać lepiej.

    Trzeba zatem narażać oryginał...

  2. Na obecności oryginalnego nośnika w napędzie nie kończą się problemy z SecuROM. ~:(

    O ile oryginalny plik swkotor2.exe (2.00.420) i plik załatany przy pomocy "International 1.0a" - KotOR2_Patch_v201420_UK.exe (2.01.420) działają bez problemów, to wersja załatana "1.0b update" - sw_pc_uk_from201420_to211427.exe (2.10.427) już nie. Po uruchomieniu gry wyświetlane jest okienko błędu SecuROM:

    KotOR2:TSL - SecuROM w akcji

    I choć jest to oryginalna płyta, która działa z 2.00.420 i 2.01.420, to z 2.10.427 nie chce. ~:( Pewnym obejściem problemu jest wykorzystanie utworzonych, w trakcie instalacji poprawek, kopii pliku swkotor2.exe. Zastępując plik swkotor2.exe przez jedną z wcześniejszych wersji, można uruchomić grę w oczekiwaniu na ostateczne rozwiązanie.

    Tym ostatecznym rozwiązaniem jest uzyskanie działającej wersji pliku od sprawcy zamieszania, czyli firmy Sony, która wymyśliła SecuROM. W tym celu należy udać się na stronę SecuROM Diagnostics Tool, pobrać z niej archiwum programu, zainstalować go i postępować zgodnie z zamieszczonymi informacjami. Procedura wygląda następująco:

    1. Pobranie pliku http://download.securom.com/support/srdiag.zip, wypakowanie z archiwum pliku SETUP.EXE i instalacja narzędzia.
    2. Uruchomienie programu "Diagnostic Tool" (pewnie stwierdzi, że nie może połączyć się z serwerem SecuROM, nie ma to znaczenia) i wybranie aplikacji do naprawy. Jeśli grę zainstalowano w domyślnej lokalizacji (C:\Program Files (x86)\LucasArts\SWKotOR2), można wykorzystać wyszukiwanie automatyczne. Jeśli grę zainstalowano po swojemu (u mnie G:\Games\LucasArts\SWKotOR2), to można wykorzystać przycisk "Add", aby wskazać gdzie znajduje gra. W sumie tak jest szybciej.
    3. Uruchomienie procedury aktualizacji (przycisk "Update"). W trakcie analizy gra wyświetli przedstawione wcześniej okienko błędu, które należy zamknąć klikając "Cancel". Program utworzy plik z analizą (AnalysisLog.sr0) i zapisze go gdzieś na dysku (na "Pulpicie" lub w katalogu głównym dysku C:). Następnie będzie chciał się połączyć z serwerem SecuROM, aby przeprowadzić naprawę automatyczną, ale raczej to się nie uda (przynajmniej u mnie tak było).
    4. Wysłanie pliku analizy i dodatkowych informacji z wykorzystaniem formularza. Formularz należy wypełnić, załączyć plik AnalysisLog.sr0 i wysłać.
    5. Czekanie na rozwiązanie. Ja czekałem chwilkę, ale dowiedziałem się o tym następnego dnia. ~:) W odpowiedzi otrzymałem sznurek do poprawionej binarki, ale zakazano mi go publikować.
    6. Pobranie działającej wersji i wymiana pliku swkotor2.exe.

    Plik otrzymany z SecuROM jest w tej samej wersji, co załatany przez 1.0b, ale jest mniejszy i nowszy. Szczegóły zamieściłem wcześniej w tabeli.
    Gra działa prawidłowo. Jedyną niedogodnością jest dłuższa chwila oczekiwania w trakcie zmieniania trybów graficznych, ale da się z tym żyć. Takich objawów nie wykazują pliki 2.00.420 i 2.01.420. Mam niejasne podejrzenie, że dostałem plik w wersji US, zamiast UK... Z drugiej strony, to pewnie coś w ustawieniach sterowników grafiki. Chyba.

  3. A może być jeszcze inaczej, jak na testowym laptaku (B-Wing). I wszystko, co powyżej, nie ma miejsca. Na laptaku swkotor2.exe w wersjach 2.00.420 i 2.01.420 z 1.0a robi BUM po utworzeniu postaci, ale tak może się zdarzyć, bo w Sieci na to się narzeka. Za to 2.10.427 z 1.0b działa ślicznie, bez konieczności podmiany na wersję z SecuROM... Ta sama binarka, tak samo instalowana, ta sama oryginalna płyta CD, taki sam Windows 7 Ultimate x64 SP1 i działa jak trzeba. Aha, wersja 2.00.427 z SecuROM też działa prawidłowo i nie wykazuje żadnych opóźnień w trakcie zmiany trybów graficznych. To kolejny dowód na to, że PeCetologia Windziana to nauka doświadczalna i dopóki czegoś się nie zrobi, to nie wiadomo co z tego wyniknie. ~;)

    Identycznie zachowuje się X-Wing z "kartą" Intel HD Graphics 530.

  4. Przy durnych problemach z grafiką (i ATI, i NVIDIA, a ponoć i Intel) pomocny może być "Dantooine lag fix". W pliku swkotor2.ini (jest w katalogu gry) do sekcji [Graphics Options] należy dodać linijkę Disable Vertex Buffer Objects=1. Jeśli fix jest zbędny, można zmienić 1 na 0.
  5. Jeśli zdechnie FPS, można wyłączyć "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" (odpowiednio Frame Buffer=0 i Soft Shadows=0 w sekcji [Graphics Options]). Reszta może być na maksa. ~;)

    A dla HDG 530 te opcje po prostu są niedostępne. Też rozwiązanie. ~;)

  6. Więcej pomocnych informacji można znaleźć tu.

Gra ma problemy z procesorami wyposażonymi w kilka rdzeni, czyli pewnie ze wszystkimi dzisiejszymi. Na szczęście Windows 7 ma odpowiednio ustawione "shimsy" dla "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" i po uruchomieniu Windows automagicznie ustawia wykorzystanie jedynie jednego rdzenia, wyłączając resztę oraz uruchamia grę w trybie zgodności z Windows XP SP2. Możliwe, że jeszcze coś dodaje. Ważne, że bez dodatkowego klikania i ustawiania gra działa jak trzeba.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords"

Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

Na razie jeszcze nie testowałem, ale kiedyś to sprawdzę.

W znacznie lepszej sytuacji są posiadacze wersji ze Steamu. Od 21 lipca 2015 posiada ona pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.

Podsumowanie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords"

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing i B-Wing)
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Problemy, ale rozwiązanie wbudowane w Windows 7.
Szeroki ekran
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530 GTX 970 GTX 970 SLI
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" Wyłączone Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 50+ zazwyczaj 50+ zazwyczaj 25++ stabilne 60 stabilne 60
1600x1200 zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 20++ stabilne 60 stabilne 60
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
4.34GB/3.66GB

Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR2:TSL - jest OK, logo KotOR2:TSL - jest OK, starter KotOR2:TSL - jest OK, menu
KotOR2:TSL - jest OK, tytuł KotOR2:TSL - jest OK, film KotOR2:TSL - jest OK, misja

W sumie dobrze jest. ~:)

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) i M4-78EP

Dostępne dla wszystkich najnowsze wersje obu modów (1.8.5 i 1.2.4) zostały opublikowane 14 lipca 2016. Można je pobrać ze stron:

Dostępne są dwa pakiety:

"The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" - 1.8.5
Mod zawiera odtworzoną zawartość "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" oraz wiele poprawek eliminujących błędy i nieścisłości oryginału.

UWAGA: Na Deadly Stream dostępny jest wariant z usuniętą "listą płac" (zawirowania licencyjne z wykorzystaną w tym fragmencie ścieżką dźwiękową).

"M4-78EP" - 1.2.4
Mod zawiera stworzoną przez moderów, na bazie niewielkiej ilości szczątków, całą planetę droidów M4-78 z siedmioma nowymi lokacjami i ponad dwoma godzinami gry. Wymaga wcześniejszej instalacji "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)".

UWAGA 1: Na Deadly Stream ten mod jest zablokowany (powody j.w., ale nie można było przekompilować całości). Zostanie udostępniony ponownie, gdy skończą się prace nad wersją 1.4.

UWAGA 2: Użytkownicy Steama mogą skorzystać z wersji 1.3.

Ze swojej strony chciałbym podziękować i wyrazić najwyższe słowa uznania dla ekipy TSLRCM/M4-78EP. Stoney, Zbyl2, SWfan28, Jinger, Hassat Hunter i VarsityPuppet - DZIĘKI! Jesteście wielcy. ~:)

Instalacja "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" w Windows 7 x64

Oba pakiety instalacyjne bez problemów działają w "czystym" Windows 7. Aby ustrzec się przed problemami, zalecana jest instalacja modów na czystą, załataną instalację gry "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords". Procedura wygląda zatem następująco:

  1. Instalacja "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords".
  2. Instalacja obu poprawek "International 1.0a" - KotOR2_Patch_v201420_UK.exe i "1.0b update" - sw_pc_uk_from201420_to211427.exe.
  3. Ewentualna wymiana swkotor2.exe na wersję dostępną z SecuROM.
  4. Wymiana filmów i muzyki na lepsze.
  5. Opcjonalna instalacja spolszczenia.
  6. Instalacja "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)".
  7. Instalacja "M4-78EP".
  8. Opcjonalna instalacja dodatkowych modów zgodnych z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)".

Po uruchomieniu instalatora "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" należy wybrać język instalacji. Następnie trzeba prawidłowo wskazać katalog, w którym zainstalowano "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" (domyślnie jest to C:\Program Files (x86)\LucasArts\SWKotOR2, dla Windows 7 x64 i wersji z płyt CD; u mnie G:\Games\LucasArts\SWKotOR2). Na koniec należy wybrać język, w którym będzie pracować mod. Musi być on zgodny z wersją instalacyjną "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords". Jeśli zainstalowano spolszczenie, należy wybrać oczywiście język polski.

Po uruchomieniu instalatora "M4-78EP" jedyną opcją jest wskazanie katalogu, w którym zainstalowano "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" (domyślnie jest to C:\Program Files (x86)\LucasArts\SWKotOR2, dla Windows 7 x64 i wersji z płyt CD; u mnie G:\Games\LucasArts\SWKotOR2). Mod dostępny jest tylko w języku angielskim, choć ponoć prace polonizacyjne trwają. Tyle, że nie są realizowane przez ekipę TSLRCM/M4-78EP, więc nie wiadomo co z nich wyjdzie.

Uruchomienie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" w Windows 7 x64

Gra z zainstalowanymi modami "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP" bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Ewentualne zastrzeżenia są identyczne jak te, które dotyczą załatanej wersji "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" bez tych modów i zostały opisane wcześniej.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP"

Obecność modów nie przeszkadza, ale i nie pomaga w obsłudze szerokiego ekranu.

Gra z "normalnych" kanałów dystrybucji nie posiada wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Ale "hackując" plik swkotor2.exe można uzyskać zadowalające efekty. Całość procedury opisana jest na WSGF.

Na razie jeszcze nie testowałem, ale kiedyś to sprawdzę.

Od 21 lipca 2015 wersja ze Steamu posiada pełne wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K.

Podsumowanie "Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords" z "The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM)" i "M4-78EP"

Poniższe informacje dotyczą gry (i to do niej odnoszą się ewentualne zastrzeżenia) łącznie z zainstalowanymi modami (same mody działają prawidłowo i nie powodują dodatkowych kłopotów).

Instalacja
Bez problemów w Windows 7 x64.
Płyta w trakcie gry
Tak, zawsze pierwsza i tylko oryginał (zabezpieczenie SecuROM).
Uruchomienie w Windows 7 x64 (X-Wing i B-Wing)
Z pewnymi kruczkami, ale działa OK.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia.
Procesory wielordzeniowe
Problemy, ale rozwiązanie wbudowane w Windows 7.
Szeroki ekran
Maksymalna rozdzielczość
1600x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
8800 GTS 512 8800 GTS 512 SLI GTX 970 GTX 970 SLI HDG 530 GTX 970 GTX 970 SLI
Opcje "Frame Buffer Effects" i "Soft Shadows" Wyłączone Niedostępne WŁĄCZONE
1280x1024 zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 50+ zazwyczaj 50+ zazwyczaj 25++ stabilne 60 stabilne 60
1600x1200 zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 40+ zazwyczaj 20++ stabilne 60 stabilne 60
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
5.36GB/4.51GB

Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.

KotOR2:TSL - jest OK, logo KotOR2:TSL-TLSRCM/M4-78EP - jest OK, starter KotOR2:TSL-TLSRCM/M4-78EP - jest OK, menu
KotOR2:TSL - jest OK, tytuł KotOR2:TSL - jest OK, film KotOR2:TSL - jest OK, misja

W sumie dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 8/8.1 Pro x64
A tymczasem w Windows 10 Pro x64
A tymczasem w GOG.COM

Copyright © Yogurt
8.49.148 15.11.2019
Author:
Yogurt