GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Starfighter™" za 5.29€/5.99$/21.49PLN. W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_starfighter_2.0.0.4.exe (413MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - Starfighter") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Skrót na "Pulpicie" uruchamia starter, który umożliwia uruchomienie gry i ustawienie konfiguracji sprzętu (np. rozdzielczości). Dodatkowo oferuje kilka innych, nieistotnych opcji. ~;)
W Windows 8.1 Pro x64 gra została "odziedziczona" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). ~:) Z jednym ogólnym i dwoma szczególnymi zastrzeżeniami.
W Windows 8 oraz 8.1 zjawisko występowało w grze z klasycznego nośnika. W wersji z GOG.COM uspokoiło się i przerywniki wyglądają OK, ale nie mam pojęcia dlaczego. ~;)
Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1280x1024. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych w starterze. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do Rejestru, aby stwierdzić, że w kluczach [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\Direct3D] i [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Star Wars Starfighter\1.0\Renderers\OpenGL] znajdują się zmienne DefaultWidth i DefaultHeight ustawiające odpowiednio szerokość i wysokość ekranu.
Wystarczy zmienić je na własne (np. 1920 (HEX:0x780) i 1200 (HEX:0x4b0)), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) Należy pamiętać, że zmienne typu REG_DWORD zapisywane są szesnastkowo, ale zmieniając opcję przy wprowadzaniu danych, można wpisać je dziesiętnie. Dla wygody pewnie lepiej jest zmienić wartości w obu kluczach.
Proporcje w trakcie gry są zachowane, bo gra dodaje czarne paski po obu stronach (pillarbox) i na to nie ma rady. Przy czym paski są mniejsze dla 1920x1200 niż dla 1600x1200. Oczywiście jeśli w starterze wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.
Aha, ścieżki kluczy dotyczą Windows x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej, nie występuje w nich fragment Wow6432Node\.
Opis powstał na bazie WSGF.
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | |
1280x1024 | na poziomie 60- | na poziomie 60- | na poziomie 30++ | na poziomie 60- | na poziomie 30++ | na poziomie 250++ |
1920x1200 | na poziomie 60- | na poziomie 60- | brak portu | na poziomie 60- | brak portu | na poziomie 250++ |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane (stroboskopowo ~;) ). Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Pillarbox) z drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)