UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;
Powrót do spisu treści

Star Wars: Battle for Naboo

Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Instalacja "Star Wars: Battle for Naboo" w Windows 8/8.1 x64

Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Istnieją dwie metody umieszczenia gry na dysku:

  1. Instalacja w Windows XP w Hyper-V i przekopiowanie wyników na dysk Windows 8/8.1.
  2. Skopiowanie większości zawartości CD gdzieś na dysk.

Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do "G:\Games\LucasArts\Battle for Naboo". Dodałem:

  1. Opisane wpisy do Rejestru.
  2. Skrót "Play Battle for Naboo" na "Pulpit" prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Battle for Naboo\BattleforNaboo.exe".

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\Battle for Naboo". W tym przypadku miałem już:

  1. Opisane wpisy do Rejestru.
  2. Skrót "Play Battle for Naboo" na "Pulpicie" prowadzący do "G:\Games\LucasArts\Battle for Naboo\BattleforNaboo.exe".

Uruchomienie "Star Wars: Battle for Naboo" w Windows 8/8.1 x64

Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Z dwoma (trzema dla Windows 8.1) zastrzeżeniami:

  1. Gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem.
  2. Przy wychodzeniu z gry, na sam koniec, program robi BUM. Dlaczego - nie wiem, ale mi to nie przeszkadza. A czasami nie robi i to przeszkadza mi jeszcze mniej. ~;)
  3. W Windows 8.1 gra może przestać się uruchamiać. U mnie wystąpiło to po instalacji karty i sterowników NVIDIA 8800 GTS 512. Wymiana na GTS 450 512MB nie poprawiła sytuacji. Aby było śmieszniej, również próba uruchomienia gry na G31 Express Chipset Family daje ten sam efekt. Po uruchomieniu ze startera (lub bezpośrednio po klikkliknięciu BFN.exe proces po cichu zdycha. Nie miałem takich kłopotów w Windows 7 (kilka różnych konfiguracji, kilka zmian kart graficznych) i Windows 8 (najpierw testy z G31 Express Chipset Family, potem zmiana na 8800 GTS 512 i GTS 450 512MB). W Windows 8.1 gra działała bez problemów z G31 Express Chipset Family, a po instalacji 8800 GTS 512 przestała.

    Rozwiązaniem jest wymuszenie uruchamiania gry (startera - BattleforNaboo.exe, jeśli się z niego korzysta lub pliku BFN.exe, jeśli ze startera się nie korzysta) z prawami administratora. Wówczas gra działa bez problemów. Dziwne, ale skuteczne.

Obsługa szerokiego ekranu w "Star Wars: Battle for Naboo"

Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1280x1024. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych w starterze. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do Rejestru, aby stwierdzić, że w kluczu [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Battle for Naboo\Retail] znajduje się zmienna Screen, która może mieć wartość np. 1280x1024 (32 bit).

Wystarczy zmienić ją na własną (np. 1920x1200 (32 bit)), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) Należy pamiętać, że oprócz rozdzielczości zmienna musi zawierać ilość bitów koloru podaną w nawiasie. Drobnym minusikiem jest rozciągnięcie obrazu w poziomie dla proporcji innych niż 4:3, ale da się z tym żyć. Oczywiście jeśli w starterze wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.

Aha, ścieżka klucza dotyczy Windows 8/8.1 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej, nie występuje w niej fragment Wow6432Node\.

Podsumowanie "Star Wars: Battle for Naboo"

Instalacja
W Windows XP w Hyper-V i skopiowanie wyników (pliki, rejestr) do Windows 8/8.1.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Tak.
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7).
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana, ale uruchomienie wymaga zmian w Rejestrze.
Menu i obraz w trakcie gry są rozciągnięte.
Maksymalna rozdzielczość
1280x1024 (co najmniej 1920x1200 korzystając z Rejestru), w tabelce FPSy (bez różnicy w zależności od systemu; niejawny V-Sync 60?)
Rozdzielczość Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz
G31 Express Chipset Family 8800 GTS 512 GTS 450 512MB
1280x1024 stabilne 60 stabilne 60 stabilne 60
1920x1200 brak portu stabilne 60 stabilne 60
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
135MB/112MB + obraz UIF 115MB

Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Stretch) z drobnymi efektami ubocznymi.

BfN - Osiem i jest OK, SOA#1 BfN - OsiemJeden i jest OK, SOA#1
BfN - Osiem i jest OK, 1920x1200 BfN - OsiemJeden i jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)

Powrót do spisu treści
A tymczasem w Windows 7 Ultimate x64 SP1
A tymczasem w Windows 10 Pro x64

Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt