UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

STAR WARS™ Episode I: Racer

GOG.COM udostępnia "STAR WARS™ Episode I: Racer" za 8.09€/9.99$/33.99PLN. W pakiecie dostaje się:

"STAR WARS™ Episode I: Racer"
Bonusy:

Opis klasycznego wydania gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Poprawki

Pakiet "STAR WARS™ Episode I: Racer" z GOG.COM zawiera poprawiony plik swep1rcr.exe i oryginalny plik a3dapi.dll (bez poprawki). Jeśli ktoś napotka problemy objawiające się wyrzucaniem na pulpit, może spróbować podmienić plik a3dapi.dll na jego nowszą wersję, która miała zapobiegać właśnie takiej sytuacji.

"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: swep1racer.zip (693260/677kB/0.66MB). W ZIPie znajdują się oba poprawione pliki (ale nie wiem w której wersji, pasowały do mojej z CD ~;) ) oraz archiwum strony opisu w formacie .mht.

Ewentualna instalacja poprawki polega na podmianie TYLKO pliku a3dapi.dll (nie należy wymienić pliku swep1rcr.exe).

Instalacja "STAR WARS™ Episode I: Racer" w Windows x64

Pobrałem i przetestowałem plik setup_star_warstm_episode_i_-_racertm_1.0_hotfix_(20503).exe (528MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (sprawdziłem tylko 7 Ultimate, nie mam już komputera testowego z 8/8.1 i 10, ale nie sądzę, aby pojawiły się dziwne problemy). W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem grę do "G:\Games\GOG Games\STAR WARS Racer") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)

Skrót na "Pulpicie" bezpośrednio uruchamia SWEP1RCR.EXE. Skrót działa z prawami administratora oraz ma włączone trzy blokady ("Disable visual themes", "Disable desktop composition" i "Disable display scaling on high DPI settings", przy czym ostatnia opcja zaznaczona jest we wszystkich grach Star Wars z GOG.COM). W katalogu gry nie ma startera. Za to w "Menu Start" dostępny jest skrót (do SWEP1RCR.EXE z pstryczkiem -v), którym można zmienić rozdzielczość. Domyślna startowa to bezpieczne 640x480.

Do katalogu gry dodawany jest pakiet IPXWrapper (w momencie publikacji, w najnowszej wersji - 0.6.1), który umożliwia grę w Sieci.

Uruchomienie "STAR WARS™ Episode I: Racer" w Windows x64

Po instalacji gra bez problemów działa w "czystym" Windows x64 (sprawdziłem tylko 7 Ultimate, nie mam już komputera testowego z 8/8.1 i 10). Gra ma dodany odpowiedni plik ddraw.dll, który rozwiązuje większość problemów, który występowały w grze z klasycznej dystrybucji.

Udało się nawet uruchomić grę z HDG 530. Co prawda maksymalna rozdzielczość to jedynie 1400x1050 lub 1440x480 (~;D), ale nie ma problemów z Z-buforem.

Jeśli jednak pojawią się problemy, np. w 10, to należy:

  1. Zainstalować grę (bez tego nie działa wcale). ~;)
  2. Odpalić z "Menu Start" skrót do zmiany rozdzielczości i ustawić swoją natywną (czyli taką, w jakiej pracuje monitor), bo domyślnie jest 640x480.
  3. Poprawić skrót uruchamiający grę, np. ten z "Pulpitu":

I powinno być dobrze. Tak przynajmniej twierdzi autor przepisu, który znalazłem na stronach GOG.COM.

Obsługa szerokiego ekranu w "STAR WARS™ Episode I: Racer"

Gra z klasycznej dystrybucji nie posiadała wbudowanej obsługi szerokiego ekranu. Jej uzyskanie wymagało "hackowania", ale można było uzyskać przynajmniej 1920x1200 (z kartami NVIDIA).

Wersja z GOG.COM posiada wbudowaną obsługę HD (Vert-). Z kartami NVIDIA uzyskałem maksimum dostępne na moim monitorze, czyli 1920x1200. Oczywiście HD (Vert-) oznacza lekkie przycięcie w pionie, drobne rozciągnięcie menu i HUD, ale zupełnie nie przeszkada to w grze. ~:)

Z HDG 530 jest trochę gorzej, maksimum to 1400x1050 lub 1440x480 (~;D).

Gra w Sieci

"Star Wars: Episode I: Racer" umożliwia grę w Sieci. Jedynym dostępnym i wymaganym protokołem jest IPX.

IPX
Protokół przeznaczony do gry w LANie (czyli sieciach lokalnych) dla 8 osób. Nie jest obsługiwany w systemach późniejszych niż Windows XP, ale są rozwiązania. ~:)

Wersja z GOG.COM instaluje i konfiguruje pakiet IPXWrapper, który umożliwia komunikację IPX z wykorzystaniem sieci TCP/IP. Nie mam już na czym sprawdzić, ale powinno działać. W każdym razie grę z klasycznej dystrybucji z wykorzystaniem IPXWrappera sprawdziłem w w Windows 7 Ultimate x64 SP1 i Windows 10 Pro x64, i tam problemów nie było. ~:)

Podsumowanie "Star Wars: Episode I: Racer"

Instalacja w Windows x64
Bez problemów.
Uruchomienie w Windows x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Dołączony z GOG.COM.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (HDG 530 na pewno nie ma problemów z 21.20.16.4860).
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Obsługa wbudowana.
Maksymalna rozdzielczość
Co najmniej 1920x1200, w tabelce FPSy (V-Sync 60)
Rozdzielczość Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz
HDG 530 GTX 970 SLI
1280x1024 stabilne 60 stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) )
1920x1200 N/A stabilne 60
(SLI, ale grzeje się tylko jedna karta ~;) )
Gra w Sieci
Bez problemów w sieciach TCP/IP z wykorzystaniem dołączonego wrappera IPX.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
482MB/467MB

Gra działa płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Wbudowane HD (Vert-) z drobnymi efektami ubocznymi.

EI:R - jest OK, SOA#1
EI:R - jest OK, 1920x1200

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.036 15.11.2021
Author:
Yogurt