Opis gry, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania jej w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:
Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do "G:\Games\LucasArts\The Phantom Menace". W tym przypadku miałem już załataną grę. Dodałem:
Tak "instalując" grę miałem ją już załataną. Jakby co, to poprawka "8-bit Sound Update" - tpmupd11.exe to instalator, który działa również w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Po uruchomieniu odnajdzie grę i podmieni co trzeba.
W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w "G:\Games\LucasArts\The Phantom Menace". W tym przypadku miałem już:
Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że gra jest bardzo przywiązana do swojego CD i wymaga jego obecności w napędzie, nawet jeśli wybrana została pełna instalacja. Aby nie męczyć się z płytami, wygodnie jest zrobić sobie obraz i montować go jakimś programem.
GTS 450 512MB wymaga dobrego chłodzenia.
Na pierwszy rzut oka gra nie posiada wbudowanej obsługi rozdzielczości wyższych niż 1600x1200. To najwyższa wartość, którą można wybrać w opcjach konfiguracyjnych. Ale wystarczy drugi rzut oka, tym razem do pliku OBI.INI z katalogu gry (u mnie "G:\Games\LucasArts\The Phantom Menace"), aby stwierdzić, że znajdują się tam zmienne screen_width i screen_height, które ustawiają rozdzielczość w czasie gry.
Wystarczy zmienić je na własne (np. screen_width=1920 i screen_height=1200), aby gra uruchomiła się ustawionej rozdzielczości. ~:) W zasadzie jedynym ujemnym efektem jest mniejsze lub większe przycięcie obrazu od góry i dołu w trakcie rozgrywki (obraz jest dopasowany do szerokości i przycięty w pionie przy zachowaniu właściwych proporcji). Oczywiście jeśli wejdzie się w opcje konfiguracyjne, to gra wróci do standardowych wartości.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||
---|---|---|---|---|
G31 Express Chipset Family | 8800 GTS 512 | GTS 450 512MB | ||
sterownik Windows 8/8.1 (8.15.10.2697) | sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | |||
1280x1024 | na poziomie 20+ | stabilne 30
ciekawostka! | na poziomie 20+ | na poziomie 21+ |
1600x1200 | brak portu | na poziomie 18+ | na poziomie 19+ | |
1920x1200 | brak portu | na poziomie 17+ | na poziomie 17+ |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D. Można uzyskać HD (Vert-) z drobnymi efektami ubocznymi.
Dobrze jest. ~:)