Gra została wydana 3 grudnia 1998.
GOG.COM udostępnia "STAR WARS™: Rogue Squadron 3D" za 8.79€/9.99$/35.79PLN.
Recenzja gry "Star Wars: Rogue Squadron 3D" na Bastionie.
Posiadam L.E.M.owe, boxowe wydanie gry. W pudełku znajduje się płyta CD, czarnobiała polska instrukcja, ale z kolorową okładką i karta rejestracyjna L.E.M. Na płycie znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Rogue Squadron 3D".
Ostatecznie została wydana jedna poprawka (http://www.lucasarts.com/support/update/rogue.html): ftp://ftp.lucasarts.com/patches/pc/rogueupd12.exe: 1.2.0 Update (7/99). Łatka przeznaczona jest dla wszystkich wersji językowych i:
Poprawka może być u polskiego wydawcy - L.E.M.: Star Wars: Rogue Squadron 3D (PC): Patch 1.2.
"Myszek Miki" zjadł stronę LucasArts, więc udostępniam to, co mam: rogue.zip (2560041/2500kB/2.44MB). W ZIPie znajduje się plik poprawki oraz archiwum strony opisu w formacie .mht.
Wersja z GOG.COM zawiera poprawki.
Korzystając z promocji kupiłem za 15.99PLN "STAR WARS™: Rogue Squadron 3D". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "STAR WARS™: Rogue Squadron 3D" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Z CD uruchamia się program (również w Windows 7 x64), który umożliwia:
Instalator to program 16-bitowy i jako taki nie działa w "czystym" Windows 7 x64. Istnieją trzy metody umieszczenia gry na dysku:
W trakcie instalacji, oprócz zmiany lokalizacji (ja wrzuciłem grę do G:\Games\LucasArts\ROGUE), nie ma żadnych dodatkowych opcji. Pod koniec procesu nie ma co klikać kalibracji joysticka, ponieważ joysticki USB nie są widoczne w Virtual PC (przynajmniej moje).
Na etapie instalacji można załatać grę. Poprawka "1.2.0 Update" - rogueupd12.exe to instalator, który działa również w "czystym" Windows 7 x64. Po uruchomieniu odnajdzie grę i podmieni co trzeba.
Po instalacji w Windows XP w Virtual PC kopiując do Windows 7 zawartość katalogu z grą można pominąć zbędne pliki DeIsL.isu, dsetup.dll, dsetup16.dll, dsetup32.dll, DXDIAG.*, instdx50.exe, register.exe, Uninstall Rogue Squadron i Website.exe.
Bardzo ważne jest wprowadzenie odpowiednich wpisów do Rejestru, są krytyczne i bez nich gra nie działa (oczywiście z dokładnością do ścieżki):
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Rogue Squadron\v1.0] "Executable"="g:\\games\\lucasarts\\ROGUE\\Rogue Squadron.EXE" "Install Path"="g:\\games\\lucasarts\\ROGUE" "Source Path"="V:" "CD Path"="V:" "Analyze Path"="V:\\INSTALL\\SysCheck.exe" "Source Dir"="V:\\" "JoystickID"="1" "InstallType"=dword:00000009 "SoundCard"="TRUE"
Jeżeli na etapie instalacji w Windows XP w Virtual PC załatano grę, to dochodzi jeden wpis i wówczas klucz ma następującą zawartość:
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\LucasArts Entertainment Company LLC\Rogue Squadron\v1.0] "Executable"="g:\\games\\lucasarts\\ROGUE\\Rogue Squadron.EXE" "Install Path"="g:\\games\\lucasarts\\ROGUE" "Source Path"="V:" "CD Path"="V:" "Analyze Path"="V:\\INSTALL\\SysCheck.exe" "Source Dir"="V:\\" "JoystickID"="1" "InstallType"=dword:00000009 "SoundCard"="TRUE" "Magic"=dword:000927d8
Aha, w obu przypadkach powyższe wpisy dotyczą Windows 7 x64, jeśli korzysta się z wersji 32-bitowej należy usunąć z kluczy fragment Wow6432Node\.
Instalator tworzy również kilka skrótów w "Menu Start". Ten ważny, "Play Rogue Squadron", prowadzi do G:\Games\LucasArts\ROGUE\ROGUE.EXE.
I na instalacji kończy się przydatność Windows XP w Virtual PC dla "Star Wars: Rogue Squadron 3D". Po pierwszym uruchomieniu gra chce skonfigurować kartę 3D, a ponieważ Virtual PC nie ma żadnego wsparcia dla Direct3D, to i karta nie jest wyświetlana. "Accept" z pustą kartą i przy kolejnym uruchomieniu gra robi BUM z komunikatem: Could not initialize HAL. W efekcie nie uda się uruchomić gry w ten sposób...
Należy skopiować:
Przy takim sposobie instalacji koniecznie należy wprowadzić do Rejestru powyższe wpisy i można wyciągnąć skrót do programu.
Jak wspomniałem wcześniej, poprawka "1.2.0 Update" - rogueupd12.exe działa w "czystym" Windows 7 x64, wiec nie ma problemu z jej instalacją.
Przyznam się, że tak instalować gry już mi się nie chciało, bo kopia z Windows XP w Virtual PC działa OK. Sposób wynika z analizy zawartości płyt i tego, co powstało na dysku w trakcie instalacji w Windows XP w Virtual PC.
Ponieważ poradziłem sobie sam, to z tej metody nie korzystałem, ale powinna zadziałać.
Instalacja poprawki "1.2.0 Update" - rogueupd12.exe, w ten, czy inny sposób, jest konieczna. Jej brak może powodować różne problemy. U mnie źle wyświetlane były literki, a i efekty (np. dym po wybuchu) wyglądały kiepsko. Po instalacji poprawki wszystko działa OK.
Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wyżej wskazówkami, w tym wprowadzono wymagane wpisy w Rejestrze i zainstalowano poprawkę, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 7 x64. Z dwoma zastrzeżeniami:
Maksymalna rozdzielczość w grze to 1280x1024. Z wykorzystaniem nGlide Glide Wrapper można uzyskać wyższe wartości. Ponieważ może to powodować różne problemy, a uzyskany obraz jest rozciągnięty, nawet nie chciało mi się odpalić testów.
Rozdzielczość | Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTS 512 | 8800 GTS 512 SLI | GTX 970 | GTX 970 SLI | HDG 530 | GTX 970 | GTX 970 SLI | |
1280x1024 | na poziomie 50+ | na poziomie 60- | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 | stabilne 60 |
Gra działa płynnie. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami i akceleracją 3D.
Dobrze jest. ~:)