GOG.COM udostępnia "STAR WARS™: X-Wing vs. TIE Fighter" za 8.79€/9.99$/35.79PLN. W pakiecie dostaje się:
Opis klasycznego wydania gier, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.
Gry zawierają poprawki wydane przez LucasArts.
Pobrałem i przetestowałem plik setup_sw_xvt_2.0.0.5.exe (302MB). Bez problemów uruchomił się w Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro i 10 Pro) i przedstawił się jako "STAR WARS™: X-Wing vs. TIE Fighter + Balance of Power". ~:) W opcjach instalacji można zmienić katalog (ja wrzuciłem gry do "G:\Games\GOG Games\Star Wars - XvT", przy czym "STAR WARS®: X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of the Power" wylądował automagicznie w "G:\Games\GOG Games\Star Wars - XvT\BalanceOfPower") i zezwolić na dodanie ikony na "Pulpit". Instalacja przebiegła bez problemów. ~:)
Skrót na "Pulpicie" uruchamia starter, który umożliwia wybór "STAR WARS®: X-Wing vs. TIE Fighter" lub "STAR WARS®: X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of the Power". Dodatkowo oferuje kilka innych, nieistotnych opcji. ~;)
W Windows 8.1 Pro x64 gry zostały "odziedziczone" po Windows 8 Pro x64, ale nie sądzę, by mogły pojawić się jakieś problemy w trakcie instalacji.
Ponieważ obie gry zachowują się identycznie, opis uruchomienia jest wspólny.
Po instalacji gry bez problemów działają w "czystym" Windows x64 (7 Ultimate, 8 Pro, 8.1 Pro i 10 Pro). Z jednym zastrzeżeniem.
Bez bicia się przyznam, że nie chciało mi się testować iluś tam różnych ddraw.dll, skoro wiedziałem, że rozwiązaniem są pliki z rdoeffinger/xwa_ddraw_d3d11. ~:) Od wersji 1.4.0 pakiet umożliwia uruchomienie wszystkich gier z serii X-Wing. Należy:
Jeśli po uruchomieniu gry wyskoczy komunikat o braku plików MS*.DLL konieczne będzie doinstalowanie Visual C++ Redistributable Packages for Visual Studio 2013, najlepiej w wersji x64 i x86. Ostatecznym efektem jest działające 3D w obu grach. ~:)
W Windows 7 mogą pojawić się drobne zacięcia przy ruszaniu joystickiem. Pomocne może być przestawienie w pliku konfiguracyjnym ddraw.cfg opcji ProcessAffinity z domyślnej wartości -1 (wykryj i użyj drugiego rdzenia) na 0 (nic nie zmieniaj).
Nie ma problemów z dźwiękiem, nie żeby kiedyś były, ale ta wersja nie ma CD, więc muzyka została zripowana do formatu OGG, a gry korzystają z odpowiednio zmienionego winmm.dll (tu win32.dll) i kilku dodatkowych bibliotek.
"STAR WARS™: X-Wing vs. TIE Fighter" umożliwia grę w Sieci. Co więcej, "podstawka" została stworzona głównie w tym celu. Dostępne są następujące rodzaje połączeń (ustawienia po kliknięciu "Config"):
Nie będę opisywał szczegółów konfiguracji (są wyjaśnione w instrukcji do gry), ale sprawdziłem działanie w LANie z wykorzystaniem TCP/IP oraz IPXWrapper. Krótko mówiąc - działa w obu przypadkach, dla obu gier ("STAR WARS®: X-Wing vs. TIE Fighter" i "STAR WARS®: X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of the Power"). ~:) Do testów wykorzystałem gry uruchomione w Windows 7 Ultimate x64 SP1 (klasyczne wersje z CD) i Windows 8/8.1/10 Pro x64 (wersja z GOG.COM). Oba komputery pełniły funkcje zarówno serwera, jak i klienta - bez problemów.
Ponieważ grałem domowym LANie, nie miałem problemów z firewallami. ~;)
Rozdzielczość | Windows 7
Intel i5-6600K @ 3.5/3.9GHz | Windows 8/8.1
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | Windows 10
Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HDG 530 | GTX 970 SLI
(ale grzeje się tylko jedna karta ~;) ) | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | G31 Express Chipset Family | GTS 450 512MB | |||
sterownik Windows 8 (8.15.10.2697) | sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | sterownik Windows 10 (8.15.10.2697) | sterownik Windows 7 (8.15.10.1930) | |||||
640x480 | stabilne 25 lub 30 | stabilne 25 lub 31 | na poziomie 22+ | na poziomie 27+ | stabilne 31 | na poziomie 22+ | na poziomie 27+ | stabilne 31 |
Gry działają płynnie, również w Sieci. Cutscenki są odgrywane. Jest dźwięk, muzyka, nie ma problemów z peryferiami. Mogą pojawić się kłopoty z akceleracją 3D (z rozwiązaniem).
Dobrze jest. ~:)