UTF-8; Pure HTML 4.01; CSS 3;

Star Wars: Yoda Stories i Star Wars: Making Magic (Yoda Stories CD)

Opis gry i przewodnika, wymagań, poprawek itp. zamieściłem przy okazji uruchamiania ich w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

Star Wars: Yoda Stories

Instalacja "Star Wars: Yoda Stories" w Windows 8/8.1 x64

Choć z CD uruchamia się program, który umożliwia próbę rozpoczęcia instalacji, to sam instalator jest programem 16-bitowym i jako taki nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Istnieją dwie metody umieszczenia gry na dysku:

  1. Instalacja w Windows XP w Hyper-V i przekopiowanie wyników na dysk Windows 8/8.1.
  2. Skopiowanie katalogu Yoda z CD gdzieś na dysk.

Powyższe metody opisałem przy okazji uruchamiania gry w Windows 7 Ultimate x64 SP1. I tam należy szukać szczegółów.

W Windows 8 skopiowałem katalog gry z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do G:\Games\LucasArts\Yoda. W tym przypadku miałem już właściwe pliki WAVEMIX.INI i WAVMIX32.DLL z archiwum wavemix180.zip. Dodałem:

  1. Pusty plik Yodesk.ini do katalogu Windows i nadałem mu prawo do zapisu przez graczy.
  2. Opisane wpisy do Rejestru.
  3. Skrót "Yoda Stories" na "Pulpit" prowadzący do G:\Games\LucasArts\Yoda\Yodesk.EXE.

Tak "instalując" grę miałem ją już załataną. Jakby co, to poprawka "Yoda Update" - yopatch6.exe to normalne samorozpakowujące się archiwum. Działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Rozpakowaną zawartość (plik Yodesk.dta) należy wrzucić do katalogu gry, zamieniając oryginalny plik.

W Windows 8.1 gra została "odziedziczona" po Windows 8 i znajdowała się w G:\Games\LucasArts\Yoda. W tym przypadku miałem już:

  1. Właściwe pliki WAVEMIX.INI i WAVMIX32.DLL z archiwum wavemix180.zip.
  2. Pusty plik Yodesk.ini w katalogu Windows z prawem do zapisu przez graczy.
  3. Opisane wpisy do Rejestru.
  4. Skrót "Yoda Stories" na "Pulpicie" prowadzący do G:\Games\LucasArts\Yoda\Yodesk.EXE.
  5. Załataną grę.

Uruchomienie "Star Wars: Yoda Stories" w Windows 8/8.1 x64

Jeżeli instalację przeprowadzono zgodnie z zamieszczonymi wskazówkami, w tym podmieniono pliki WAVEMIX.INI i WAVMIX32.DLL, to gra bez problemów działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64.

Podsumowanie "Star Wars: Yoda Stories"

Instalacja
W Windows XP w Hyper-V i skopiowanie wyników (pliki, rejestr) do Windows 8/8.1.
Płyta lub obraz w trakcie gry
Nie.
Uruchomienie w Windows 8/8.1 x64
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7).
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Nie dotyczy.
Maksymalna rozdzielczość
Okno bez ramki 520x324, obszar gry 288x288
Gra w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
11.9MB/6.78MB

Gra działa poprawnie z dźwiękiem.

YS - Osiem i jest OK, SOA#1 YS - OsiemJeden i jest OK, SOA#1

Dobrze jest. ~:)

Star Wars: Making Magic (Yoda Stories CD)

Instalacja "Star Wars: Making Magic (YSCD)" w Windows 8/8.1 x64

Program przeznaczony jest do uruchamiania z CD i jako taki nie posiada instalatora. W trakcie instalacji gry "Star Wars: Yoda Stories" w Windows XP w Hyper-V tworzony jest skrót uruchamiający w "Menu Start".

Aby nie męczyć się z płytą i wygodnie pracować z dysku, wystarczy przegrać katalog programu gdzieś na dysk.

W Windows 8 skopiowałem katalog multimedialnego przewodnika z Windows 7 i wrzuciłem zawartość do G:\Games\LucasArts\MAGIC.

W Windows 8.1 multimedialny przewodnik został "odziedziczony" po Windows 8 i znajdował się w G:\Games\LucasArts\MAGIC.

Uruchomienie "Star Wars: Making Magic (YSCD)" w Windows 8/8.1 x64

Program nie działa w "czystym" Windows 8/8.1 x64. Wyskakuje okienko o braku zgodności z wersją 64-bitową. Jedynym rozwiązaniem jest skorzystanie z jakiejś maszyny wirtualnej. Można próbować użyć np. Windows XP w Hyper-V, ale IMHO szkoda na to czasu i lepiej od razu wykorzystać DOSBox.

DOSBox

DOSBox daje bardzo dobre efekty, łącznie z normalnym trybem pełnoekranowym. Jeszcze jedną zaletą jest przechowywanie wszystkich rzeczy w jednym miejscu. Katalog programu jest widziany jako C:\, więc katalog konfiguracji \MKGMAGIC też zostanie utworzony w nim (u mnie G:\Games\LucasArts\MAGIC\MKGMAGIC), a nie na fizycznym dysku C:.

Linia poleceń skrótu uruchamiającego program powinna mieć następującą postać (z dokładnością do ścieżek; całość to oczywiście jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać):

"C:\Program Files (x86)\DOSBox-0.74\DOSBox.exe" \
G:\Games\LucasArts\MAGIC\MKGMAGIC.EXE -exit \
-conf G:\Games\LucasArts\MAGIC\MAGIC-dosbox.conf

Konfiguracja MAGIC-dosbox.conf nie zawiera jakiś specjalnych ustawień, w zasadzie można odpalić na defaultach. Jedyna zmiana, to wyłączenie w sekcji [dos] udostępniania EMS, które jest zbędne dla programu wykorzystującego DOS4GW. Należy zmienić domyślne ems=true na ems=false.

Po pierwszym uruchomieniu włącza się autokonfiguracja, która prawidłowo wykrywa ustawienia.

"Sound Blaster 16/AWE32/SB32" na domyślnych dla DOSBoxa ustawieniach (IRQ=7, Base Address=220, DMA=1) działa prawidłowo, produkując dźwięk bez czkawki. W zaawansowanych opcjach konfiguracji wszystko może być podkręcone na maksa. U mnie tak było od razu.

Jeśli na całym ekranie obraz nie jest płynny lub pojawiają się problemy z ekranami menu, może pomóc zmiana output=surface na coś innego, np. output=ddraw. Po zmianie jest OK.

Program może działać w okienku, choć znacznie wygodniej jest podziwiać pixelozę w trybie pełnoekranowym. Przepstryknięcie się między trybami to oczywiście Alt+Enter. W konfiguracji można ustawić parametr fullscreen=true, aby od razu startować na całym ekranie.

Podsumowanie "Star Wars: Making Magic (YSCD)"

Instalacja
Kopia zawartości CD na dysk.
Płyta lub obraz w trakcie działania
Nie.
Uruchomienie w DOSBoxie
Bez problemów.
DDRAW.DLL
Systemowy.
Sterowniki NVIDIA
Bez znaczenia.
Sterowniki Intel
Bez znaczenia (ale korzystam z 8.15.10.1930 dla Windows 7).
Procesory wielordzeniowe
Bez znaczenia.
Szeroki ekran
Brak obsługi.
Maksymalna rozdzielczość
640x480
Przewodnik w Sieci
Nie dotyczy.
Miejsce na dysku (pełne/skompresowane)
469MB/453MB

Program działa płynnie. Filmy i zdjęcia wyświetlają się prawidłowo, choć rozdzielczość jest zabójcza. ~;)

MM - Osiem i jest OK, SOA#1 MM - OsiemJeden i jest OK, SOA#1

Dobrze jest. ~:)


Copyright © Yogurt
6.49.051 15.11.2021
Author:
Yogurt