Gra została wydana w listopadzie 1995. W 1996 wznowiono ją w ramach "The LucasArts Archives Volume II: Star Wars Collection".
AFAIK gra nie została wydane w Polsce.
GOG.COM udostępnia (za 8.79€/9.99$/35.79PLN) "Star Wars™: Rebel Assault 1 + 2", czyli pakiet zawierający "Star Wars: Rebel Assault" i "Star Wars: Rebel Assault II: The Hidden Empire".
Recenzja gry "Star Wars: Rebel Assault II: The Hidden Empire" na Bastionie.
Posiadam normalne, boxowe wydanie gry. W pudełku znajdują się dwie płyty CD, pomarańczowa karta "Getting started guide", cztery stroniczki "Troubleshooting guide", karta rejestracyjna, karta zamówienia "Rebel Assault II: The Official Strategy Guide" i jedenasty numer magazynu "The Adventurer". Na płytach znajduje się tylko pełna, angielska wersja gry "Star Wars: Rebel Assault II: The Hidden Empire". Na pierwszej pierwsze 6 poziomów, na drugiej pozostałe.
Dla PeCetów nie wydano żadnych poprawek.
Korzystając z promocji kupiłem za 15.99PLN "Star Wars™: Rebel Assault 1 + 2". W pakiecie dostałem:
Przetestowałem pakiet "Star Wars™: Rebel Assault 1 + 2" z GOG.COM w Windows 7 Ultimate x64 SP1 - całość działa bez problemów. ~:)
UWAGA: Dalsza część strony dotyczy gry zainstalowanej z tradycyjnego nośnika: CD. Dla mnie ma już wartość archiwalną, gdyż przeszedłem na wersję dostępną z GOG.COM.
Gra przeznaczona jest do uruchamiania z CD i jako taka nie posiada instalatora. Aby nie męczyć się z płytami i wygodnie grać z dysku, wystarczy przegrać wszystkie pliki i katalogi z obu płyt gdzieś na dysk.
Ja wrzuciłem grę do G:\Games\LucasArts\REBEL2.
Gra nie działa w "czystym" Windows 7 x64. Wyskakuje okienko o braku zgodności z wersją 64-bitową. Jedynym rozwiązaniem jest skorzystanie z jakiejś maszyny wirtualnej.
W Virtual PC z zainstalowanym Windows XP SP3 gra działa "z palca". Prawie. ~;)
Po pierwszym uruchomieniu włącza się autokonfiguracja, która w zasadzie prawidłowo wykrywa ustawienia. Konfiguracja i reszta plików tworzonych przez grę zapisywane są na fizycznym dysku C: w katalogu C:\REBEL2, niezależnie od tego, gdzie się wrzuci grę.
Konfigurator sam wykrywa domyślną dla Virtual PC kartę "Standard Sound Blaster" i prawidłowo określa jej parametry (IRQ=5, Base Address=220, DMA=1). Dźwięk testowy (początek "Yup Nub") jest trochę zwolniony i ma lekką czkawkę. Ale da się słuchać.
Trochę gorzej jest z grafiką. Konfigurator wykrywa kartę zgodną ze standardem VESA, która umożliwia wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 640x400. I to dobrze. Niestety, bez zainstalowanej integracji wygląda na to, że po włączeniu trybu graficznego dla gry DOSowej, Virtual PC nie potrafi jeszcze raz zmienić rozdzielczości. W efekcie w trybach VESA High (640x400 bez przeplotu) i Lace (640x200 z przeplotem) na ekranie widać śmieci. ~:( Trzeba wybrać tryb Low (320x200) i wtedy da się grać.
Trochę lepiej jest z zainstalowaną, ale wyłączoną integracją. Działają tryby High (640x400) i Low (320x200), choć w tym drugim przypadku nie wszędzie da się sięgnąć myszką. Tryb Lace (640x200) w zasadzie też działa, choć w górnej części ekranu są trochę przeszkadzające śmieci. Oczywiście zainstalowanie integracji powoduje, że kursor myszy się rozdwaja i kursor hosta jedynie wnerwia, bo nie pokrywa się z kursorem gry, który dodatkowo działa z inną czułością.
Z włączoną integracją jest najgorzej. Nie można zainicjować trybu pełnoekranowego i gra wcale nie działa.
Nie widać joysticka, przynajmniej podłączanego do USB.
Ogólnie da się grać. Albo w niższej rozdzielczości, ale z normalnym kursorem myszy. Albo w wyższej, ale z podwójnym kursorem. Sama gra działa w miarę płynnie, choć dźwięk jest trochę czkający.
DOSBox daje lepsze efekty, łącznie z normalnym trybem pełnoekranowym. Jeszcze jedną zaletą jest przechowywanie wszystkich rzeczy w jednym miejscu. Katalog gry jest widziany jako C:\, więc katalog konfiguracji \REBEL2 też zostanie utworzony w nim (u mnie G:\Games\LucasArts\REBEL2\REBEL2), a nie na fizycznym dysku C:.
Linia poleceń skrótu uruchamiającego grę powinna mieć następującą postać (z dokładnością do ścieżek; całość to oczywiście jedna linia, tu połamana w miejscu \, aby łatwiej było ją czytać):
"C:\Program Files (x86)\DOSBox-0.74\DOSBox.exe" \ G:\Games\LucasArts\REBEL2\REBEL2.EXE -exit \ -conf G:\Games\LucasArts\REBEL2\REBEL2-dosbox.conf
Konfiguracja REBEL2-dosbox.conf nie zawiera jakiś specjalnych ustawień, w zasadzie można odpalić na defaultach. Jedyna zmiana, to wyłączenie w sekcji [dos] udostępniania EMS, które jest zbędne dla gry wykorzystującej DOS4GW. Należy zmienić domyślne ems=true na ems=false.
Po pierwszym uruchomieniu włącza się autokonfiguracja, która prawidłowo wykrywa ustawienia.
"Sound Blaster 16/AWE32/SB32" na domyślnych dla DOSBoxa ustawieniach (IRQ=7, Base Address=220, DMA=1) działa prawidłowo, produkując dźwięk bez czkawki. W zaawansowanych opcjach konfiguracji można podkręcić próbkowanie dźwięku.
Grafika w trybie High (640x400) również jest wyświetlana prawidłowo, zarówno w okienku, jak i w trybie pełnoekranowym. W zaawansowanych opcjach konfiguracji można podkręcić ilość klatek do zabójczej wartości 20fps. ~;) Więcej się nie da. Pozostałe tryby (Lace i Low) również działają, ale nie ma potrzeby z nich korzystać.
Jeśli na całym ekranie obraz nie jest płynny lub pojawiają się problemy z ekranami menu (u mnie tak jest z kartami GTX 980, karty 8800 GTS 512 nie miały problemów), może pomóc zmiana output=surface na coś innego, np. output=ddraw. Po zmianie jest OK.
Nie ma problemów z wykorzystaniem joysticka podłączonego do USB.
Gra może działać w okienku, choć znacznie wygodniej jest grać i podziwiać pixelozę w trybie pełnoekranowym. Przepstryknięcie się między trybami, to oczywiście Alt+Enter. W konfiguracji można ustawić parametr fullscreen=true, aby od razu startować na całym ekranie.
Gra działa płynnie. Cutscenki się wyświetlają, choć ruch ust jest średnio zsynchronizowany z dźwiękiem, ale może tak było zawsze. Jest dźwięk i muzyka.
Dobrze jest. ~:)